بازیهای المپیک زمستانی سوچی؛کیادربندسری و ساوه شمشکی در مکانهای 30 و 31 المپیک زمستانی

بازیهای المپیک زمستانی سوچی؛کیادربندسری و ساوه شمشکی در مکانهای 30 و 31 المپیک زمستانی
محمد کیادربندسری و حسین ساوه شمشکی در مسابقات مارپیچ کوچک مردان با رقابتی سخت و نفس گیر در میان 117 اسکی باز از سراسر جهان به ترتیب با کسب مقامهای 30 و 31 المپیک به کار خود در سوچی پایان دادند. ابن بهترین مقام های کسب شده توسط ورزشکاران ایرانی بود که اقتدار اسکی ایران را در میان آسیائی ها به نمایش گذاشت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛آخرین شبِ مسابقاتِ ورزشکاران ایرانی در بازیهای المپیک زمستانی در سوچی روسیه با کسب بهترین مقام ها برای اسکی بازان تیم ملی آلپاین ایران به پایان رسید . محمد کیادربندسری و حسین ساوه شمشکی این بار توانستند با نمایش خوب و اسکی منطقی با کسب مقام های 30 و 31 المپیک با عملکردی قابل قبول به کار ایرانی ها در سوچی پایان دهند .
محمد کیادربندسری با زمان 55 ثانیه و 46 صدم ثانیه در دور اول و یک دقیقه و 3 ثانیه و 90 صدم ثانیه با مجموع زمان یک دقیقه و 58 ثانیه و 87 صدم ثانیه در جایگاه 30 المپیک قرار گرفت و بعد از او حسین ساوه شمشکی با زمان 55 ثانیه و 46 صدم ثانیه در دور اول و یک دقیقه و 3 ثانیه و 90 صدم ثانیه در دور دوم و مجموع زمان یک دقیقه و 59 ثانیه و 36 صدم ثانیه در جایگاه 31 دنیا قرار گرفت.
در این مسابقه که معمولا" در روزآخر از رقابتهای المپیک زمستانی برگزار میشود ، توزیع مدال تاثیر بسیاری بر جابه جائی کشورها در جدول نهائی دارد که همواره نتایج آن با حساسیت بالائی همراه است .
طراحی مسیر سخت توسط کاستلیچ پدر 2 قهرمان مدال آور المپیک زمستانی موجب شد تا همچنان دنیای اسکی شاهد رقابت مهیج اسکی بازان آلپاین در روز آخر باشد تا جائیکه بسیاری از نامداران اسکی جهان همچون نویروتر آلمانی و تد لیگتی از ادامه مسیر بازمانند .
در مسابقات مارپیچ کوچک آقایان ، ورزشکاران برتر این رشته در دنیا، در 2 دور به رقابت پرداختند که در پایان ماریو مات از اتریش با مجموع زمان یک دقیقه و 41 ثانیه و 84 صدم ثانیه در صدر برترین های المپیک قرار گرفت و طلا را به گردن آویخت.
مارسل هیشر اتریشی با کسب مکان نهم در مانش اول ، همانطور که پیش بینی می شد در مانش دوم با تجربه و برنامه اسکی کرد تا نام او در المپیک زمستانی با مدال نقره ثبت شود . اسکی باز نروژی کریستوفرسن هم که در مانش اول جایگاهی بهتر از 15 نداشت با اسکی هوشمندانه خود توانست در سکوی سوم، مدال برنز را برای کاروان اسکی کشورش به ارمغان بیاورد و همچون تاریخ المپیک ها یکی از سکوهای قهرمانی رااز آن نروژ نماید .
در این مسابقه 74 نفر نتواستند به پایان مسیر برسند و اوت کردند .
نمایندگان ایران جزو 43 ورزشکاری بودند که موفق شدند در هر دو مرحله بدون اینکه اوت شوند رقابتشان را به پایان برسانند.
در المپیک زمستانی ونکور حسین ساوه شمشکی 41 شده بود که با این نتیجه 11 پله صعود نسبت به دوره گذشته در کاروان اعزامی بدست آمد .
فدراسیون اسکی این موفقیت را به اسکی بازان تیم ملی ، کادر اجرائی به ویژه مربیان و سرپرستان تیم که موجب افتخار آفرینی ورزشکاران اعزامی به بیست و دومین دوره بازیهای المپیک زمستانی شدند تبریک عرض می نماید .

۴ اسفند ۱۳۹۲ ۰۸:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.