مسابقات جهانی کشتی – دانمارک؛حضور پرشور تماشاگران ایرانی در سالن مسه‌سنتر هرنینگ/هاشم‌زاده در هرنینگ محکوم به پیروزی است

محمد بنا پیش از ترک تهران گفت: هرچند مسعود هاشم‌زاده باید پیش‌تر از این‌ها در مسابقات جهانی مدال می‌گرفت اما در جهانی دانمارک او قصد دارد که این طلسم را بشکند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در این رابطه اظهار کرد: شرایط فعلی هاشم‌زاده او را نسبت به حریفانش در وضعیت بهتری قرار داده است. سنگین‌وزن‌ها معمولا تحرک کمتری در کشتی‌های خود نسبت به سایر اوزان دیگر دارند ولی هاشم‌زاده به دلیل استقامت و قدرت بدنی مطلوب حرکات انفجاری را به خوبی انجام می‌دهد. او در طول مدت اردوها چیزی کم نگذاشت و در چند مسابقه‌ی قبلی نیز نشان داد که با سال‌های گذشته تفاوت زیادی را پیدا کرده است.
وی افزود: هاشم‌زاده با استعدادی که دارد باید در وزن 96 کیلوگرم به مدال می‌رسید ولی به هرحال این اتفاق نیافتاد تا او در وزن 120 کیلوگرم شانس خود را امتحان کند.
محمد بنا با بیان اینکه تیم ملی کشتی فرنگی ایران دو نقطه‌ی قوت دارد تصریح کرد: سوریان و هاشم‌زاده ستون‌های اصلی تیم ملی هستند که به آن‌ها امید زیادی داریم. هرچند نمی‌شود تا قبل از مراسم وزن‌کشی و قرعه چیزی را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد ولی به هرحال این دو نفر از نظر آمادگی جسمانی و شرایط روحی و روانی در شرایط ایده‌آلی هستند. قرعه در کارها دخیل است و امیدوارم از این بابت در جدول تمامی اوزان همه چیز به نفع ما باشد. مسعود نیز با 28 سال سن و کوله‌باری از تجربه در شرایط خوب روحی و روانی قرار دارد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان همچنین در خصوص حریفان احتمالی هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: این از شانس خوب هاشم‌زاده است که در دانمارک حسن باروئف از روسیه حضور ندارد او کشتی‌گیر باهوش و بسیار قدرتمندی است و به هرحال لوپز کوبایی می‌تواند در این وزن برای هر حریفی دردسر ساز شود. هرساله در مسابقات جهانی 2 تا 3 کشتی‌گیر سنگین‌وزن هستند که مدال‌های جهانی را بین خود تقسیم می‌کنند این طلسم امسال باید شکسته شود و مسعود هاشم‌زاده باید و با زهم تکرار می‌کنم باید به یک مدال خوش‌رنگ دست پیدا کند.
وی در پایان گفت: هاشم‌زاده در چند سال گذشته در سنگین‌وزن همیشه چند کیلو کم داشت اما امسال یک 120 کیلوی پرتوان است آن چیزی که برای من مهم است غیرت و تعصب هاشم‌زاده است تا آخرین لحظه‌ی مسابقه فقط به جنگیدن فکر می‌کند.


 *******************

تقوی مورد تحسین اعضای هیأت رئیسه فیلا
مبارزات دیدنی و تماشایی مهدی تقوی در رقابت‌های قهرمانی جهان در کشور دانمارک مورد تحسین کارشناسان و اعضای هیأت رئیسه فیلا قرار گرفت.
مهدی تقوی کشتی‌گیر وزن 66 کیلوگرم کشورمان که دیروز با کسب پنج پیروزی پیاپی مقابل کشتی‌گیران گرجستان، آندری استادنیک نایب قهرمان المپیک از اوکراین، قزاقستان، ترکیه و روسیه و بدون دادن حتی یک امتیاز قهرمان جهان شد و هوش، زیرکی و اقتدار خود را نشان داده و مورد تحسین کارشناسان حاضر در سالن مسه سنتر شهر هرنینگ قرار گرفت.
دیدارهای زیبای تقوی مقابل تمامی رقبا از جمله استادنیک از اوکراین باعث شد اعضای هیأت رئیسه‌ی فیلا به پا خواسته و این دلاورمرد کشتی ایران را تشویق کنند.

******************

حضور پرشور تماشاگران ایرانی در سالن مسه‌سنتر هرنینگ
تماشاگران پرشور ایرانی در سالن مسه‌ سنتر شهر هرنینگ به شدت کشتی‌گیران کشورمان را تشویق می‌کنند.
تماشاگران ایرانی که از کشورهای دانمارک، سوئد، نروژ و آلمان به سالن مسه سنتر شهر هرنینگ آمده بودند به شدت به تشویق ملی‌پوشان کشورمان پرداختند و صدای یاعلی مدد در سالن اصلی شهر هرنینگ طنین‌انداز شد.
در میان تماشاگران برخی کشتی‌گیران سابق کشور و اصغر ثمربخش رئیس و سلمان قادری نایب رئیس هیأت کشتی مازندران نیز حضور داشتند.
همچنین تماشاگران ترکیه‌ای و آلمانی نیز به علت نزدیکی آلمان به شهر هرنینگ با حضور در سالن برگزاری مسابقات کشتی‌گیران خود را تشویق می‌کردند.

****************
حضور سفیر ایران در سالن برگزاری مسابقات
مرتضی دامن‌پاک جامی سفیر ایران در کشور دانمارک برای تشویق ملی‌پوشان در سالن مسه سنتر شهر هرنینگ حضور دارد.
مرتضی دامن پاک جامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک به همراه کارکنان سفارت و خانواده‌ی آن‌ها با حضور در سالن مسه سنتر شهر هرنینگ دانمارک به تشویق ملی‌پوشان پرداختند.
فدراسیون کشتی از حضور آقای دامن‌پاک جامی در سالن مسابقات قدردانی می‌کند.

**************
تیم ملی کشتی فرنگی ایران تهران را به مقصد هرنینگ ترک کرد
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، بامداد امروز تهران را به مقصد هرنینگ دانمارک ترک کرد.
طبق برنامه، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد استانبول ترک کرد تا از آنجا به سمت کپنهاک حرکت کرده و سپس با قطار از پایتخت دانمارک به شهر هرنینگ اعزام شود.
ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی دانمارک به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: حمید سوریان
60 کیلوگرم: امید نوروزی
66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد
74 کیلوگرم: فرشاد علیزاده
84 کیلوگرم: حبیب‌اله اخلاقی
96 کیلوگرم: امیر علی‌اکبری
120 کیلوگرم: مسعود هاشم‌زاده
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای 3 تا 5 مهرماه در شهر هرنینگ دانمارک برگزار می‌شود.

 

۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ۱۳:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.