شهنازی در دیدار با مدیر اموربین الملل سازمان صلح و ورزش:آماده میزبانی مسابقات دوستانه در راستای تحقق صلح و ورزش هستیم

شهنازی در دیدار با مدیر اموربین الملل سازمان صلح و ورزش:آماده میزبانی مسابقات دوستانه در راستای تحقق صلح و ورزش هستیم
فیلیپ پرینت مدیر روابط بین الملل سازمان صلح و ورزش با حضور در کمیته ملی المپیک با دبیرکل دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در این دیدار ضمن اشاره به تاریخ چند هزار ساله ایران و شهرت ایرانیان در هنر و ادبیات و نقش آنها در گسترش صلح منطقه ای و جهانی در طول تاریخ اظهار داشت : از آنجاییکه کمیته بین المللی المپیک تاکید و توجعه عمیقی به ترکیب صلح و ورزش دارد لذا یکی از اولویت های  کمیته ملی المپیک ایران نیز کمک به برقراری  صلح از طریق ورزش است  .
وی  در ادامه خاطر نشان کرد :ایران کشوری است که بحث " ائتلاف برای صلح " را مطرح کرده  که مورد  توجه بسیاری قرار گرفت  ، و این امر خود به تنهایی گویای اهمیتی است که کشورما در برقراری صلح در تمام دنیا قائل است .
 در ادامه این دیدار فیلیپ پرینت ، مدیر روابط بین الملل سازمان صلح وورزش به  معرفی این سازمان و تاسیس آن توسط پرنس  موناکو  و برقراری صلح  از طریق ورزش به عنوان اصلی ترین هدف این سازمان پرداخت و گفت : ما دوست داریم بازیهای دوستانه و مسابقاتی که  با هدف برقراری صلح است بین کشورهای مختلف برگزار کنیم .
پرینت با تاکید بر اینکه در خصوص فعالیت های صلح جویانه ایران در ورزش کاملا مطلع است  اظهار داشت : ما می خواهیم ایران در برگزاری  مسابقات دوستانه دو جانبه یا چند جانبه با این سازمان همکاری داشته باشد .
شهنازی با استقبال از پیشنهاد نماینده سازمان صلح و ورزش گفت : ما برای توسعه همکاریهای فی مابین آمادگی داریم و ایران   با سابقه خوبی که در پیشبرد صلح از طریق ورزش داشته ، می تواند  در این ارتباط نقش موثری داشته باشد.
لازم به توضیح است نماینده سازمان صلح وورزش به دعوت فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به ایران سفر کرده و ضمن دیدار با مسئولین این فدراسیون با معاونین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک  نیز دیدار و گفت و گو کرده است .
گفتنی است ورزش  زورخانه ای  ورزشی ملی و مذهبی  ایرانیان است و توسعه این ورزش با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی می تواند نقش موثری در توسعه صلح از طریق ورزش داشته باشد .

 

 

۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.