رقابت های بین المللی کشتی جام پیروزی - ترکیه؛نمایندگان نوجوان ایران در روز نخست صاحب چهار مدال شدند

رقابت های بین المللی کشتی جام پیروزی - ترکیه؛نمایندگان نوجوان ایران در روز نخست صاحب چهار مدال شدند
تیم های منتخب کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در روز نخست رقابت های بین المللی جام پیروزی ترکیه که در شهر آنتالیا در حال برگزاری است صاحب چهار مدال شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام پیروزی به میزبانی شهر آنتالیای ترکیه در حال برگزاری است که آزادکاران نوجوان توسط بذری و گودرزی صاحب یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند و فرنگی کاران هم یک مدال نقره و یک مدال برنز توسط قلاوند و مختاری کسب کردند.

در روز نخست مسابقات و در رشته آزاد، احمد بذری در وزن ۶۹ کیلوگرم در دور اول موفق شد با حساب ۱۰بر صفر نماینده ارمنستان را شکست دهد. بذری در دومین مبارزه خود با ضربه فنی حریف ترک خود را مغلوب کرد و به جمع چهار آزادکار برتر راه یافت. نماینده کشورمان در ادامه با ضربه فنی کشتی گیر بلغارستان را شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. بذری دیدار فینال را با خیزری اسلامبیکوف از روسیه برگزار کرد و در پایان ۱۵ بر ۳ مغلوب حریف شد تا صاحب گردن آویز نقره شود.  

در وزن ۴۲ کیلوگرم علیرضا گودرزی موفق شد با نتیجه مشابه ۱۳ بر ۲ آزادکاران ترکیه و گرجستان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. وی در ادامه با حساب ۱۰ بر صفر نتیجه را به ماکسیم زامورشچیکوف نماینده روسیه واگذار کرد. گودرزی برای کسب مدال برنز به مصاف دیگر آزادکار روس ها رفت و با حساب ۱۰ بر صفر حریف را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

تیم آزاد در وزن ۵۴ کیلوگرم نماینده ای نداشت.

  در رشته فرنگی و در وزن ۴۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ حریف قزاق خود را شکست داد. مختاری در دومین مبارزه باز موفق به شکست دیگر نماینده قزاقستان با حساب ۱۰ بر ۶ شد و به مرحله ما قبل فینال رسید.  این فرنگی کار در مباره ماقبل فینال با نوگزاری تسوتسومیا فرنگی کار گرجستان مصاف داد و با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد. مختاری در دیدار رده بندی نماینده ترکیه را شکست داد و به مدال برنز رسید.
علیرضا نجاتی دیگر فرنگی کار وزن ۴۲ کیلوگرم هم که در مبارزه نخست خود با نتیجه ۲ بر صفر نتیجه را به همین فرنگی کار گرجستان واگذار کرده بود با راهیابی این کشتی گیر به دیدار پایانی این شانس را پیدا کرد که برای کسب مدال برنز به میدان برود. او در جدول شانس مجدد مغلوب نماینده ترکیه شد تا از گردونه رقابت ها کنار برود.

امین قلاوند فرنگی کار وزن ۵۴ کیلوگرم در مبارزه نخست خود توانست با نتیجه ۸ بر صفر نماینده قزاقستان را شکست دهد. قلاوند در دومین مسابقه خود با حساب ۷ بر ۲ فرنگی کار ترکیه را شکست داد و به مرحله یک چهارم رسید. او در مرحله ماقبل فینال به مبارزه با نماینده آلمان پرداخت و با حساب ۱۰ بر ۲ حریف خود را شکست داد تا راهی مبارزه پایانی شود. فرنگی کار ایران در فینال ۲ بر صفر مغلوب نماینده قزاقستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۹ کیلوگرم فرنگی محمد برزگرزاده در دور نخست استراحت کرد و در دور توانست با حساب ۱۱ بر ۱۰ نماینده ترکیه را مغلوب کند. برزگرزاده در در دومین مبارزه خود با قبول فن کمر از حریف قزاق خود ضربه فنی شد. با شکست نماینده قزاقستان برزگرزاده از گردونه مسابقات حذف شد.

روز شنبه در ادامه مسابقات و در رشته آزاد عرفان آیینی  در وزن ۴۶ کیلوگرم، ابوالفضل حاجی پور و فرهاد نوری در وزن ۵۸ کیلوگرم، آرش نیرآبادی در وزن ۷۶ کیلوگرم و نعیم حسن زاده در وزن ۱۰۰ کیلوگرم به میدان می روند.

در رشته فرنگی هم پویا ناصرپور در وزن ۴۶ کیلوگرم، کرامت عبدولی در وزن ۵۸ کیلوگرم، آرمان علیزاده در وزن  ۷۶ کیلوگرم و علی اصغر شهبازی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم به مصاف رقبا می روند.

۲۳ فروردین ۱۳۹۳ ۰۹:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.