کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان- دانمارک / تقوی با اقتدار طلایی شد،ابراهیمی پنجم / روسیه پیشتاز رقابت های روز اول

کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان- دانمارک / تقوی با اقتدار طلایی شد،ابراهیمی پنجم / روسیه پیشتاز رقابت های روز اول
مهدی تقوی کشتی‌گیر شایسته‌ی وزن 66 کیلوگرم کشورمان با زیرکی و اقتدار تمام با شکست تمامی رقبا و بدون دادن حتی یک امتیاز، صاحب مدال طلای مسابقات جهانی دانمارک شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، مهدی تقوی کشتی‌گیر شایسته‌ی وزن 66 کیلوگرم کشورمان بعد از شکست حریفانی از گرجستان، اوکراین ، قزاقستان  و ترکیه در دیدار فینال وزن 66 کیلوگرم در یک کشتی زیبا، دیدنی و حساب‌شده موفق شد با نتایج مشابه 1- صفر رسول ژوکائف روس را نیز شکست داده و صاحب گردن‌آویز طلا شود. در این وزن اسپریدینوف از قزاقستان با شکست محمد ایلخان از ترکیه صاحب مدال برنز شد و یونیمیستو از ژاپن با پیروزی مقابل کومار از هند به دیگر مدال برنز این وزن دست یافت.

بر اساس این گزارش، در دیدار فینال وزن 96 کیلوگرم رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد جهان که در شهر هرنینگ در حال برگزاری است، حاجی مراد گاتسالوف در سه تایم ختاگ گازیموف از آذربایجان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. در دیدارهای رده‌بندی این وزن نیز سرهات بالچی از ترکیه روسلان شیخ‌اف از بلاروس را شکست داد و به مدال برنز دست یافت همچنین در دیگر دیدار رده‌بندی نیز گئورگی گوگشلیدزه از گرجستان در دو تایم و با نتایج 1- صفر و 2- صفر سعید ابراهیمی را شکست داد و مدال برنز دیگر این وزن را به دست آورد. بدین ترتیب ابراهیمی به عنوان پنجمی بسنده کرد.
ابراهیمی که در دور اول قربان اف از ازبکستان را شکست داده بود  در دور دوم و سوم دلکامپه از فرانسه و جک وارنر از آمریکا را نیز مغلوب کرد اما در دیدار نیمه نهایی مقابل گاتسالوف از روسیه شکست خورد و به گروه بازنده ها رفت.وی متاسفانه در این دیدار نیز مقابل گوگشلیدزه از گرجستان شکست خورد و در عین شایستگی از کسب مدال بازماند.

دیگر ملی پوش ایران در روز اول رقابتها حسن رحیمی کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم بود که پس از شکست حریفانی از ترکمنستان و قرقیزستان در کشتی سوم مقابل حریفی از بلاروس قرار گرفت و با قبول شکست مقابل وی از دور رقابتها کنار رفت و به عنوان دهمی بسنده کرد. در دیدار فینال وزن 55 کیلوگرم یانگ کیونگ ایل از کره‌ی شمالی در سه تایم سزار آکگول از ترکیه را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.در دیدار‌های رده‌بندی نیز رضوان گادجیف از بلاروس با پیروزی بر کراستانوف از انگلیس صاحب مدال برنز شد و ویکتور لبدف روس نیز با پیروزی مقابل نامیک سودیموف از آذربایجان به دیگر مدال برنز این وزن دست یافت.

گفتنی است، در پایان روز نخست رقابت‌ها، تیم کشتی آزاد روسیه با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز با 27 امتیاز پیشتاز است، تیم ترکیه با کسب یک مدال نقره و یک برنز و یک مقام پنجمی و 23 امتیاز دوم است، تیم آذربایجان با کسب یک مدال نقره،‌ و دو مقام پنجمی و هفتمی و کسب 19 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و تیم کشورمان با کسب یک مدال طلا توسط مهدی تقوی، یک مقام پنجمی و یک مقام دهمی توسط سعید ابراهیمی و حسن رحیمی با 17 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد.

رقابت‌های اوزان 60، 84 و 120 کیلوگرم ساعت 14:30 امروز در شهر هرنینگ برگزار می‌شود که مراد محمدی، جمال میرزایی و فردین معصومی نمایندگان کشورمان در این اوزان هستند.


۳۱ شهریور ۱۳۸۸ ۰۷:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.