آغاز همایش سراسری نواب رئیس بانوان پزشکی ورزشی ؛شهریان: کنترل سلامت بانوان پیش از حضور در مسابقات حیاتی است

آغاز همایش سراسری نواب رئیس بانوان پزشکی ورزشی ؛شهریان: کنترل سلامت بانوان پیش از حضور در مسابقات حیاتی است
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک با اشاره به توانمندی های فدراسیون پزشکی ورزشی، کنترل سلامت بانوان ورزشکار را پیش از شرکت آنها در رویدادهای ورزشی را ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی ، رباب شهریان در همایش  نواب رئیس بانوان هیات های پزشکی ورزشی سراسر کشور که صبح امروز در محل  این فدراسیون برگزار شد، اظهار کرد:  بی تردید توسعه ورزش در میان آحاد جامعه  به منظور ارتقاء سطح سلامت  فوق العاده با اهمیت است و در این میان سیاست وزارت ورزش و جوانان در بخش ورزش بانوان فراهم کردن زمینه حضور گسترده بانوان در عرصه های مختلف ورزش به منظور ارتقاء سطح سلامت نیمی از جمعیت کشورمان است.
 وی با اشاره به نقش و جایگاه ورزش قهرمانی و حرفه ای ، خاطر نشان کرد:بانوان ورزشکار ما در رویدادهای مختلف بارها نشان داده اند که در عین پایبندی به اصول اعتقادی و اسلامی مان  ، توانایی بالایی برای کسب افتخار برای ایران اسلامی دارند در این میان فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان مجموعه ای که می تواند به ورزشکاران تمامی ورزش ها خدمات ارائه دهد ، نقش موثر و مهمی دارد. باید شرایط به گونه ای باشد که  برای بانوان ورزشکار پیش از حضور  آنها در رویدادهای ورزشی از طرف این فدراسیون کارت سلامت صادر شود تا با ورزش کردن ضریب سلامت آنها افزایش یابد .
 معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان توسعه روانشناسی ورزش در بین بانوان ورزشکار را خواستار شد و با اشاره به لزوم اطلا رسانی گسترده و علمی در بحث مکمل های ورزشی، اظهار کرد:  با وجود اینکه در این زمینه فدراسیون پزشکی ورزشی اطلاع رسانی گسترده و خوبی برای مجموعه ورزش کشور دارد اما مشاهده می شود گاهی برخی از بانوان ورزشکار دلیل دوپینگی بودن خود را بی اطلاعی عنوان می کنند بنابراین به نظر می رسد در بخش ورزش بانوان این مجموعه همچنان با قدرت و حتی بیش از پیش تعامل لازم را با بدنه ورزش بانوان داشته باشد.
شهریان نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی بر باشگاه ها و اماکن ورزشی سراسر کشور را از جمله توفیقات مهم این مجموعه دانست و افزود: در این باره انتظار ما این است که نواب رئیس بانوان هیات های پزشکی ورزشی به طور جدی و ویژه در بحث نظارت و کنترل باشگاه های ورزش بانوان حضور داشته باشند و از هر جهت شرایط را برای تامین سلامت بانوان در اماکن ورزشی فراهم کنند.
در ابتدای این نشست دکتر لاله حاکمی نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی گزارشی از فعالیت های انجام شده این فدراسیون در بخش های مختلف درمان، آموزشی، مشاوره ، تغذیه ورزشی، مبارزه با دوپینگ و... ارائه کرد و از برگزاری نشست هماهنگی  با نواب رئیس تمامی فدراسیون های ورزشی به منظور توسعه فعالیت های پزشکی ورزشی در این فدراسیون ها در سال آینده خبر  داد.
در ادامه نشست اعضاء شرکت کننده در  همایش از  مسایل و مشکلات  این حوزه  را بیان کرده و پیشنهادات خود را برای توسعه نفوذ پزشکی ورزشی در بین بانوان ورزشکار سراسر کشور ارائه کردند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.