جهت حضور در بازیهای آسیایی اینچئون؛دکتر پورکاظمی: برای ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به تمامی ملی پوشان آماده ایم

جهت حضور در بازیهای آسیایی اینچئون؛دکتر پورکاظمی: برای ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی به تمامی ملی پوشان آماده ایم
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از معاینه ملی پوشان شمشیربازی اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون در روز چهارشنبه هفته جاری از سوی این فدراسیون خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت زمان در بحث درمان، این آمادگی را داریم که هرچه سریع تر نسبت به معاینات کلینیکی و پارا کلینیکی ورزشکاران تمامی رشته های اعزامی به بازی های آسیایی اقدام کنیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک دکتر لطفعلی پورکاظمی با اشاره به خدمات درمانی متنوع و به روز این فدراسیون به ورزشکاران رشته های مختلف ، تصریح کرد: در راستای آماده سازی کاروان اعزامی ورزش کشورمان به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی ، قصد داریم همچون بازی های آسیایی2010 گوانگ جو و همچنین المپیک 2012 لندن به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کنیم از این رو با برنامه ریزی صورت گرفته اطمینان داشته باشید کهاین مهم به خوبی انجام خواهد شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: با توجه به اهمیت کنترل سلامت ورزشکاران رشته های مختلف ، از ماه های پایانی سال گذشته کار معاینات تخصصی و فوق تخصصی ورزشکاران اعزامی به این رویداد را با اعلام آمادگی به تمامی فدراسیون های اعزامی به این بازی ها آغاز کردیم و در این میان تیم های ملی کبدی و کشتی آزاد در محل درمانگاه مرکزی فدراسیون حضور یافته و معاینات لازم روی آنها انجام شد.

 وی در این باره تصریح کرد: بی تردید هر فدراسیونی زودتر نسبت به معرفی ورزشکاران خود به درمانگاه فدراسیون اقدام کند در صورت وجود هرگونه مشکل پزشکی یا آسیب دیدگی در هر کدام از ورزشکاران آن رشته ، امکان درمان به موقع  و بهبودی آن ورزشکار را جهت حضور در بازی های اینچئون فراهم می کند بنابراین توصیه ما به همکارانمان این است که هرچه سریع تر ورزشکاران خود را به فدراسیون معرفی کنند تا مورد معاینات لازم قرار گیرند.

دکتر پورکاظمی با اشاره به این موضوع که فدراسیون پزشکی ورزشی معایناتی چون داخلی، قلب و عروق، چشم پزشکی، ارتوپدی،ارزیابی های آزمایشگاهی و... از ورزشکاران  به عمل آورده و برای آنها پرونده پزشکی  تشکیل می دهد، افزود: در کنار  بحث درمان متخصصان فدراسیون در حوزه روانشناسی و تغذیه ورزشی نیز مشاوره های لازم را به ورزشکاران ارائه می کنند ، یعنی ما از این دو مهم نیز غافل نیستیم.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از پاک بودن ورزش کشورمان در بازی های آسیایی 2010 گوانگ جو و المپیک و پارالمیک 2012 لندن به عنوان برگ های زرین کارنامه  نادو و فدراسیون پزشکی ورزشی یاد کرد و افزود: گرچه همواره در طول سال در سراسر کشور و همچنین به طور ویژه به تیم های مختلف ملی خدمات آموزشی لازم ارائه می شود ، اما به طور طبیعی در آستانه چنین رویدادهای بزرگی به طور کاملا گسترده مشاوره های ضد دوپینگ را به ملی پوشان ارائه می کنم تا هم آنها و هم کادرفنی این عزیزان آگاهی کاملی از آخرین لیست مواد ممنوعه و مبحث مکمل های مجاز داشته باشند.

دکترپورکاظمی خاطر نشان کرد:بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است روز چهارشنبه هفته جاری ملی پوشان شمشیربازی برای انجام معاینه و دریافت دیگر خدمات فوق به محل فدراسیون پزشکی ورزشی مرجعه کنند.
۲۴ فروردین ۱۳۹۳ ۱۰:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.