رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا – قزاقستان؛کسب سه مدال طلای نمایندگان ایران در روز نخست مسابقات

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا – قزاقستان؛کسب سه مدال طلای نمایندگان ایران در روز نخست مسابقات
تیم ملی کشتی آزاد در پایان روز نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در شهر آستانه قزاقستان توسط سید احمد محمدی، میثم مصطفی جوکار و کمیل قاسمی صاحب سه مدال طلا شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، سیداحمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم که 14 کشتی‌گیر به روی باسکول رفتند بعد از پیروزی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر مقابل راجنش از هند، در دور دوم هم با نتیجه 14 بر 4 مقابل دوران ژوماگازی‌ئف، دارنده مدال برنز 2011 جهان و قهرمان آسیا (در وزن 60 کیلوگرم) از قزاقستان به پیروزی رسید و جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کرد. وی در این مرحله هم با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف مغول خود گذشت و فینالیست شد.
محمدی برای کسب مدال طلا مقابل کانگ جین هیوک از کره‌شمالی قدرتمندانه و با نتیجه 10 بر صفر این حریف را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

میثم مصطفی‌جوکار در وزن 86 کیلوگرم که در دور نخست با نتیجه 12 بر یک مقابل کشتی‌گیری از عراق به پیروزی رسیده بود، در دور دوم هم با نتیجه 11 بر صفر مقابل کشتی‌گیری از چین به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم با نتیجه 4 بر 2 از سد رشید قربان‌اُف، دارنده مدال برنز 2013 جهان و قهرمان دو دوره آسیا از ازبکستان گذشت و فینالیست شد. 
جوکار در دیدار فینال مقابل حریف قزاقستانی با زیرگیری های بی نقص خود با نتیجه به پیروزی دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد.

کمیل قاسمی نماینده وزن 125 کیلوگرم کشورمان که در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل کشتی‌گیری از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافته بود در دور دوم هم با نتیجه 5 بر صفر از سد آیال لازاروف، دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان گذشت و به نیمه‌نهایی رسید. وی در این مرحله هم با نتیجه 12 بر صفر مقابل دولت شابانبای، دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان به برتری دست یافت و فینالیست شد. وی به این ترتیب انتقام شکست در جام تختی را از وی گرفت.
قاسمی در دیدار پایانی مقابل حریف مغولستانی با نتیجه قاطع 10 بر صفر به برتری دست یافت و سومین مدال طلای ایران در رقابت های قهرمانی آسیا را به دست آورد.

مهران رضازاده که در دور اول مقابل در وزن 57 کیلوگرم مهران رضازاده در دور نخست با نتیجه 5 بر 4 مغلوب نماینده مغولستان شد و از حضور در مرحله بعد بازماند، اما با حضور حریفش در فینال نماینده کشورمان شانس حضور در گروه بازنده‌ها و شانس کسب مدال برنز این رقابت‌ها را بدست آورد.
رضازاده در گروه شانس مجدد با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف ویتنامی خود گذشت و جواز حضور در دیدار رده‌بندی را کسب کرد. وی برای کسب مدال برنز مقابل فوی تاکا موری شیتا از ژاپن با نتیجه 5بر 5 شکست خورد و به مقام پنجم این وزن رسید.
 
در پایان روز نخست در رده بندی تیمی این مسابقات تیم ایران با کسب سه مدال طلا و 36 امتیاز اول است و قزاقستانی ها میزبان مسابقات با کسب 33 امتیاز دوم است.
مسابقات چهار وزن دوم و پایانی این رقابت ها فردا برگزار می شود.
۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۲۰:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.