شاهرخ شهنازی با وزیر ورزش فیلیپین دیدار کرد / اعلام همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه های ورزش

شاهرخ شهنازی با  وزیر ورزش فیلیپین دیدار کرد / اعلام همکاری های دوجانبه در تمامی زمینه های ورزش
وزیر ورزش فیلیپین صبح امروز با حضور درساختمان کمیته ملی المپیک با شاهرخ شهنازی دیدار و در خصوص همکاریهای دوجانبه گفت و گو کرد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، ریکاردو گارسیا وزیر ورزش فیلیپین  در دیدار با شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن ابراز علاقمندی به آشنایی با ورزش های ملی ایران از جمله ورزش باستانی و زورخانه ای گفت: ورزش ایران از پتانسیل و ظرفیت بالایی در سطح قاره آسیا برخوردار است  که همین موضوع بخصوص در رشته های مدال آوری همچون کشتی ، وزنه برداری و تکواندو می تواند زمینه کسب تجربه و علم از مربیان و فدراسیون ملی شما را برای فیلیپین فراهم سازد.

وی یادآور شد: با توجه به اشتراکات فراوانی که در ساختار ورزش ایران و فیلیپین وجود دارد می توانیم همکاریهای گسترده تری در زمینه های مختلف ورزشی داشته باشیم .

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان نیز ضمن خیر مقدم به وزیر ورزش فیلیپین به نحوه عملکرد کمیته ملی المپیک ایران در راستای اهداف IOC   اشاره کرد و گفت : خوشبختانه کمیته ملی المپیک ایران در عین حفظ استقلال در انجام وظایف خود، از حمایت های بی دریغ دولت و وزارت ورزش و جوانان برخوردار است که با همین ارتباط مطلوب توانسته به موفقیتهای بزرگی دست یابد .

وی  در ادامه به توجه ویژه دولت به همگانی کردن ورزش و سلامت جامعه ایرانی اشاره کرد و افزود :کمیته ملی المپیک در کنار وظایف اصلی خود از جمله نخبه پروری و اعزام کاروانهای ورزشی به بازیهای المپیک و آسیایی به بحث همگانی سازی ورزش نیز توجه  دارد.

وی یاد آور شد: آکادمی ملی المپیک ایران نیز به عنوان بزرگترن و مجهزترین مرکز برای آماده سازی ملی پوشان با داشتن سالن های اختصاصی بدنسازی ، روانشناسی ، مراکز تست امادگی جسمانی در جهت حمایت از ورزشکاران تاسیس و فعالیت می کند .

گارسیا وزیر ورزش فیلیپین در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش در کشورش گفت : متاسفانه تنها 5 درصد جوانان در فیلیپین ورزش می کنند که توجه انها به بازیهای رایانه ای معضلی است که بررسی این موضوع اهمیت ورزش را بیش از پیش نشان می دهد.

وزیر ورزش فیلیپین همچنین با اشاره به حرکت کردن در راستای اهداف   کمیته بین المللی المپیک گفت : خوشبختانه فیلیپین بر خلاف برخی کشورها از جمله هند ، پاکستان و... ضمن داشتن یک عضو در کمیته  بین المللی المپیک  ( IOC member ) همیشه  در همین راستا حرکت کرده است .

در پایان این دیدار دبیر کل کمیته ملی المپیک از حضور وزیر ورزش و نمایندگان کشور فیلیپین تشکر و ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد ارتباطات و همکاریهای بیشتری باشیم .

۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.