بازیهای المپیک زمستانی سوچی؛علیداد ساوه شمشکی : این موفقیت نتیجه کار گروهی اسکی ایران بود

بازیهای المپیک زمستانی سوچی؛علیداد ساوه شمشکی : این موفقیت نتیجه کار گروهی اسکی ایران بود
سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین پس از کسب مکان 30 و 31 المپیک گفت : این نتیجه کار گروهی بود که باعث سربلندی اسکی ایران در المپیک و آسیا شد .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛شمشکی از سختی مسیر در دور دوم این مسابقات می گوید:« مسیرخیلی سخت بود برا ی همه سخت بود. بچه ها خیلی خوب اسکی کردند. نفر دوم دور اول و خیلی های دیگر اوت کردند ولی بچه های ما توانستند به خط پایان برسند. محمد و حسین هر دو خوب بودند. حسین دور اول یک نفر از محمد فاصله داشت که در دور دوم این فاصله هم حذف شد.»

سرمربی تیم ملی معتقد است که می شود با تمرینات بهتر برای المپیک آماده تر شد:« برای ما مهم است که روی این برف ها تمرین داشته باشیم ، این کار شاید نشود، اما در تمرینات می توانیم دروزاه ها را سخت یا در مدل های مختلف طراحی کنیم. ولی در کل برف خیلی مهم است. ما باید تمرین بیشتر داشته باشیم. البته روی برف، برف ساز نه برف طبیعی. برف طبیعی برای سرعت خوب نیست. چهار پنج سال است که تمرین بهتری داریم. نتیجه این تمرینات را هم دیدیم، رده بچه ها و زمانشان بهتر شد. ما در ونکوور چهل و یکم بودیم و اینجا سی ام. یازده نفر صعود کردیم. ما در ونکوور بین 500 نفر اول دنیا نبودیم. الان بین چهار صد نفریم. این یعنی پیشرفت. ما به تمرین بیشتر در تابستان زیاد داریم. همه زمستان برف دارند و تمرین می کنند. مهم تمرین در تابستان است. از 117 نفری که این جا بودند، صد نفر تابستان تمرین کرده بودند.»

بعد از مسابقات مارپیچ بزرگ بعضی ها به بدنسازی اسکی بازان ایراد گرفتند، علیداد این انتقاد را خیلی قبول ندارد:« ما مشکل بدنسازی نداریم. ما در پیست های ایران این امکانات را نداریم که مسیرهای مورد نظرمان را برای مارپیچ بزرگ طراحی کنیم. وقتی این تمرینات را نداریم، در مسابقه هم به مشکل می خوریم. در مارپیچ کوچک چون امکانات هست، بچه ها چه پسرها و چه دخترها قوی تر هستند. امیدواریم برای سال های آینده امکانات بهتر شود.»

سرمربی تیم ملی رسیدن به رده سی المپیک را نتیجه کار گروهی می داند:« همه برای این موفقیت زحمت کشیدند. من حتی از مسئولان پیست ها به ویژه دیزین ، دربندسر ، شمشک و توچال تشکر می کنم که در این مدت با ما همکاری کردند.»
۴ اسفند ۱۳۹۲ ۰۸:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.