بسکتبال هم برنامه های خود را به کمیته ملی المپیک ارائه داد؛گزارش کامل نشست مسئولین فدراسیون بسکتبال با دست اندرکاران کمیته المپیک

بسکتبال هم برنامه های خود را به کمیته ملی المپیک ارائه داد؛گزارش کامل نشست مسئولین فدراسیون بسکتبال با دست اندرکاران کمیته المپیک
مسئولین فدراسیون بسکتبال کشورمان طی نشستی با رئیس ، دبیر و اعضای کمیته علمی کمیته ملی المپیک، برنامه های آماده سازی خود برای حضور در بازیهای آسیایی گوانگ جو را ارائه دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  در ادامه نشست مسئولین کمیته ملی المپیک با دست اندرکاران فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی گوانگجو، رئیس و مدیر فنی تیمهای ملی بسکتبال کشورمان با حضور در کمیته ملی المپیک برنامه های آماده سازی خود برای حضور در بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو را تحویل دادند.
بر اساس این گزارش؛ در ابتدای این نشست که با حضور مهندس علی آبادی، بهرام افشارزاده،محمود مشحون، رضا مشحون، نوربخش و اعضای کمیته علمی کمیته ملی المپیک برگزار شد، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان اظهار داشت: اعتقاد داشته و دارم که ورزش نیازمند افراد دلسوز و با اخلاقی است که در کنارداشتن اطلاعات لازم باید بتوانند روحیه همدلی و همکاری را در مجموعه تحت مدیریت خود ایجاد نمایند.
وی خطاب به مسئولین فدراسیون بسکتبال گفت: خوشبختانه شما اراده کردید، وقت گذاشتید و اجازه ندادید در طول 4 سال کوچکترین حاشیه ای به بسکتبال راه یابد که مطمئنا المپیکی و جهانی شدن بسکتبال کمترین حقتان بوده و است.
مهندس علی آبادی یادآرو شد: امیدوارم همیت ، تلاش و همدلی مجموعه پویای بسکتبال همچنان ادامه داشته باشد تا در کنار تداوم افتخارآفرینی ها روزی شاهد آن باشیم که بسکتبال توانسته چندین داور و مربی بین المللی را به جامعه بسکتبال معرفی نموده و با جذب باشگاههای بزرگ  به لیگ این رشته لیگی منسجم و با کیفیت را داشته باشد.
وی درپایان گفت: من در هرجا و هر پستی که باشم ارتباطم با مجموعه ورزش همچنان عاطفی و احساسی برقرار خواهد بود و مطمئنا از هیچ کمکی به این رشته با پتانسیل دریغ نخواهم کرد.
در ادامه این نشست افشارزاده دلیل برپایی این نشست ها را بررسی برنامه رشته های اعزامی به گوانگ جو عنوان کرد و گفت: برای اینکه پس از اتمام بازیهای گوانگجو افسوس نخوریم که چه فرصت هایی را از دست داده ایم، این بار سعی شده در فاصله بیش از 400 روزه تا آغاز بازیها، کلیه امور آماده سازی رشته های اعزامی را زیر نظر گرفته تاضمن علمی کردن برنامه ها بتوانیم نقاط ضعف و قوت را شناسایی نماییم.
وی در ادامه گفت: باید مشکلات و نیازهای فدراسیونها در این نشست های صمیمی مشخص و اعلام شود تا کمیته در جهت رفع آن اقدامات لازم را بعمل آورد. اقداماتی همچون برپایی اردوهایی دقیق ، حضور در تورنمنت های معتبر، جذب مربیان طراز اول دنیا، اعزام مسئولین و کارشناسان فرهنگی، روانشناسی، بدنسازی و .. به اردوها، انجام تست های متناوب سنجش آمادگی جسمانی و خیلی مسایل دیگر.
افشارزاده فدراسیون بسکتبال را جزء پر امید ترین رشته های اعزامی به گوانگ جو دانست و گفت: کمیته ملی المپیک روی مدال این رشته حساب ویژه ای باز کرده و به همین دلیل با توجه به پتانسیل موجود و توانایی که در مسئولین و ورزشکاران این رشته سراغ داریم حمایتی ویژه را از آن بعمل خواهیم آورد.
در ادامه محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال نیز با ارائه گزارشی از برنامه های چند ماه گذشته که به نوعی استارت برنامه ریزی های انجام شده برای حضور در گوانگ جو بحساب می آید تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال همیشه و در همه حال مورد توجه مسئولین سازمان و کمیته بوده و خوشحالم از اینکه ما نیز توانسته ایم پاسخ زحمات و اعتماد آنها را بدهیم.
وی ادامه داد: امسال نیز آمادگی خودمان را برای انجام هماهنگی هر چه بیشتر با برنامه ریزی های کمیته ملی المپیک اعلام می کنیم و مطمئن باشید در جهت اهداف کمیته گام خواهیم برداشت.همانطور که اعلام شد از مدتها پیش نگاهمان به بازیهای آسیایی گوانگجو بوده و استارت اصلی برنامه های این میدان بزرگ را از فروردین ماه و به محض اتمام دیدارهای سوپر لیگ خواهیم زد.
رضا مشحون مدیر تیمهای ملی بسکتبال نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های صورت گرفته و جایگاه فعلی بسکتبال ایران در جهان اظهار داشت: روزی بود که برای انجام دیدارهای تدارکاتی باید به کشورهای کوچک و ضعیف همسایه هم التماس می کردیم اما خوشبختانه الان موقعیتمان طوری شده که بزرگترین و صاحب نام ترین کشورها نیز از ما درخواست دیدار تدارکاتی دارند.
وی در پایان این نشست گفت: مطمئن باشید فدراسیونبسکتبال در تمامی میادین بین المللی بخصوص بازیها که موضوع رنکینگ و جایگاه کاروان کشور در میان است از تمام داشته های خود استفاده خواهد کرد. هم در ویتنام و هم در گوانگ جو با بهترین نفراتمان شرکت می کنیم تا بتوانیم سهم ویژه ای در بالا بردن رنکینگ ایران در جدول بازیها داشته باشیم.

 

 

۲۸ شهریور ۱۳۸۸ ۱۶:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.