برای نخستین بار در طول تاریخ؛تیم شمشیربازی اسلحه سابر به رده دوازدهم جهان صعود کرد

برای نخستین بار در طول تاریخ؛تیم شمشیربازی اسلحه سابر به رده دوازدهم جهان صعود کرد
جدیدترین رده بندی منتشر شده از سوی فدراسیون بین المللی شمشیربازی در اسلحه سابر با صعود دو پله ای ایران همراه بود. بر اساس این رده بندی تیم ایران برای نخستین بار در رده دوازدهم جهان و دوم آسیا قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، فدراسیون بین المللی شمشیربازی با لحاظ کردن وضعیت تمام کشورهای عضو این فدراسیون و البته فعال در اسلحه سابر، رده بندی بهترین های این رشته در این اسلحه را معرفی کرد.

بر اساس رده بندی جدید منتشر شده که دومین رده بندی در سال 1393 به حساب می آید، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که در رده بندی پیشین در رده چهاردهم قرار داشت، با دو پله صعود جهانی برای نخستین بار، جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است. همچنین در میان تیم های آسیایی ایران صاحب رنکینگ دوم شده است.

 
شمشیربازی اسلحه سابر ایران با مجموع 158 امتیاز جایگاه دوازدهم جهان را به خود ا ختصاص داده است. این در حالی است که در رده بندی منتشر شده تیم هایی مانند لهستان، مکزیک، هنگ کنگ، انگلستان، چین، ژاپن، اسپانیا، قزاقستان و مصر که هر یک به نوعی از قدرت های شمشیربازی در جهان به حساب می آیند درجایگاه هایی پائین تر از ایران قرار گرفته اند.

دیگر اینکه بر اساس رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون بین المللی شمشیربازی و در میان تیم های آسیایی، ایران بعد از کره  جنوبی که با 328 امتیاز سومین تیم برتر جهان به حساب می آید، در جایگاه دوم قرار گرفته است. این موفقیت به دنبال حضور شمشیربازان اسلحه سابر در رقابت هایی جهانی همچون یونان به دست آمده و حفظ آن می تواند تاثیر زیادی در عملکرد تیم اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون داشته باشد.

 

بر اساس رنکینگ فدراسیون بین المللی شمشیربازی دو تیم روسیه (388 امتیاز) و ایتالیا (328 امتیاز) در رده های اول و دوم بهترین های جهان قرار دارند.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.