مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا؛ شکست قهرمان جهان و اروپا وچهار پیروزی ارزشمند برای ایران

مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا؛ شکست قهرمان جهان و اروپا وچهار پیروزی ارزشمند برای ایران
تیم ملی شمشیربازی که در مسابقات جام جهانی ایتالیا شرکت کرده است با پیروزی مقابل اسپانیا و کسب عنوان نهم در میان 30 تیم شرکت کننده به کار خود پایان داد. ایران در مجموع از پنج دیدار خود صاحب چهار پیروزی ارزشمند شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ، اسپانیا آخرین حریف تیم ملی شمشیربازی در بخش تیمی مسابقات جام جهانی ایتالیا بود. تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، محمد رهبری و محمد فتوحی در مصاف با این تیم به پیروزی ارزشمند 45 بر 38 دست یافت.
شاگردان عبدالحمید فتحی در تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر موفق شدند کانادا را در یک رقابت نزدیک و پایاپای 45 بر 41 شکست داده و حریف اوکراین در مرحله بعد شوند. آنها مقابل این تیم که عنوان قهرمانی اروپا و جهان را در اختیار دارد نیز به پیروزی 45 بر 40 دست یافته و حریف اسپانیا شدند که این بازی را هم با برد به پایان رساندند.
دیدار تیم های شمشیربازی ایران و اسپانیا برای تعیین جایگاه های نهم و دهم مسابقات جام جهانی ایتالیا برگزار شد. براین اساس تیم کشورمان با کسب پیروزی در این دیدار عنوان نهم این رقابت ها را از خود کرد.
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در حالی آخرین دیدار خود در بخش تیمی مسابقات جام جهانی ایتالیا را به سود خود تمام کرد که پیش از آن نیز صاحب بردهای ارزشمندی شده بود.
این تیم که در رده نوزدهم رنکینگ جهانی قرار دارد در نخستین دیدار خود لهستان، تیم سیزدهم رنکینگ جهانی را 45 بر 40 شکست داد و به جمع 16 تیم برتر مسابقات صعود کرد. تیم کشورمان در این مرحله به مصاف ایتالیای میزبان که عنوان قهرمانی المپیک را هم در اختیار دارد، رفت اما نتیجه بازی را واگذار کرد.
در هر صورت تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که یک هفته پیش در مسابقات جام جهانی اسپانیا صاحب عنوان دوازدهم  شده بود موفق شد با کسب چهار پیروزی ارزشمند از مجموع پنج دیدار خود، در میان 30 کشور شرکت کننده به عنوان نهم جام جهانی ایتالیا دست یابد.
این عنوانی ارزشمند و قابل توجه برای شمشیربازان اسلحه سابر است. به خصوص اینکه دردیدارهای انفرادی نیز بازیکنان ایران عملکرد بسیار خوبی داشتند. در این بخش علی پاکدامن در رده 38 ایستاد. محمد رهبری عنوان 59 را به خود اختصاص داد. مجتبی عابدینی صاحب رده 87 شد و محمد فتوحی هم در جایگاه 87 ایستاد. این عنوان ها در میان 191 بازیکن شرکت از آن بازیکنان ایرانی شد.
در هر صورت با کسب عنوان نهم مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا که در شهر پادووا جریان داشت، کار پرونده نمایندگان کشورمان در این رقابت ها بسته شد.
 

۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ۱۰:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.