فلورانس ایتالیا میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال شد

فلورانس ایتالیا میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال شد
فلورانس ایتالیا که در سال2012 میزبان مسابقات بین قاره ای لیگ جهانی بود، از سوی FIVB به عنوان میزبان مرحله نهایی رقابت های هشت تیم برتر لیگ جهانی سال 2014 انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) میزبانان سه گروه مختلف لیگ جهانی والیبال را انتخاب کرد که فلورانس  ایتالیا برای گروه های A و Bمعرفی شد. سیدنی استرالیا برای گروه های (C ،D و E) و همچنین بورسای ترکیه به عنوان میزبان نهایی گروه های (E و  G) معرفی شدند.
در این تقویم 28 تیم در 7 گروه با یکدیگر به رقابت می پردازند و فلورانس از 16 تا 20 جولای (25 تا 29 تیرماه ) میزبان چهار تیم برتر (دو تیم اول گروه های  A و B ) در کنار ایتالیا به عنوان کشور میزبان که اوج این رقابت هاست خواهد بود.
ایتالیا، لهستان، ایران و برزیل در گروه اول و روسیه، آمریکا، بلغارستان و صربستان در گروه دوم لیگ جهانی والیبال حضور دارند که در پایان دور مقدماتی دو تیم اول این دو گروه قدرتمند به دور پایانی مسابقات راه خواهند یافت.
پیروز مسابقه نهایی بین دو تیم اول گروه های C وD   نیز به این تیم ها ملحق می شود تا در2 گروه سه تیمه رقابت های مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 در شهر فلورانس ایتالیا را پیگیری کنند.
جمهوری اسلامی ایران نیز قبلا درخواست میزبانی این رقابت ها را داشت اما با توجه به اینکه ایتالیا در گروه ایران قرار داشت از میزبانی انصراف داد زیرا در صورت میزبانی ایتالیا شانس حضور تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی نیز افزایش می یابد.
کشور ایتالیا تا کنون در پنج دوره لیگ جهانی والیبال میزبان مرحله نهایی بوده است که شهر رم در سال 2004، میلان در سالهای 1988، 1991 و 1994 و جنوا در سال 1992 میزبانی را تجربه کردند و فلورانس چهارمین شهر این کشور است که رقابت های مرحله نهایی لیگ جهانی را میزبانی خواهد کرد. همچنین شهرهای دیگر ایتالیا از جمله رم، تریستا، ورونا، باری، مودنا و میلان رقابت های قهرمانی والیبال زنان جهان را نیز در سال جاری از 23 سپتامبر تا 12 اکتبر میزبانی خواهند کرد.
کنگره FIVB نیز 31 اکتبر و1 نوامبر در شهر ایتالیا برگزار خواهد شد. همچنین مراسم قرعه کشی مسابقات والیبال جهان زنان نیز در 10 مارس در پارما انجام خواهد شد.
رقابت های دور فینال گروه دوم لیگ جهانی والیبال (12 تیمی که برای رسیدن به گروه یک تلاش می کنند) نیز در بین چهار تیم برتر این گروه ها از 11 تا 13 جولای (20 تا 22 تیر) درسیدنی پیگیری خواهد شد. سال 2000 سیدنی کشور برگزارکننده مسابقات المپیک بوده؛ مسابقات انتخابی  قاره آسیا انتخابی جام جهانی 2014 لهستان نیز در کارنامه سال گذشته میزبانی سیدنی آمده است. مسابقات این گروه در سالن المپیک پارک سیدنی انجام خواهد شد.
در گروه C تیم تازه وارد بلژیک به همراه کانادا، استرالیا و فنلاند رقابت می کنند. در گروه D  نیز آرژانتین، آلمان، فرانسه و ژاپن قرار دارند. هلند، کره جنوبی، چک و پرتغال نیز تیمهای تشکیل دهنده گروهE  مسابقات هستند.
همچنین مرحله نهایی رقابت های گروه 3 لیگ جهانی والیبال از 27 تا 29 ژوئن (6تا 8 خردادماه 93) با حضور ترکیه به عنوان میزبان و دو تیم برتر گروه های E و G در این کشور برگزار خواهد شد. اگر ترکیه تیم اول گروه باشد تیم بعد از ترکیه به عنوان تیم برتر به این دور راه خواهد یافت.
در گروهF  دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال کوبا، تونس، ترکیه و مکزیک بازی می کنند و در گروه G نیز اسلواکی، پورتو ریکو، چین و اسپانیا خود را محک می زنند.

۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ۱۱:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.