در جلسه مشترک با رئیس مجلس و اعضای فرکسیون ورزش و کمیته ملی المپیک مطرح شد؛ هاشمی: سال پر ترافیک ورزش نیازمند حمایت دولت و مجلس است

در جلسه مشترک با رئیس مجلس و اعضای فرکسیون ورزش و کمیته ملی المپیک مطرح شد؛ هاشمی: سال پر ترافیک ورزش نیازمند حمایت دولت و مجلس است
رئیس کمیته ملی المپیک سال آینده را سال پر ترافیک ورزش کشور عنوان کرد و بر موضوع حمایت فنی و مدیریتی از ورزش کشور تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ جلسه مشترک اعضای هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه 25 اسفند) در محل دفتر لاریجانی تشکیل شد که در این دیدار مقداد نجف نژاد رئیس فراکسیون ورزش مجلس، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال به ایراد سخنرانی پرداختند.
کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در جلسه مشترک فراکسیون ورزش و کمیته ملی المپیک با رئیس مجلس شورای اسلامی، حضور نداشتن رجال سیاسی در کمیته ملی المپیک را از ویژگی های این کمیته عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار دو نفر از قهرمانان المپیک آقایان علیرضا دبیر و رسول خادم از اعضای این کمیته هستند.
وی ضمن تبریک موفقیت کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی آمریکا گفت: در این مسابقات جمعیت بسیار زیادی از ایرانیان پرچم جمهوری اسلامی ایران را برپا داشتند که این موضوع در مجامع بین المللی اثر گذاشت.
هاشمی درادامه اظهاراتش با بیان اینکه سال آینده سالی پرترافیک برای ورزش کشور بوده و نیاز است از ورزش کشور در دو بخش فنی و مدیریتی حمایت شود٬ تصریح کرد: در مردادماه مسابقات المپیک جوانان٬ در شهریورماه بازی های آسیایی کره جنوبی٬ بازی های ساحلی تایلند و اعزام رشته های مختلف برای کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم.
وی با بیان اینکه اعتبار درنظر گرفته شده برای اعزام ورزشکاران 48 میلیارد تومان است٬ گفت: این درحالی است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته 150 میلیارد تومان برای اعزام ورزشکاران نیاز است.
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: در جلسه ای که اخیرا با آقای نوبخت داشتیم وی قول مساعدت داد ضمن اینکه از مجلس شورای اسلامی نیز در خواست حمایت داریم.
نجف نژاد: باید برای حفظ رتبه‌های المپیک و آسیا سرمایه‌گذاری کرد
همچنین مقداد نجف‌نژاد رئیس فراکسیون ورزش مجلس به خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد وافزود: ‌پیشنهاد این فراکسیون این بود که تمهیداتی در این راستا اتخاذ شود تا درآمد حاصل از خصوصی سازی دو باشگاه یاد شده برای سرمایه‌گذاری در ورزش هزینه شود.
نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه ورزش قهرمانی در کشور و جهان گفت: ورزش قهرمانی نیز با حمایت مجلس و دولت رتبه هفدهم را در المپیک و رتبه چهارم را در آسیا دارد؛ اگر هدف ما حفظ این جایگاه باشد باید برای این بخش سرمایه‌گذاری کرد.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون زمان سیاستگذاری برای حمایت از ورزش و جوانان است تا نتیجه آن در مسابقات المپیک در سال آینده مشاهده شود.
مشحون: دغدغه 2 رویداد جهانی و آسیایی پیش روی را داریم
 محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال نیز در این دیدار با بیان اینکه در شهریور سال آینده دو رویداد جهانی و آسیایی را در پیش داریم خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: از اکنون دغدغه بودجه، ویزا و سایر هزینه های این مسابقات را در 6 ماه آینده داریم .
وی با تأکید بر اینکه امکانات بسیار ناچیزی برای ورزش در نظر گرفته شده است، گفت: اگر برای ورزش هزینه شود سرمایه‌گذاری در این بخش است.
مشحون با بیان اینکه در گذشته تنها چند رشته ورزشی وزنه‌بردای، کشتی و در برخی موارد ورزش دو و میدانی مدال آور بود گفت: اما امروز هر رشته ورزشی که از ایران به مسابقات اعزام می‌‌شود با مدال به کشور بازمی‌گردد این در حالی است که بازدهی داخلی همچنان کم است.
وی با یادآوری اینکه چهار رشته ورزشی فوتبال، والیبال، هندبال و بسکتبال جهانی شدند، افزود: اما اعتبارات ورزش پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.
رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه حمایت ویژه از جایگاه ورزش نیاز امروز کشور است، اظهار امیدواری کرد که طی 6 ماه آینده شاهد پیروزی‌های خوب در بسکتبال باشیم.

۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۲۱:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.