در نشست با مسئولین کمیته ملی المپیک؛پینگ پنگ هم برنامه خود برای حضور در بازیهای آسیایی گوانگجو را ارائه داد

در نشست با مسئولین کمیته ملی المپیک؛پینگ پنگ هم برنامه خود برای حضور در بازیهای آسیایی گوانگجو را ارائه داد
مسئولین فدراسیون تنیس روی میز کشورمان در نشست با دست اندرکاران کمیته ملی المپیک برنامه های آماده سازی خود برای حضوری قدرتمندانه در بازیهای آسیایی گوانگجو را ارائه دادند.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست که با حضور مهندس علی آبادی و بهرام افشارزاده رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، اعضای کمیته علمی و مهرداد قارداشی دبیر وفواد کاسب سرمربی بزرگسالان در محل کمیته برگزار شد ابتدا مهندس علی آبادی با تاکید بر توجه هر چه بیشتر فدراسیون به امر توسعه و پشتوانه سازی در این رشته اظهار داشت:  به اعتقاد من تنها چیزی که در رشته های اینچنینی می تواند ما را به قهرمانی در آسیا و جهان برساند توسعه و کثرت ورزشکار است. یعنی باید طوری برنامه ریزی کنیم که تنیس روی میز با حضور در جای جای میهن اسلامی به دل مدارس و خانواده ها برود ، بعبارت روشن تر این رشته بدون حمایت ویژه آموزش و پرورش و آموزش عالی نمی تواند رشد لازم را داشته باشد.
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: خوشبختانه مسئولین فدراسیون پینگ پنگ زحمات ارزشمندی در راه گسترش این رشته کشیده و چهره های شاخصی را نیز شناسایی کرده اند که هم اکنون توانسته اند در رده نوجوانان و جوانان به جایگاههای مناسبی در سطح قاره و جهان نیز دست یابند. اما باید قبول کرد که تنیس روی میز زمانی رشد چشمگیر خواهد داشت که توانسته باشیم هزاران جوان و نوجوان را شناسایی کرده و تحت پوشش استانها قرار دهیم تا با کم شدن فاصله فنی تکنیکی بین آنها انگیزه برای رشد و پیشی گرفتن از هم روز به روز بیشتر شود.
علی آبادی یادآور شد: فدراسیون تنیس روی میز باید اولویت کاری خود را فعلا روی تعامل هر چه بیشتر با آموزش پرورش و در عین حال توجه ویژه به استانهایی نظیر مازندران و کردستان که پتانسیل لازم را دارند کند و سعی نماید با فعال نمودن شهرستانها جمعیت آماری خود در این رشته را افزایش دهد. هر گاه توانستیم تعداد ورزشکاران این رشته را به ده برابر چیزی که الان هست ارتقا بخشیم و خانه پینگ پنگ را در استانهای فعال احداث نماییم آنگاه می توانیم به جهانی شدن این رشته کشورمان امیدوار باشیم.
وی در پایان گفت: این اصلا توقعی به جا نیست که ما از هم اکنون و با وضعیت موجود از این رشته مدال جهانی و بازیهای آسیایی و المپیک بخواهیم چرا که فاصله ما با کشورهای مطرح جهان که بیشتر آنها در آسیا هم هستند خیلی زیاد است؛ چه از نظر فنی و چه از نظر سخت افزاری و کیفی. ما از مسئولین فدراسیون انتظار داریم که کلیه برنامه های خود را روی بسط دادن رشته تنیس روی میز در مدارس، ادارات،  ارگانها، دانشگاهها و حتی منازل مردم معطوف کند تا در آینده ای نه چندان دور این برنامه به گزینش و جذب برترین ها تغییر یابد.
بعد از صحبت های مهندس علی آبادی، افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: تنیس روی میز یکی از فعالترین فدراسیونهای کشور است که اعتقاد فراوانی به کار علمی و گروهی دارد. آنها همیشه در ارائه برنامه های علمی خود پیشتاز بوده اند و مطئنا همین همکاری با کمیته های تدارکاتی کمیته المپیک زمینه ای خواهد شد برای پیشرفت هر چه بیشتر.
