تیراندازی هم با حضور در کمیته ملی المپیک اهداف خود در گوانگجو را نشانه رفت؛تیراندازان برای حضور در المپیک 2016 هم برنامه دارند

تیراندازی هم با حضور در کمیته ملی المپیک اهداف خود در گوانگجو را نشانه رفت؛تیراندازان برای حضور در المپیک 2016 هم برنامه دارند
در جلسه مسئولین فدراسیون تیراندازی با دبیر کل کمیته ملی المپیک برنامه های این رشته ورزشی برای شرکت در بازیهای آسیایی گوانگجو اعلام شد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این نشست بهرام افشار زاده دبیر کل کمیته ملی المپیک مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی را جزو آن دسته از مدیرانی دانست که تنها به رشته خود فکر نمی کند بلکه دغدغه او کل ورزش کشور است و این امر از نگرش والای وی به ورزش خبر می دهد .
دبیر کل کمیته ادامه داد: اگر بخواهیم نگاهی به وضعیت تیراندازی فعلی کشور نسبت به گذشته داشته باشیم باید بگویم انصافا تیراندازی نسبت به قبل خیلی رشد کره و بهتر شده که این نشان از فعالیت و تلاش شبانه روزی مسئولین و دست اندرکاران فدراسیون فعلی دارد.
وی در پایان گفت: رشته تیر اندازی از جمله رشته هایی است که با توجه به تعداد بالای مدالهای آن می توان با توجه، حمایت، پشتیبانی و برنامه ریزی خوب آنرا به پلی برای موفقیت کاروان کشورمان در بازیهای المپیک و آسیایی تبدیل کرد.
خوشبختانه در رشته تیراندازی پتانسیل خوبی داریم و مطمئنم که هاشمی و مجموعه تحت مدیریت ایشان بزودی به این توانایی دست خواهند یافت.
پس از صحبتهای افشارزاده، مهدی هاشمی سرپرست فدراسیون تیراندازی اظهار داشت:از بدو شروع به فعالیتم در این فدراسیون به استفاه موثر از تمامی پتانسیل جامعه تیراندازی برای رشد و اعتلای این رشته ورزشی در کشور تاکید نمودم و برای این امر مهم نیز از تمامی مدال آوران ، پیشکسوتان گذشته و قهرمانان و حتی تجربیات برخی کارشناسانی که مسئولیتی در ورزش ندارند نیز بهره بردیم تا برنامه هایی مدون ترسیم و تنظیم شده و اگر نواقصی هم هست آنرا بر طرف کنیم.
وی ادامه داد: هدف ما این بود که در برنامه ریزی طرح هایمان سعی کنیم با کمترین هزینه بهترین بیلان کاری را داشته باشیم  تا در یک برنامه ریزی کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت بتوانیم انتظارات مسئولان سازمان، کمیته و جامعه تیراندازی و ورزش کشور را برآورده کنیم . در این راستا از تجربیات عزیزان دست اندرکار ستاد تدارکاتی و کمیته های مختلف کمیته ملی المپیک هم بهره خواهیم برد.
در ادامه احمد رضا هامونی حقیقت، سرمربی تیم ملی اهداف پروازی به ارائه برنامه های فدراسیون برای سالهای آینده پرداخت و گفت:این یک واقعیت است که رشته تیراندازی با رشته های دیگر فرق دارد و بچه های ما باید برای انجام این رشته وسایلی را تهیه کنند که غالبا از خارج وارد می شود. به امید خدا طی این دو سال به اندازه تاریخ رشته تیراندازی کار شده و حتی در داخل کشور به تولید فشنگ های پرداخته شد که ما را از وابستگی به شرکت های خارجی تا حدودی بی نیاز نمود.
وی ادامه داد:برای رشد و موفقیت این رشته ورزشی در ابعاد داخلی و خارجی، سند چشم انداز کوتاه مدت، میان  مدت و بلند مدت را طراحی کرده ایم که تا بازیهای المپیک 2016 هم ادامه خواهد داشت.در حال حاضر نه فقط هدف ما گوانگجو بلکه المپیک های پیش رو نیز می باشد و سعی شده تا با نگاهی علمی و تحلیلی زمینه موفقیت در بازیهای پیش رو فراهم گردد.
سرمربی تیم ملی اهداف پروازی خاطرنشان کرد:ما جدای از جذب افراد توانمند تیراندازی در ابعاد بین المللی هم ارتباط خوبی با بسیاری از کشورهای صاحب نام دنیا برقرا کردیم تا ملی پوشانمان بتوانند  با حضور در اردو و مسابقات آنان با توانمندی های نرم افزاری و سخت افزاری  این کشورها آشنا شوند. در این بین قرارداد همکاری با کشورهای ترکیه ،آلمان ،ایتالیا، قطر، کویت و بلغارستان هم نوشته شده و قصد داریم در صورت امکان با چند کشور دیگر اروپایی هم در این زمینه فعالیت داشته باشیم.
هامونی حقیقت تصریح کرد:تیراندازی در 25 رشته برگزار و غالبا کشورهای مختلف در 20 تا23 رشته فعالیت می کنند که البته در آن 150 مدال توزیع می شود ما هم در 16 رشته فعال در بازیهای گوانگجو حضور خواهیم داشت که در 6 رشته شانس کسب مدال  خواهیم داشت و تمام تلاش ما اینست که افرادی که حد نصاب امتیاز را کسب کردند راهی این رقابتها شوند تا شانس مدال آوری ما بیشتر باشد و جا دارد به این نکته اشاره کنم از حمایتهای کمیته و شخص افشار زداه در  استفاده از مربیان خارجی در گذشته که تاثیر بسزایی در رشد این رشته داشته تشکر کنم  چرا که هنوز برای اجرای طرحهایمان نیاز به حمایت کمیته و سازمان داریم.
در پایان افشار زاده ضمن تاکید بر این نکته که مهندس علی آبادی همیشه نگاه حمایت گونه ای نسبت به تیراندازی داشته است اعلام کرد کمیته از هر لحاظ برای کمک به این رشته ورزشی آماده است.

۱ مهر ۱۳۸۸ ۱۲:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.