در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان تربیت بدنی؛ رییس جمهور : دولت با تمام توان در خدمت جامعه ورزش است

در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان تربیت بدنی؛ رییس جمهور : دولت با تمام توان در خدمت جامعه ورزش است
رییس جمهور از ورزش بعنوان یک کار فرهنگی و اجتماعی نام برد و تاکید کرد : روح حاکم بر ورزش جملگی باید در مسیر و خدمت ورزش پهلوانی و اهداف متعالی و انسانی آن باشد .


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان تربیت بدنی که در نهاد ریاست جمهوری و با حضور اقشار مختلف ورزش( معاونان و مدیران ستادی سازمان ، مدیران کل استان ها ،روسای فدراسیون ها ، و تنی چند از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش از جمله حسین رضازاده) برگزار شد ، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع صمیمی جامعه ورزش و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر ، به اهمیت و جایگاه ورزش اشاره کرد و گفت :بر خلاف آنچه گفته می شود ورزش یک کار فرهنگی و اجتماعی است که به صورت انفرادی و گروهی دارای اثرات مثبت خویش است . ورزشی که دایره فعالیت و تاثیرگذاری آن نامحدود و گسترده بوده و دامنه تاثیرگذاری آن ملی و جهانی است و ورزشکاری که در عرصه رقابت های مختلف جهانی و بین المللی حضور می یابد ، قلب 70 میلیون ایرانی را با خود دارد . قهرمانی هر ورزشکار ایرانی غرور و خود باوری ملی را به اوج خود می رساند ، احساس توانستن را به اوج می رساند و همه اینها در شرایطی است که رویکرد تمام کارهای فرهنگی ناظر به این است که انسانها توانایی های درونی خویش را باور دارند و بر این اساس ورزش نیز بعنوان یک کار فرهنگی اثر گذار مورد توجه قرار می گیرد.
رییس جمهور از عشق ، محبت ،همدلی و ترویج روح جوانمردی و برادری بعنوان ویژگی های رفتاری جامعه ورزش نام برد و تصریح نمود : جهت گیری کلی ورزش در عرصه همگانی ، قهرمانی و حرفه ای باید در راستا و هدف ورزش پهلوانی باشد تا بدینوسیله قله های انسانیت فتح شوند. بنابراین روح حاکم بر ورزش باید در مسیر ویژگی های پهلوانی باشد تا دامنه اثرگذاری ورزش عمیق تر شود.
وی پیروزی واقعی را در صرف فعل خواستن و همت و اراده بلند جامعه ورزش دانست و گفت : ورزش ایران در 4 سال گذشته این فعل خواستن را به خوبی صرف کرد تا صاحب موفقیت های ارزشمندی شود که صدالبته این همت امروز باید در مسیری تازه دوچندان شود.
دکتر محمود احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ما به توانمندیهای جامعه ورزش اعتقاد کامل داریم ،اضافه کرد : امروز جامعه ورزش نیز به توانمندیهای خود آگاهی کامل دارد و بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های موجود است که انتظارات دولت و ملت نیز از جامعه ورزش افزایش یافته و بایستی دوچندان بکوشد تا با صرف فعل خواستن و همت بالای خویش راه دستیابی به قله ها را هموار کند .
رییس جمهوری پیروزی و موفقیت ورزشی را فارغ از بحث مدال آوری مورد توجه قرار داد و تصریح نمود : از دید ما اگر مجموعه ورزشکاران و تیمی برای کسب موفقیت بکوشند و از هیچ چیز در این راه کم نگذارند ، نتیجه کار آنان فارغ از اینکه به مدال آوری ختم شود یا خیر ، خود یک نوع موفقیت است و بنده خیلی متاسف شدم وقتی دیدم عده ای در تلاشند تا میزان موفقیت یا ناکامی را با مدال های بدست آمده در المپیک پکن مورد قیاس و سنجش قرار دهند . این تگاه بدی است که به پیروزی و موفقیت می تواند وجود داشته باشد . چرا که در همان بازیهای پکن ما با گرفتن بیشترین سهمیه ، حرکت های رو به جلویی را داشتیم و مهندس علی آبادی به شخصه هر کاری که از دستش برآمد برای سربلندی ورزش ایران انجام داد و اینها نباید نادیده گرفته شود .