وی ادامه داد: خوشبختانه مربیان و اعضای کادر فنی تنیس روی میز کشورمان همه از قهرمانان بنام و زحمت کش همین رشته هستند که با انگیزه و پشتکاری بالا در حال پشتوانه سازی می باشند. کمیته ملی المپیک امسال برای فدراسوینهای فعال بودجه ای به مراتب بیشتر از ادوار گذشته در نظر گرفته که تنیس روی میز هم با توجه به برنامه های توسعه ای و بلند مدت خود جزو همین رشته هاست. مطمئنا حمایت های لازم را از این رشته و برنامه های ارائه شده شان بعمل خواهیم آورد.
دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان در پایان گفت: خواسته کمیته از تنیس روی میز این است که در برنامه ریزی خود تورنمنتها و مسابقاتی را انتخاب کند که نتایج آن برای آینده این رشته مفید باشد. اعتقاد دارم اگر در 10  تورنمنت با کشورهای شرق آسیا شرکت کنیم و در تمامی آنها شکست نیز بخوریم خیلی بهتر و مفید تر از میدانی است که با تیمی ضعیف تر از خودمان شرکت کرده و پیروزی و بردی کاذب بدست آوریم. مطمئنا اینگونه شکست ها سراسر درس و تجربه خواهد بود و ما را در راه رسیده به موفقیت یاری خواهد بخشید.
با اتمام صحبتهای دبیر کل کمیته ملی المپیک، مهرداد قارداشی دبیر فدراسیون پینگ پنگ  ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته فدراسیون، از مسئولین کمیته ملی المپیک بواسطه حمایتهای بعمل آمده  تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت:هیچ گاه فراموش نمی کنم زمانی را که بعد از پشت سر گذاشتن دنیای قهرمانی از افشارزاده  که دبیر کل کمیته المپیک وقت بود درخواست کردیم چند مربی و ورزشکار کره ای به ایران بیاورد تا زمینه رشد ورزشکاران کشورمان مهیا شود. او با اعتقادی که به کار و آموزش داشت پیشنهاد من را در عین جوانی پذیرفت و با حمایتی ویژه باعث شد تا امروز تنیس روی میز ایران رشدی چند پله ای داشته باشد.
وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که ورزشکاران جوان و نوجوان ما هیچ ترس و استرسی مقابل نفرات اول و دوم جهان ندارند و در بسیاری از موارد با قدرت از سد آنها می گذرند.
قارداشی با اشاره به برنامه های پیش روی فدراسیون اظهار داشت: خوشبختانه بعد از المپیک برنامه های کوتاه و بلند مدت خود را ترسیم و تنظیم کردیم که قطعا پیاده سازی آنها حمایت ویژه کمیته و سازمان را می طلبد. خود ما در این برنامه های تمامی جوانب را در نظر گرفته ایم و ترجیح داده ایم تعداد حضور در مسابقات متوسط را کاهش داده و به جای آن حضور درمسابقات معتبر و با کیفیت را جایگزین کنیم.
برنامه هایمان نیز بدین ترتیب است که اردوهایمان به جز مواردی برای استراحت کوتاه ورزشکاران و جلوگیری از تمرین زدگی اردونشینان، تعطیل نخواهد شد تا آمادگی آنها در  طول سال حفظ شود.
وی در پایان اظهار داشت: تنها خواسته ما از کمیته و سازمان این است که از نظر مالی و بودجه حمایتمان نمایند تا بتوانیم برنامه های مورد نظر بخصوص برنامه توسعه ای خود را پیاده کنیم.
در ادامه این نشست  خانم الیاسوند نائب رئیس بانوان فدراسیون با اشاره به پتانسیل موجود این رشته در سطح بانوان کشور از دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان درخواست کرد تا در صورت امکان یک مربی خارجی برای تیم ملی بانوان جذب نماید که در این خصوص نیز افشارزاده قول مساعدت داد و از دبیر فدراسیون خواست تا مقدمات کار را فراهم سازد.
در پایان نشست نیز کاسب  سرمربی تیم ملی بزرگسالان تنیس روی میز نیز برنامه های این رشته برای حضور در بازیهای آسیایی گوانجو و همچنین مقدمات حضور درآن از جمله اردوهای درون مرزی و برون مرزی، تورنمنت ها و مسابقات مختلف را تشریح کرد.


۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.