سایت کمیته بین المللى پارالمپیک ،سیامند رحمان ثابت کرد که قویترین پارالمپیکى است

سایت کمیته بین المللى پارالمپیک ،سیامند رحمان ثابت کرد که قویترین پارالمپیکى است
سایت کمیته بین المللی المپیک ، سیامند رحمان را به عنوان قوی ترین مرد پارالمپیکی معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومى کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  ،کمیته بین المللى پارالمپیک ، این سایت با اختصاص خبر نخست خود به قهرمانى و رکورد شکنى در دسته فوق سنگین توسط سیامند رحمان ،نوشت:سیامند رحمان از ایران در روز فینال مسابقات قهرمانى وزنه بردارى جهانى ،رکورد جهانى دسته فوق سنگین را در 3 مرحله تغییر داد تا بار دیگر نام خود را به عنوان قویترین ورزشکار پار المپیکى ثبت نماید.
تابلوى اعلام نتایج در دسته 107+ منتظر ورود وزنه برداران مدعى بود، مسابقه نهایى در روز هفتم مسابقات، همانند پارالمپیک لندن 2012 شاهد رقابت پا به پاى رحمان با هم تیمى خود و دارنده رکورد جهانى منصور پور میرزایى بود.
دردور نخست و با بالا بردن وزنه 275 کیلوگرمى ( یک کیلوگرم پائینتر از رکورد جهانی) رحمان جاى هیچ گونه شکى را براى قهرمانى خود باقى نگذاشت. این در حالى بود که پورمیرزایى تنها توانست وزنه 255 کیلوگرمى را بالا ببرد.
در مرحله دوم پورمیرزایى وزنه 265 کیلوگرمى را بالا برد. البته رحمان نیز با بالا بردن وزنه 281 کیلوگرمى نام خود را در کتاب ثبت رکوردها ثبت نمود. در راند سوم این سئوال براى همگان پیش آمده بود که سیامند قصد زدن چه وزنه اى را دارد، به خصوص زمانى که پورمیرزایى نتوانست وزنه 275 کیلوگرمى را بالاى سر برد.
با تشویقى که براى رحمان از سوى تماشاگران انجام مى شد، رحمان بار دیگر روى صحنه حاضر شد و براى اولین بار وزنه 285 کیلوگرمى را بالا برد. وى براى آنکه رکوردش همچنان بى رقیب بماند، دقایقى بعد بر روى میز براى بار چهارم حاضر شد و این بار وزنه 285.5 کیلوگرمى را بالا برد، 9 کیلو و 500 گرم کیلوگرم بیش از رکوردى که براى اولین بار در آن روز ثبت کرده بود.
مدال برنز به ورزشکارى از عراق با وزنه 240 کیلوگرمى رسید.

۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ۱۰:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.