بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کاراته:کیومرث هاشمی:اردوی تیم کاراته به آکادمی انتقال می یابد/شهنازی:پیگیر دغدغه خاطر ملی پوشان هستیم

بازدید مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کاراته:کیومرث هاشمی:اردوی تیم کاراته به آکادمی انتقال می یابد/شهنازی:پیگیر دغدغه خاطر ملی پوشان هستیم
ظهر امروز کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،شاهرخ شهنازی دبیر کل،حسین احمدیان رئیس حراست کمیته و اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی با حضور در اردوی تیم ملی کاراته از تمرینات کاراته کاران بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ادامه بازدیدهای مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم های ملی صبح امروز تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان میزبان مسئولان کمیته ملی المپیک بود. در ابتدای این بازدید ذبیح الله پورشیب مرد طلایی تیم ملی، ضمن خوشامد گویی به مسئولان کمیته ابراز داشت:همیشه از آقای هاشمی در گذشته و حال خاطرات خوبی در ذهن ما باقی مانده و امروز هم خوشحالیم که مسئولان کمیته به اردوی ما آمدند و انتظار داریم مسئولان به رشته های مدال آوری همچون کاراته توجه بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد:تیم ملی کاراته همچون ادوار گذشته این شانس را دارد در صورت حمایت لازم چندین مدال کسب کند ولی در حال حاضر تمرینات ما در سالن کوچک و کم امکانات کبکانیان برگزار می شود و انتظار داریم مسئولان شرایطی را فراهم آورند تا اردوی ما به آکادمی ملی المپیک انتقال یابد.
در ادامه مهدی جعفری یکی از اعضای کادر فنی به بیان برخی مشکلات ملی پوشان و کادر فنی و از جمله محل تمرین کاراته کاران پرداخت.
در ادامه علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته ضمن قدردانی از زحمات کمیته ملی المپیک در حمایت از کاراته  و خیر مقدم به مسئولین کمیته ابراز داشت :ما در سال گذشته به رغم بسیاری از کمبودها و مشکلات مالی افتخارات خوبی کسب کردیم.
 وی ادامه داد:در حال حاضر حقوق ملی شان و کادر فنی ناچیز است و ما شرمنده آنها هستیم،ولی فدراسیون امیدوار است بتواند این مشکل را بر طرف کند از طرفی یکی از مشکلات اصلی فدراسیون نداشتن خانه کاراته است و امیدواریم مسئولان عنایت ویژه ای در این باره داشته باشند به عنوان مثال  در حال حاضر اردوی تیم ملی نوجوانان،جوانان و بزرگسالان در این سالن انجام می شود و اگر مسئولان کمیته بتوانند عنایتی داشته و تمرینات تیم ملی بزرگسالان را به آکادمی انتقال دهیم خیلی بهتر می شود .
سمندر ادامه داد:در جلساتی که با مسئولان کمیته داشته ایم آقای هاشمی نگاه خوبی نسبت به کاراته داشتند و این موضوع ما را دلگرم می کند و ما هم تلاش می کنیم تا در بازیهای آسیایی و دیگر رقابتهای پیش رو شرمنده مردم نباشیم و مسئولان مطمئن باشند از حمایت از کاراته ضرر نخواهند کرد.
در ادامه کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خسته نباشید به کادر فنی،ملی پوشان و مجموعه مدیریتی فدراسیون کاراته اظهار داشت:تیم ملی کاراته بزرگسالان امسال دو رویداد مهم جهانی و آسیایی دارد و بخوبی حساسیت این رویدادها را درک می کنیم و با توجه به شرح وظایفی که کمیته ملی المپیک دارد حمایت و پشتیبانی خود را از تیم های اعزامی به بازیهای آسیایی اعلام داشته بخصوص برای کاراته کاران که در ردیف اول رشته های کسب مدال طلا قرار دارند.
وی ادامه داد:کار ملی پوشان کاراته از این حیث سخت تر است که شما از یک جمع چند صد هزار نفری برای حضور در اردو انتخاب شدید و این نشان دهنده رقابت سخت و علاقه شما عزیزان به این رشته و افتخار آفرینی برای کشورتان است به شخصه در بازیهای آسیایی دوحه خاطره خوبی از ملی پوشان کاراته دارم و حتی شاهدم که دو مدال آور این بازیها الان جزو کادر فنی تیم ملی هستند .
هاشمی خاطر نشان کرد :این موضوع طبیعی است که انتظارات مردم و مسئولان از کاراته با این پتانسیلی که دارد بالا باشد لذا باید ما هم به درد دلها و درخواست ها گوش بدهیم و در صدصد رفع آنها باشیم لذا در بخش اول خواسته های شما عزیزان باید بگویم با هماهنگی مسئولان محترم مرکز نظارت بر تیمهای ملی از همین امروز می توانید اردوی تیم ملی خود را در بخش بزرگسالان به آکادمی ملی المپیک انتقال دهید و از مسئولان محترم فدراسیون با ارسال نامه ای به کمیته  پیگیر این موضوع باشید.
در بخش حقوق ملی پوشان و کادر فنی که جزو وظابف فدراسیون است هم کمیته در این زمینه حمایت لازم را از فدراسیون خواهد داشت، تا حداقل بخش مهمی از این مشکل را حل کند تا شما عزیزان در اردو های تمرینی خود فقط به تمرین و آماده سازی خود فکر کنید و  دغدغه خاطر دیگری نداشته باشید.
ولی در بخش سوم خواسته های شما مبنی بر تاخیر در برگزاری تجلیل از قهرمانان باید بگویم این مسئله سه سال است انجام نشده ولی مسئولان محترم وزارت ورزش و جوانان قول دادند این مراسم بزودی برگزار شود فکر می کنم در تیر ماه انجام گردد ولی پیگیر این موضع هم هستیم.
هاشمی در خاتمه ابرازداشت:با توجه به این که کاراته در میان رشته های المپیکی نیست اهمیت مدال بازیهای آسیایی برای کاراته کاران بسیار بالاست و همانطور که خود آقای پورشیب در صحبت هایشان اشاره داشتند مدال طلای وی در بازیهای آسیایی طعم دیگری برای او داشت لذا در خاتمه جا دارد از زحمات آقای سمندر و دبیر ایشان تشکر کنم انصافا اداره کردن فدراسیونی با نزدیک به 80 سبک و تقریبا یک میلیون نفری و رقابتهای متعدد بین المللی کار ساده ای نیست و باید قدردان این زحمات بود.
در ادامه شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن تشکر از درد دلهای های ملی پوشان اظهار داشت:واقعا لذت بردم ملی پوشان عزیز خواسته های خود را صادقانه ابراز داشتند همه این مسائل و مشکلاتی که می گویید در اردو دارید برای ما قابل لمس بوده و بر خود وظیفه می دانیم پیگیر مسائل شما عزیزان باشیم.
وی ادامه :کاراته اگر چه خواستگاهش شرق آسیا ولی الان خیلی ها کاراته را با ایرانی می شناسند بخصوص که این رشته در بازیهای المپیک نبوده و قطعا مدال بازیهای آسیایی برای قهرمانان آن ارزشمند تر از هر مدالی است.
دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد:مطمئن باشید در کمیته افرادی هستند که نگران مشکلات و دغدغه خاطر شما هستند و هر آنچه در توان داشته باشند در این زمینه انجام خواهند داد چرا که انصافا کاراته کاران از با اخلاق ترین  ورزشکاران کشورمان هستند و به رغم برخی کمبودها تمام تلاشمان را می کنیم تا بهترین امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۴:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.