لاریجانی در جلسه مشترک فراکسیون ورزش و کمیته ملی المپیک: حضور نداشتن رجال سیاسی و انتخاب افراد ورزشی و حرفه ای در کمیته ملی المپیک بسیار پسندیده است/فراکسیون ورزش برای تدوین نقشه راه پیش‌قدم شود

لاریجانی در جلسه مشترک فراکسیون ورزش و کمیته ملی المپیک: حضور نداشتن رجال سیاسی و انتخاب افراد ورزشی و حرفه ای در کمیته ملی المپیک بسیار پسندیده است/فراکسیون ورزش برای تدوین نقشه راه پیش‌قدم شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقدان نقشه راه خلأ حوزه ورزش است افزود: اگر یک نقشه راه برای بخش‌های مختلف ورزش مدون کنیم حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از ورزش به سرانجام می‌رسد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، علی لاریجانی امروز (یکشنبه 25 اسفند) در نشست مشترک اعضای فراکسیون ورزش با اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با تشکر از این کمیته و فراکسیون ورزش مجلس، موفقیت اخیر در مسابقات جهانی کشتی را تبریک گفت و افزود: این مسابقات در کشور نشاط ایجاد کرد و باید به قهرمانان کشور دست مریزاد گفت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فراکسیون ورزش مجلس از چهره‌های قوی و پرتحرک تشکیل شده است گفت: این فراکسیون به لحاظ کمیت نیز از فراکسیون‌های پر جمعیت است.
 روحیه مجلس شورای اسلامی حمایت از ورزش است
وی افزود: روحیه مجلس شورای اسلامی حمایت از ورزش است اما بسترها و زمینه‌ها را باید تأمین کرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با ابراز خرسندی از انتخاب مدیران ورزشی در انتخابات این کمیته و حضور نداشتن رجال سیاسی ، این اقدام را بسیار پسندیده عنوان کرد و گفت: ورزش کشور باید توسط افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه اداره شود که خوشبختانه شاهد این موضوع هستیم. امروز در کمیته ملی المپیک ترکیبی کاملا حرفه ای و ورزشی حضور یافته که می تواند زمینه موفقیت و همدلی و همصدایی در ورزش را فراهم سازد.
لاریجانی افزود: نکته دیگر که باید به آن توجه کرد این است که اهمیت جمهوری اسلامی ایران به موضوع ورزش کم نیست و رهبر معظم انقلاب بارها درباره ورزش همگانی موضوعاتی مطرح کردند ضمن اینکه رئیس جمهور نیز به اهمیت این موضوع تأکید دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که فکر می‌کنم فقدان نقشه راه خلأ حوزه ورزش است، افزود: اگر یک نقشه راه برای بخش‌های مختلف ورزش مدون کنیم حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از ورزش به سرانجام می‌رسد که فراکسیون ورزش باید در این راه پیش قدم شود.
وی افزود: بر اساس نقشه راه، جایگاه ورزش باید طی چشم‌اندازی مشخص شود به طوری که جایگاه رشته‌های مختلف ورزشی در سال‌های آینده مشخص و برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی کرد.
ورزش باید از سوی افراد حرفه‌ای و متخصص اداره شود
این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: نقشه راه حوزه ورزش باید از سوی فراکسیون ورزش و یک تیم صاحب نظر تدوین شود.
لاریجانی ادامه داد: نتیجه تهیه نقشه راه برای ورزش این است که ورزش در برنامه ششم توسعه دارای جایگاه می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به غیر از کشورهای عربی که جنس حکومت آنها با ایران متفاوت است اما در کشورهایی که ساختار دموکرتیک دارند به مردمی کردن ورزش و استفاده از بخش خصوصی توجه دارند اما تجربه نشان می‌دهد که دستگاه‌هایی که خود را به دولت متکی می‌کنند جهش ندارند.
لاریجانی ادامه داد:‌اگر خصوصی سازی در ورزش در دستور کار قرار گیرد از هر اقدام ورزشی یک پیوست اقتصادی نیز شکل می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از باشگاه‌های ورزشی در دنیا بدون حمایت دولت‌ها به راحتی اداره می‌شوند، تأکید کرد: البته رسیدن به این هدف در کوتاه مدت قابل تحقق نیست.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های اقتصادی متنوعی در کشور است که باید به کار گرفته شود ،افزود: بر اساس تجربیات اجرایی که در کشور داشتم مشاهده شده ظرفیت‌های مالی در کشور وجود دارد اما در بسیاری مواقع استفاده نمی‌شود.
 رئیس مجلس شورای اسلامی به مسائل فرهنگی در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل فرهنگی و معنوی می‌تواند مدل رفتاری جوانمردی را در ورزش کشور خلق کند.
وی ادامه داد: باید به ورزشکاران توجه به خصوصیات جوانمردی و مردانگی را القا کرد و این موضوع باید به یک شاخص تبدیل شود.
لاریجانی افزود: البته رسانه‌های کشور نیز باید به ورزش کشور کمک کنند.
نیش زدن به ورزش در فرهنگ رسانه‌ای کشور باب شده است
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نیش زدن به ورزش در فرهنگ رسانه‌ای کشور باب شده است تصریح کرد: ‌البته این نوع رفتارها در رسانه‌های کشور کاهش یافته؛ ضمن اینکه نباید رسانه‌ها فقط خطاهای ورزش را منعکس کنند.
لاریجانی با اشاره به اینکه منعکس کردن پول پرستی، خلاف گویی‌ها، پرخاشگری‌ها و تخریب شخصیتا جز آزردگی چه نفعی برای ورزش کشور دارد گفت:‌ در این راستا فراکسیون ورزش با همکاری کمیته ملی المپیک با رؤسای رسانه‌ها جلساتی تشکیل دهند تا جلوه‌های زیبای ورزش منعکس شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان درباره مشکلات مالی بخش ورزش کشور گفت: مشکلات مالی قابل درک است که باید در این زمینه کمک کرد.

گقتنی است در این دیدار کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان گزارشی کامل از وضعیت روز ورزش کشور و همچنین برنامه های پیش روی کمیته ملی المپیک در سال آینده را خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای فراکسیون ورزش ارائه داد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۲۱:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.