اجلاس شورای المپیک آسیا برگزار شد؛شهنازی به نمایندگی از کشورمان در کویت حضور یافت

اجلاس شورای المپیک آسیا برگزار شد؛شهنازی به نمایندگی از کشورمان در کویت حضور یافت
دبیر کل کمیته ملی کشورمان پس از حضور در اجلاس شورای المپیک آسیا و همچنین نشست قاره ای انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC) روز گذشته به کشورمان بازگشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اجلاس شورای المپیک آسیا و نشست انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC)  و همچنین جلسه مسئولین کشورهای شرکت کننده در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون در حالی طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته در مقر شورای المپیک آسیا (OCA) در کشور کویت برگزار شد که شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان به نمایندگی از ایران در آن حضور یافت.
در این دو نشست که مهمترین بحث آن جمع بندی هماهنگی های انجام شده برای برپایی بازیهای آسیایی 2014 اینچئون و همچنین تعیین تکلیف برای انتخاب میزبان بازیهای آسیایی 2019 بود، روسا و دبیران کل حدود 40 کشور حضور داشتند. شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا در نشست عمومی این شورا ضمن خیر مقدم به شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان اولین حضور وی در نشست شورای المپیک را تبریک گفت.
شیخ احمد در این نشست برگزاری انتخابات دموکراتیک ایران و انتخاب رئیس ، دبیر کل و اعضای جدید هیات اجرایی ایران را تبریک گفت و با اشاره به قدرت ایران در ورزش آسیا و جهان ابراز امیدواری کرد تا موفقیت های ورزشی کشورمان با حضور این عزیزان بیش از پیش گردد.
وی در ادامه صحبتهایش با اشاره به ارسال نامه مهندس هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به شورای المپیک، برای ایشان آرزوی پیروزی و موفقیت کرد و ابراز امیدواری نمود تا بزودی در نشستی دوجانبه به بررسی مسایل ورزشی ایران و همچنین ایجاد همکاری و تفاهم بیشتر بپردازند.
بر اساس این گزارش، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان در حاشیه این دو اجلاس ضمن ارائه گزارش از روند کاری کمیته ملی المپیک ایران و اقدامات انجام شده برای حضور قدرتمند کاروان ورزش کشورمان در رویدادهای پیش رو بخصوص بازیهای آسیایی، نشستهایی را با مسئولین کشورهای هند، سوریه، عراق، بوتان و سریلانکا برگزار کرد که عمده بحث های مطرح شده در این نشست ها به برپایی اردوهای مشترک بخصوص با تیمها و رشته های مطرح و صاحب نام ایران همچون کشتی ، وزنه برداری، تکواندو و کاراته تاکید شد.
دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان بعد از حضور در نشست های دوجانبه فوق، با حضور در مقر شورای المپیک آسیا از موزه و دفاتر این شورا بازدید بعمل آورد و در پایان در مراسم پرده برداری از نماد مقاومت و صلح و دوستی شورای المپیک آسیا که با حضور تمامی مدوعوین برگزار گردید حضور یافت.
گفتنی است، در اجلاس آسیایی انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC) انتخابات نایب رئیس آسیایی این انجمن نیز برگزار شد که با پیشنهاد شیخ احمد و رای تمامی حاضرین "یوزای چینگ" از کشور چین بعنوان نایب رئیس آسیایی انتخاب شد.
لازم به ذکر است،با توجه به اعلام انصراف کشور ویتنام از میزبانی بازیهای آسیایی 2019 به دلیل مشکلات مالی، شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا اعلام کرد که رایزنی با چند کشور داوطلب برای میزبانی این رویداد بزرگ آغاز شده و بزودی نتایج بررسی های صورت گرفته برای کشورها ارسال خواهد شد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ۱۱:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.