روحانی در جلسه هیات دولت تاکید کرد:ضرورت تقویت روحیه افتخار ملی برای افزایش نشاط جامعه

روحانی در جلسه هیات دولت تاکید کرد:ضرورت تقویت روحیه افتخار ملی برای افزایش نشاط جامعه
رییس جمهوری عصر روز گذشته در جلسه هیات دولت پیروزی های درخشان تیم ملی والیبال و کشتی را در تشویق مردم به ورزش موثر دانست و گفت: تقویت روحیه افتخار ملی یکی از ضرورت ها در افزایش نشاط جامعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه روز گذشته، وزارت ورزش و جوانان گزارشی از جام جهانی فوتبال و تمهیدات حضور شایسته تیم ملی فوتبال در این بازی ها را به هیات وزیران ارائه کرد.

وزارت امور خارجه نیز از آمادگی های نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از اتباع خود خبر داد و صدا و سیما نیز از اقداماتی که برای پخش زنده تمام بازی ها انجام شده است، به هیات وزیران گزارش داد.

رییس جمهوری با تشکر از وزارت ورزش و جوانان، وزارت امورخارجه و سازمان صدا و سیما درباره اقدامات انجام شده، از همه بازیکنان، مربیان و کادر فنی که در این حضور نقش آفرینی کردند سپاسگزاری کرد.

وی، ورزش را عاملی مهم در سلامت نسل جوان و دوری آنان از مفاسد عنوان کرد و افزود: تقویت روحیه افتخار ملی یکی از ضرورت ها در افزایش نشاط جامعه و پیشرفت کشور است.

روحانی ادامه داد: این مساله در کنار عوامل مهمی چون انقلاب اسلامی، دانشمندان و فرهیختگان بزرگ و تاریخ شکوهمند کشور، در شکل گیری روحیه اعتماد به نفس ملی دخیل هستند.

رییس جمهوری همچنین ورزش و بویژه فوتبال را برای بخش بزرگی از جامعه و به ویژه جوانان غرور آفرین دانست و افزود: مردم متوقع بازی خوب، جوانمردانه، غیرتمندانه و تکنیکی و رعایت ادب و اخلاق هستند و انتظار دارند که تیم ملی فوتبال ایران نماینده شایسته ای برای ایران و ایمان و اخلاق اسلامی باشد.

در این جلسه همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز به ارایه دو گزارش با موضوع های طرح آمایش سرزمین و نظام ملی شاخص های ارزیابی توسعه و سامانه آن و رصد آمایش پرداخت.

رییس جمهوری با تشکر از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، بحث آمایش سرزمین را بسیار مهم دانست و بر توجه کامل به مزیت های نسبی هر استان، بخش و اقلیم و تحقق توازن منطقه ای در برنامه ریزی ها بویژه برنامه ششم توسعه تاکید کرد.
وی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی را به تمرکز ویژه بر حل مشکلات اساسی کشور در قالب برنامه آمایش توصیه ک

۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.