اسکواش ایران در چهار فینال از پنج فینال مسابقات نماینده خواهد داشت

اسکواش ایران در چهار فینال از پنج فینال مسابقات نماینده خواهد داشت
شاهکار دلاوران جوان ایران در روز ماقبل پایانی مسابقات قطر جونیور اوپن ٢٠١٤ و در مرحله نیمه نهایی، روز ١٣ اسفند ٩٢ را روزی فراموش نشدنی برای اسکواش ایران کرد تا تاریخ حضور ٤ ایرانی در ٤ فینال از ٥ فینال این مسابقات را ثبت کند!
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل زا سایت فدراسیون؛در دیدارهای همزمان اول، پویا شفیعی با حریف قطری و دانیال قارونی با حریف کویتی به مصاف یکدیگر رفتند. پویا توانست با اقتدار حریف خود را در سه گیم در هم بکوبد گرچه بازی در گیم ها نزدیک دنبال شد! اما در کورت دیگر دانیال جدال سخت تری با حریف چقر کویتی خود داشت. دانیال با وجود واگذاری گیم سوم به حریف، نهایتا پیروز میدان بود تا به اینجا ایران در فینالهای فردا دو نماینده داشته باشد.

بازی سوم در رده سنی زیر ١٥ سال، علیرضا شاملی به مصاف بازیکن باتجربه و چپ دست کویتی رفت که از حمایت مشهود داور قطری این مسابقه بهره میبرد! با این حال تمرکز بالای شاملی بر روی بازی و توجه به نکات بین گیمها و اجرای انها به حریف گزینه ای جز شکست را تحمیل نکرد.
این بازی که بسیار حساس و نزدیک بود نهایتا با نتیجه ٣-١ به نفع شاملی به پایان رسید. شاملی گیم پرتنش و حساس چهارم را با حداقل اختلاف با نتیجه ١١-٩ از ان خود کرد.

در بازی اخر نیز که جنجالیترین مسابقه جام نیز لقب گرفت، فرزاد در یک بازی سنگین و پر زد و خورد حریف پرحاشیه پاکستانی خود را به زانو در اورد. این در حالی بود که حریف پاکستانی با بازی روانی بر روی فرزاد و بلاک کردنهای پیاپی وی نبض بازی را در دست گرفته بود و با نتیجه ٢-١ جلو افتاده بود و حتی در گیم چهارم نیز با شروعی خوب از فرزاد پیشی گرفته بود. اما این فرزاد بود که با تسلط مجدد بر روی بازی و بازیافتن تمرکز خود، تاکتیک خود را به حریف دیکته کرد تا نهایتا پیروز گیم ٤ و ٥ این دیدار باشد تا به همراه سه ایرانی دیگر، نمایندگان اسکواش کشورمان در فینالهای فردا باشند!

باشگاه بین المللی تنیس و اسکواش الخلیفه قطر فردا میزبان ٥ فینال در کورت شماره ١ خود خواهد بود که ایران در ٤ فینال ان نماینده خواهد داشت که موجب غرور و افتخار ورزش ایران بویژه خانواده اسکواش کشور میباشد.

فرزاد شکوهی فردا به دیدار حریف بسیار سرسخت و بیسیک باز پاکستانی خود میرود. شاملی با حریفی دیگر از کویت دیدار میکند و شفیعی نیز با سید ١ جدول و نفر ٥ اسیا از کشور میزبان که قطعا مورد حمایت تماشاگران و البته داوران مهربان قطری قرار میگیرد جدال خواهد کرد. دانیال قارونی نیز با بازیکن صغر سنی شده پاکستانی روبرو میشود که تا به امروز موضوع صغر سنی وی شدیدا مورد اعتراض کشورها قرار گرفته است که ازین بابت گزارشی توسط مسئول مسابقات به فدراسیون جهانی و اسیایی ارسال گردیده است تا در مورد وی تحقیقات لازم صورت گیرد.
۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ۱۵:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.