تشریح فعالیت های پزشکی ورزشی در مجمع فدراسیون؛دکتر پورکاظمی: ساماندهي مکمل ها برنامه بعدی ما است

تشریح فعالیت های پزشکی ورزشی در مجمع فدراسیون؛دکتر پورکاظمی: ساماندهی مکمل ها برنامه بعدی ما است
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی انتخاب این فدراسیون را به عنوان یکی از شش مرکز علمی مورد تایید فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی و همچنین کسب کرسی نایب رئیسی یونسکو در حوزه مبارزه با دویپنگ را از جمله موفقیت های بزرگ سال 92 این فدراسیون دانست.
 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت خبری فدراسیون، دکتر لطفعلی پورکاظمی در مجمع عمومی این فدراسیون که عصر چهارشنبه در محل هتل انقلاب تهران برگزار شد، در تشریح بخشی از عملکرد این فدراسیون اظهار کرد: به دنبال حضور پر رنگ در مجامع بین المللی و علمی ورزشی و ارسال مقالات و تحقیقات پژوهشی به کنگره های بین المللی، برگزاری کنگره ها و دوره های بین المللی در تهران و مجموع فعالیت های آموزشی این فدراسیون در نهایت توانایی علمی مجموعه پزشکی ورزشی ایران مورد تایید فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی قرار گرفت و ما به عنوان یکی از شش مرکز علمی مورد تایید این فدراسیون قرار گرفتیم که در نوع خود افتخاری ارزشمند است.
 وی با بیان اینکه به دنبال این انتخاب برگزاری دوره های بین المللی پزشکی ورزشی به ویژه برای کشورهای همجوار در دستورکار فدراسیون قرار گرفت، افزود: در این باره نخستین دوره بین المللی فیزیوتراپیست های ورزشی را برای 10 تن از فیزیوتراپ های کشور عراق برگزار کردیم و  قرار است در آینده نیز با برگزاری دوره های آموزشی در دیگر بخش  ها از جمله حوزه مبارزه با دوپینگ توانایی علمی فرزندان ایران اسلامی در خانواده پزشکی ورزشی را بیش از پیش به اثبات برسانیم.
 دکتر پورکاظمی با اشاره به مقوله مبارزه با دوپینگ که حاصل عملکرد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) و فدراسیون پزشکی ورزشی است، افزود:  در این زمینه نیز به دنبال نمایش عزم جدی و توانمندی ایران در جهت مبارزه با این پدیده شوم برای اولین بار در طول تاریخ ورزش ایران صاحب کرسی نایب رئیسی یونسکو در حوره مبارزه با دوپینگ شدیم که این افتخار ارزشمند نیز از جمله دستاوردهای بزرگ سال 92 فدراسیون پزشکی ورزشی بود.
وی در این باره اضافه کرد: در بحث مبارزه با دوپینگ مباحث آموزشی و پیشگیرانه ما خوشبختانه تاثیر ملموسی داشته است به طوری که در شرایطی که در سال 2010 از مجموع 730 تستی که از سوی افسران نادو از ورزشکاران کشورمان گرفته شد 21 تست مثبت بود در سال 2013 از مجموع 750 تست گرفته شده تنها 6 تست مثبت بود و این کاهش به خوبی بیانگر به بار نشستن  مقوله آموزش و پیشگیری در بحث مبارزه با دوپینگ است و قطعا این روند را همچنان با قدرت ادامه خواهیم داد.
دکتر پورکاظمی با اشاره به فعالیت های آموزشی فدراسیون تصریح کرد: آموزش یکی از محورهای اصلی فعالیت این حوزه است و خوشحالم که اعلام کنم به همت هیات های استانی این بازوان توانمند مجموعه پزشکی ورزشی و همچنین ستاد مرکزی فدراسیون و کمیته های تخصصی مختلف  طی 9 ماه از سال 92 بالغ بر 200 هزار نسخه بسته آموزشی شامل بروشور، پوستر، سی دی، کتابچه و... در بین فدراسیون ها، باشگاه ها و به طور کلی همه بخش های ورزشی کشور توزیع شد. از طرفی ظرف همین مدت بالغ بر 24 هزار نفر در قالب دوره های آموزشی، کنگره ها و سمینارها و مشاوره های مستقیم از خدمات آموزشی فدراسیون بهره مند شدند.
 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در جهت ساماندهی ورزشکاران و ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران آسیب دیده سراسر کشور، تصریح کرد که در این سال نیز همچون سنوات گشذته روند درمان ورزشکاران به بهترین شکل ممکن و توسط بهترین متخصصان و  فوق تخصصان انجام شد.
 دکتر پورکاظمی با اشاره به فعالیت چشمگیر و نقش مهم واحد توانبخشی فدراسیون و هیات های استانی در جهت درمان و آموزش ورزشکاران سراسر کشور، گفت: در این بخش نیز با بهره مندی از بهترین اساتید حوزه فیزیوتراپی به بهترین شکل ممکن خدمات لازم به ورزشکاران ارائه شد.
 وی با اشاره به فعالیت های درخور تحسین واحدهای تغذیه و روانشناسی ورزشی، خاطرنشان کرد: این دو واحد در شرایطی عملکرد در خور تحسینی در سال 92 ارائه کردند که این دو مقوله در سالیان نه چندان دور در ورزش کشور کمتر مورد توجه قرار می گرفت اما خوشبختانه امروز  فدراسیون پزشکی ورزشی با برنامه های کیفی متعدد خود در این زمینه و در سراسر کشور به خوبی مقوله تغذیه و روانشناسی ورزشی را در سراسر کشور نهایدنه کرده است.
 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به فعالیت گسترده اطلاع رسانی فدراسیون از طریق روابط عمومی و امور بین الملل و سایت خبری فدراسیون تصریح کرد: از جمله موفقیت های بزرگ مجموعه فدراسیون در این زمینه که طی روزهای آینده به ثبت خواهد رسید رونمایی از نخستین پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران با  حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان است تا از این طریق به بهترین شکل در جهت اطلاع رسانی و همچنین علمی سازی ورزش کشور گام برداریم.
وی همچنین با اشاره به تلاش واحدهای طرح و برنامه و بازرسی امور استان های فدراسیون عملکرد این دو بخش را نیز موفق ارزیابی کرد و از تدوین برنامه پنج ساله فدراسیون به عنوان نقطه اوج عملکرد واحد طرح و برنامه یاد کرد.
دکتر پورکاظمی در بخش پایانی ارائه عملکرد این مجموعه یادآور شد: با هماهنگی رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، دکتر سید نصرالله سجادی  با وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی و همچنین تعامل با دانشگاه های علوم پزشکی قرار است در سال اینده نسبت به ساماندهی جدی مقوله مکمل های ورزشی برای ورزشکاران سراسر کشور اقدام کنیم ضمن اینکه همچون بازی های آسیایی گوانگ جو و المپیک لندن مکمل های مجاز را در جهت آماده سازی ورزشکارانمان برای شرکت در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی به فدراسیون های ورزشی اعلام خواهیم کرد.
۸ اسفند ۱۳۹۲ ۱۲:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.