ماچک : به روزهای خوب با ایران امیدوارم

ماچک : به روزهای خوب با ایران امیدوارم
بوروت ماچک مربی 48 ساله و اسلوونیایی تبار تیم ملی مردان ایران که روز چهارشنبه و در پی ملاقات حضوری با جلال کوزه گری رئیس فدراسیون و همچنین شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک سکان هدایت تیم ملی مردان ایران را تاپایان جام جهانی 2015قطر و با قراردادی یکساله در دست گرفت در نخستین مصاحبه خود پس از ورود به ایران ، گفتگویی ویژه و اختصاصی با روابط عمومی فدراسیون داشت وبه سوالات مطروحه پاسخ گفت.
 1-آقای ماچک شرایط رو بعد از ورود به ایران چگونه ارزیابی می کنید؟
 من خیلی خوشحالم که مجدد به کشور شما آمدم و در رقابتهای سال 2010 گوانگجو بازیهای آسیایی که توانستم با تیم ملی مردان ایران مقام دوم و مدال نقره را بدست آورم خاطرات خوبی همراه دارم . پیشنهادشد به من و بررسی کردم و با جلال کوزه گری رئیس هم جلسه ای داشتم و امیدوارم با حمایت مسئولان کمیته ملی المپیک ایران و همچنین وزیر ورزش و جوانان از هندبال شما بتوانیم بازیهای خوبی را در جام جهانی قطر 2015 از خود به نمایش بگذاریم.
 2-شما یک مربی شناخته شده هستید و قبلا با تیم ایران کار کرده اید.آیا امروز هندبال ایران به مانند سه سال قبل است و می توانید ارتباط موثر با بازیکنان و مسئولان هندبال ایران را برقرار کنید؟
ببینید من سه سال قبل با تیم ایران دوم آسیا شدم و همه بازیکنان ایران را به خوبی می شناسم و فکر میکنم بتوانم با حمایت کادر مدیریتی فدراسیون و همین شناخت و ارتباطم با بازیکنان شرایط را به مانند آن دوران به سوی خوب بودن برده و از آن بهره خوبی ببریم.
 3-مدال برنز ایران برای نخستین بار اتفاق افتاد و ما را جهانی کرد نظر شما چیست؟
 من بازیها را پی گیری می کردم و تیم ملی ایران یکی از خوبهای این دوره در منامه بود و چه بسا اگر ازچاشنی شانس بهتری برخوردار بود قهرمان هم می شد. اما باید بگویم تا رسیدن به ایده آل من فاصله دارد و من می خواهم با بررسی لیگ برتر ایران و همچنین لیگهای دیگراز بازیکنان جدید دیگری هم  دعوت کنم تا تیم ملی بهتری داشته باشیم .
 4-درخصوص برنامه های خود برای تیم ملی صحبت کنید؟
 با صحبتی که به اتفاق آقای کوزه گری رئیس فدراسیون داشتم باید در مرحله اول در خصوص بدنسازی  ویژه تیم کار کرد و در مرحله اول 25 بازیکن را دعوت میکنیم تا عیار جدید دستم بیایدو بتوانم از خروجی لیگ که اردیبهشت ماه سال بعد به پایان می رسد بهترین استفاده راببرم. قرار است با کمک فدراسیون ، تیم در چندین بازی دوستانه خارج وداخل ایران حضور یابد و با تیمهای مطرح اروپایی بازی کند.فرصت کمی برای آماده سازی این تیم جهت بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی داریم و همچنین جهانی قطر2015 و باید زمان را از دست ندهیم.
 5-به شما لقب مرد مهربان را داده اند و گفته می شود هم شما از ایران خاطرات خوبی دارید و هم مردم ورزش دوست ما از شما . نظرتان چیست ؟
 من قبلا هم گفتم با تیم ملی ایران روزهای خوبی را داشتم و امیدورام بتوانم آن روزها را تکرار کنم و از مردم ایران و کلا کشور شما خاطرات بسیار خوبی در ذهن دارم و همین باعث شد تا پیشنهاد به من شود آن را قبول کنم . من در قطر هم طی این سه سالی که در ایران بودم مربیگری کردم ام باید بگویم از بازگشت به ایران خوشحالم.
 6-شما از کشوری می آیید که تیمهای باشگاهی خوبی مثل ولنژه و ژلژه را در خود دارد و هم اکنون بین تیمهای برتر لیگ قهرمانان اروپا هستند. چه وجه تشابهی بین هندبال اسلوونی و ایران می بینید؟
 هندبال اسلوونی  نشات گرفته از یک هندبال قدرتی و فیزیکی است و هندبال شما یک ظرافت خاصی دارد و در عین بازیکنان با استعداد در ایران زیاد است . باید تلفیق این دو را به کار برد و کار کرد و من طی این دو روز که دو بازی در لیگ برتر ایران در تهران و اصفهان را دیدم شاهد این بودم که میتوان لیگ را به طور ویژه بررسی کرد و بازیکنان خوبی را به تیم ملی ایران دعوت کرد.
 

۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ۱۲:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.