رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو – ترکیه/کسب دو مدال نقره و سه برنز توسط نمایندگان کشورمان

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو – ترکیه/کسب دو مدال نقره و سه برنز توسط نمایندگان کشورمان
تیم منتخب کشتی آزاد ایران در پایان رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه صاحب دو مدال نقره و سه مدال برنز شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی؛ در روز دوم این رقابت ها کمیل قاسمی در وزن 120 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و پیمان یاراحمدی در وزن 70 کیلوگرم، علیرضا کریمی و محمد جواد ابراهیمی در وزن 86 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. دیروز نیز مرتضی رضایی قلعه در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.
 امروز(یکشنبه) در روز دوم و پایانی این رقابت ها که در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم در دور اول ایلیا روسف از بلغارستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد، وی در دور دوم نیز مقابل براد لی از آمریکا با نتیجه 4 بر یک به برتری دست یافت.
 دارنده مدال برنز المپیک لندن در دور سوم نیز موفق شد با نتیجه 3 بر یک  حریف روس را شکست دهد و راهی دیدار پایانی این وزن شود. قاسمی به دلیل مصدومیت و با توصیه پزشکان در دیدار فینال این وزن به میدان نمی رود و به این ترتیب به مدال نقره این وزن بسنده کرد.
 در همین وزن عبداله قمی در دور اول مقابل آوار کیم اف از روسیه با نتیجه 11 بر یک به برتری دست یافت، اما در دور دوم مقابل طاها آکگول کشتی گیر سرشناس ترکیه ای  با نتیجه 9 بر 2 مغلوب شد و از دور رقابت ها کناررفت.
در وزن 70 کیلوگرم پیمان یاراحمدی در دور اول مقابل قاسم اف از روسیه با نتیجه 14 بر 2 به برتری دست یافت. وی در دور دوم نیز موفق شد با نتیجه 8 بر 7 اصلان اف از روسیه را مغلوب کند. دارنده مدال برنز جوانان جهان در دور سوم با ضربه فنی بوتانا راو از مغولستان را مغلوب کرد. یاراحمدی در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی نزدیک با نتیجه 2 بر 2 مقابل یعقوب گور کشتی گیر مطرح ترکیه ای مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این مسابقه با نتیجه 6 بر یک زلایف از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در سه دور به ترتیب کشتی گیرانی از بلغارستان، روسیه و آذربایجان را با نتایج 12 بر 2، 14 بر 4 و 13 بر 2 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل حریف خود مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. کریمی در مبارزه برای کسب مدال برنز با نتیجه 10 بر صفر سوجو از ترکیه را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.
 محمد جواد ابراهیمی در این همین وزن در دور نخست مقابل عبدالرشید سعداله یف از روسیه با نتیجه 8 بر 2 مغلوب شد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله نخستین مسابقه مقابل جلال زمان دیگر نماینده کشورمان با نتیجه 2 بریک به برتری دست یافت و راهی دیدار رده بندی شد. ابراهیمی در دیدار برای کسب مدال برنز موفق شد با نتیجه 6 بر یک احمد بلیچی از ترکیه را مغلوب کرده و به مقام سوم مشترک دست یابد.
 در همین وزن جلال زمان در دور اول سردار بوکه کشتی گیر مطرح ترکیه ای را با نتیجه نزدیک 7 بر 7 شکست داد، اما در دور دوم مقابل عبدالرشید سعداله یف از روسیه با نتیجه 11 بر 3 مغلوب شد. زمان با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال راهی گروه شانس مجدد شد. زمان در این مرحله با نتیجه 2 بر یک مقابل ابراهیمی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.
 
مصطفی قیاسی  در وزن 74 کیلوگرم ،  جلال زمان  در وزن 86 کیلوگرم و عبدالله قمی  در وزن 125 کیلوگرم سه کشتی گیر دیگر ایران در این مسابقات بودند که به مقامی دست نیافتند.
 
این مسابقات روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در سالن ورزشی احمد کومرت شهر استانبول ترکیه برگزار شد و کشتی گیران کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، مغولستان، ژاپن، فنلاند، قرقیزستان، لهستان، ایتالیا، جمهوری مقدونیه، تاجیکستان، تونس، قزاقستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه در این رقابت ها شرکت داشتند.

۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ۱۰:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.