رقابت های کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا – مجارستان/نعمت پور صاحب مدال طلا شد/مدال نقره عبدولی و باباجان زاده /امید نوروزی به مدال برنز دست یافت

رقابت های کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا – مجارستان/نعمت پور صاحب مدال طلا شد/مدال نقره عبدولی و باباجان زاده /امید نوروزی به مدال برنز دست یافت
تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان در روز نخست رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا که از صبح روز گذشته در شهر زومباتلی مجارستان آغاز شده بود، توسط طالب نعمت پور صاحب مدال طلا شد، سعید عبدولی و بشیرباباجان زاده به مدال نقره دست یافتند و امید نوروزی صاحب مدال برنز شد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون فدراسیون کشتی؛ در وزن 75 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر یک امره کوش از ترکیه را شکست داد. وی در دور سوم نیز زپیورکا از مجارستان را 3 بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، عبدولی در این مرحله نیز ویکتور نمس از صربستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت،  وی در دیدار نهایی مقابل مارک مادسن کشتی گیر مطرح دانمارکی در حالی که مسابقه با نتیجه صفر بر صفر پیش می رفت توسط داوران سه اخطاره شد و به مدال نقره بسنده کرد. داوران این مسابقه معتقد بودند که عبدولی در خاک مرتکب خطا شده است.

در وزن 85 کیلوگرم طالب نعمت پور در دور نخست تسوروماکی از ژاپن را 2 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم راموس کورستاد از نروژ را 7 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. نعمت پور در دیدار فینال مقابل روبرتی کوبیاشویلی از گرجستان با نتیجه 2 بر صفر به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در این وزن سامان عزیزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب ویکتور لورینچ از مجارستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل هموطن خود، عزیزی از دو رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم بشیر باباجان زاده در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر ژوزف نونایف از مجارستان را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد بالینت لام از مجارستان گذشت. باباجان‌زاده در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2 بر یک از سد یوهان یورن از سوئد نفر سوم المپیک گذشت و انتقام المپیک لندن را از وی گرفت. وی در دیدار فینال مقابل رضا کایالپ قهرمان جهان از کشور ترکیه  به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه دنده حاضر نشد و به مدال نقره دست یافت.

همچنین قاسم رضایی نیز در این وزن پس از پیروزی 4 بر 2 مقابل کاجایا از گرجستان در دور دوم مقابل باردوس از مجارستان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر کشتی نگرفت.

 امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم نیز در دور نخست ماکسیموویچ از صربستان را 5 بر 2 شکست داد اما در دور دوم در یک غافلگیری 2 بر صفر مغلوب داور استفانک از صربستان شد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، نوروزی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در رقابت‌های شانس مجدد با پیروزی بر تیمورف از اوکراین و کشتی گیر دانمارکی به دیدار رده‌بندی راه یافت. نوروزی در دیدار رده بندی مقابل والیماکی از فنلاند به برتری دست یافت و به مدال برنز رسید.

رقابت های چهار وزن دوم این مسابقات امروز(یکشنبه) برگزار می شود.

۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ۰۸:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.