رییس جمهور در ادامه سخنان خود به انتظاراتش از جامعه ورزش و برنامه هایی که در 4 سال آینده بایستی مورد توجه قرار گیرد پرداخت و گفت : به فضل الهی باید یک یا علی دیگر بگوییم و در ورزش به جایی برسیم که همه ایرانی ها ورزش کنند . نکته بعد این است که پایه های ورزش قهرمانی را در جهت شناسایی و بهره گیری از استعدادها وسعت ببخشیم .طرح برگزاری المپیاد ورزشی ایرانیان کار ارزشمندی بود که بایستی گسترش یابد . البته ورزش قهرمانی ما ضعف ها و نواقصی دارد که بایستی آنها را رفع کنیم تا با قدرت بیشتری به راه خویش در جهت فتح قله های ورزشی آن هم همسو با ارزش های انسانی و پهلوانی رهنمون شویم . گرچه در این دوره کارهای خوبی در این جهت انجام شد ،اما باید در 4 سال آینده ورزش پهلوانی را احیا نماییم .
دکتر محمود احمدی نژاد با قدردانی از جامعه ورزش و همراهی های صمیمانه آنان در جای جای کشور که با عشق و خلوص نیت مشغول خدمت به قهرمانان و ورزشکاران بوده اند ، گفت : انصافا طی 4 سال گذشته کارهای خوبی در عرصه ورزش انجام شد که وظیفه خویش می دانم در این زمینه از مهندس علی آبادی و همکارانشان در سازمان تربیت بدنی تشکر و قدردانی کنم . بنده سابقه دوستی 30 ساله با مهندس علی آبادی دارم . رزمنده جانبازی که شاید تاکنون کسی از این قضیه اطلاع نداشته است و هر وقت مسوولیتی را قبول کرده با اعتقاد کامل و با تمام وجود و تلاشی خستگی ناپذیر،صادقانه مشغول انجام خدمت شده است . بنابراین وی علاوه بر کمک هایی که با حضور در کمیته ملی المپیک به ورزش کشور خواهد داشت ، ان شاء الله در بخش های دیگری به کشور خدمت خواهد کرد .
رییس جمهور همچنین از علی سعیدلو بعنوان مدیری دلسوز و توانمند نام برد که با اشراف لازم به امور ، با قدرت تمام آمده است که به جامعه ورزش خدمت کند .
وی از جامعه ورزش بعنوان خانواده ای یکدل و با صفا و صمیمیت نام برد و از رییس جدید سازمان تربیت بدنی خواست تا از این فضای عشق و برادری بهترین استفاده و بهره برداری را در جهت توسعه هر چه بیشتر ورزش بعمل آورده و در عین حال این فضا را حفظ و تقویت نماید .
وی با تاکید بر اینکه باید در جهت توسعه ورزش از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده شود ، به ضرورت اهتمام ویژه به ورزش بانوان اشاره کرد و افزود : در طول 50 سال گذشته نسبت به ورزش بانوان کوتاهی هایی داشته ایم که باید با توجه بیشتر به ورزش این بخش که نقشی بی بدیل در تربیت نسل بالنده کشور دارند ، کمبودها را پشت سر گذاشته و اصولی به ورزش بانوان بر اساس ارزش های ملی و اسلامی بها و میدان داده و زمینه حضورشان را در مسابقات جهانی و بین المللی فراهم آوریم .
رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت همیشه در کنار جامعه ورزش قرار دارد و از هیچگونه حمایت و همراهی در جهت توسعه آن دریغ نخواهد کرد، تصریح نمود : امیدوارم بعد از 4 سال به جایی برسیم که بخش ورزش دیگر مشکلات مالی و تدارکاتی نداشته باشد و باید با همراهی مجلس شورای اسلامی بودجه ورزش را طی سالیان آینده همچنان افزایش دهیم تا با بهبود شرایط و امکانات ، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم از بستر ورزش به تعالی برسند .
این گزارش حاکیست در پایان سخنان رییس جمهوری که با تشویق های جامعه ورزش بخاطر بینش بلند دکتر محمود احمدی نژاد در این حوزه همراه بود، با اهدای لوح سپاس از خدمات محمد علی آبادی رییس سابق سازمان تربیت بدنی قدردانی و حکم علی سعید لو رییس جدید این سازمان به وی اعطا شد.

 

 

۲۸ شهریور ۱۳۸۸ ۱۶:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.