وطن پرست: اسلوبودان کواچ سابقه درخشانی در والیبال دارد

وطن پرست: اسلوبودان کواچ سابقه درخشانی در والیبال دارد
پیشکسوت و مربی بین المللی والیبال کشور گفت: اسلوبودان کواچ سابقه درخشان و موفقی در والیبال دارد ولی برای کسب نتایج قابل قبول به همراه تیم ملی کشورمان باید منتظر گذشت زمان بود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، ابراهیم وطن پرست افزود: کواچ 9 سال قبل در سال 1383 زمانی که من مربیگری تیم پگاه ارومیه را بر عهده داشتم بازیکن تیم ما بود و از نظر سطح فنی بازیکن قوی و درخشان بود.
وی اظهار کرد: این مربی سالها کاپیتان تیم ملی صربستان بوده و به همراه تیم ملی کشورش مدال طلای المپیک 2000 سیدنی و مدال برنز المپیک 1996 آتلانتا کسب کرده است و در زمان حضورش در ارومیه به عنوان یکی از بازیکنان مطرح و صاحب نام خارجی برای ما ایفای نقش می کرد.
وطن پرست گفت: مربیگری در سری آ ایتالیا و کسب عنوان نایب قهرمانی با تیم پروجیا در جام حذفی این کشور از جمله موفقیت های این مربی آینده دار به شمار می رود.
وی افزود: مطمئنا مسئولان فدراسیون والبیال مطالعات جامعی در خصوص  مربی جوان صرب داشته اند و رزومه کاری وی را به خوبی بررسی کرده و به این نتیجه رسیده اند که کواچ می تواند گزینه خوبی به جای ولاسکو باشد.
وطن پرست گفت: موفقیت یک مربی نیازمند گذشت زمان و نحوه عملکرد وی در یک بازه زمانی است و از الان نمی توان پیش بینی کرد که این مربی تا چه حد می تواند به اهداف از پیش تعیین شده فدراسیون برسد.
وی گفت: ارزیابی از این مربی به سالهای دهه 80 که به عنوان یک بازیکن مطرح و شناخته شده در ایران و شهر ارومیه حضور داشت بر می گردد و نقش تاثیر گذار این بازیکن صرب برای هیچ کس پوشیده و مبهم نیست.
وی ادامه داد: ولی حضور وی در ایران نقطه قوتی برای این مربی است چرا که آشنایی با والیبال ایران و  فرهنگ و آداب و رسوم ما کمک بسیاری برای ایشان است تا بتواند به زودی بر کار خود تسلط یافته و سمت و سوی والیبال ایران را سوی موفقیت های روز افزون سوق دهد.
وطن پرست اظهار کرد: در حال حاضر کسب نتایج قابل قبول برای تیم ملی ایران از سوی کواچ در حد و اندازه های ولاسکو در هاله ای از ابهام است و نمی توان از الان پیش بینی کرد که کواچ نیز می تواند جای ولاسکو را برای ما بگیرد و اگر قضاوتی هم می شود بر حسب پیشینه درخشان و قابل قبول وی است.
وی ادامه داد: با توجه به شناخت دقیقی که از این مربی از دوران بازیگریش دارم مطمئنا انضباط، دقت و اصول حرفه ای گری والیبال که آن زمان در کار کواچ بوده هم اکنون نیز سرلوحه کارش قرار دارد و برای رسیدن به یک جمع بندی اصولی باید منتظر آغاز کاری مربیگریش در راس تیم ملی کشورمان باشیم.
«اسلوبودان کواچ» مربی 47 ساله صربستانی از سال 1983 به عنوان بازیکن وارد دنیای حرفه ای والیبال شده و پس از 22 سال یعنی در سال 2005 پس از کسب افتخارات متعدد در تیم ملی والیبال صربستان که شاخص ترین آن کسب مدال طلای بازی های المپیک 2000 سیدنی است، وارد دنیای مربیگری شده است.
۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.