تیم ملی تکواندو دختران برای نخستین بار نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی تکواندو دختران برای نخستین بار نایب قهرمان جهان شد
حاصل تلاش ملی پوشان نوجوان کشورمان در دهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در چین تایپه، کسب 2 نشان طلا، 2 نقره و 3 برنز بود، ضمن اینکه تیم ملی دختران تکواندو کشورمان نیز برای اولین بار موفق شد بر سکوی نایب قهرمانی جهان بایستند و شگفتی ساز جام دهم لقب بگیرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛در دهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان که با حضور 803 تکواندوکار از 103 کشور بمدت چهار روز(سوم تا ششم فروردین)در سالن آرنا شهر تایپه برگزار شد، تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان در بخش دختران توانست با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز پس از کره جنوبی و بالاتر از انگلیس بر سکوی دوم جهان بایستد و تیم ملی پسران تکواندو نیز با همین یک طلا، یک نقره و یک برنز تعداد مدال در جای چهارم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار گرفت.
براساس این گزارش، مقام دومی تیم ملی دختران در جام دهم جهان(2014)در شرایطی بدست آمد که تکواندو ایران از 10 وزن 7 نماینده به چین تاپیه اعزام شد. این پنجمین حضور تیم ملی تکواندو دختران در مسابقات جهانی بود.

اولین حضور تیم ملی دختران تکواندو جهانی 2006 ویتنام بود که نمایندگان کشورمان سهمی از مدالهای توزیع شده نداشتند. در سال 2008 در ازمیر ترکیه نیز تیم ملی دختران کشورمان بدون اینکه مدالی کسب کنند به کار خود پایان دادند. در جهانی 2010 مکزیک پرونده تیم دختران ایران با یک نقره و یک برنز بسته شد و دو سال بعد در مصر سهم نمایندگان تکواندو کشورمان دو برنز بود.

اما در بخش پسران تیم ملی کشورمان در شرایطی در جایگاه چهارم قرار گرفت که تیم های کره جنوبی، روسیه و چین تاپیه موفق به احراز عناوین اول تا سوم شدند.

اسامی مدال وران تیم ملی نوجوانان دختر و پسر تکواندو کشورمان در دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در چین تاپیه به این شرح است:

دختران:
کیمیا علیزاده( مدال طلا )
فاطمه اموری ( نقره)
ناهید کیانی ( برنز)
مهسا جدی (برنز)

پسران:

مهدی اسحاقی (طلا)
امیر حسین امیدی (نقره)
رضا جعفر پور(برنز)

مژگان زاد محمد، فاطمه اموری، ناهید کیانی، پریسا جوادی، مهسا نوروزی، مهسا جدی و کیمیا علیزاده به عنوان تکواندوکار، نیلوفر صفریان و اعظم درستی، مربیان تیم و زیر نظر ندا زارع به عنوان سرمربی ترکیب تیم ملی تکواندوی نوجوانان دختر کشورمان را در این دوره از مسابقات تشکیل می دادند.

تیم ملی پسران کشورمان نیز با ترکیب مهدی اسحاقی، نریمان مریدانی، هادی تیران، رضا جعفرپور، نیما معظمی، فرشاد منصفی، ابوالفضل احمدی،‌ کامران امانلو، فرشاد قیاس به عنوان تکواندوکار، حسینعلی نعیمی و وحید عبدالهی به عنوان مربی، زیر نظر سرمربی تیم، محمدرضا زوار در مسابقات نوجوانان قهرمانی جهان شرکت داشت.
۷ فروردین ۱۳۹۳ ۰۹:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.