میرهاشمی:اسکی صحرانوردی ایران قابلیت خود را نشان داد

میرهاشمی:اسکی صحرانوردی ایران قابلیت خود را نشان داد
سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی در خصوص عملکرد ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک گفت : اسکی صحرانوردی با صعود 10 پله ای نسبت به ونکور و کسب سهمیه فرزانه سلطانی برای اولین بار در المپیک نشان داد که قابلیت ارتقا و سرمایه گذاری را دارد .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛سید مصطفی میرهاشمی با بیان اینکه اسکی صحرانوردی در خواستگاه خود که کشورهای اسکاندیناوی است همچنان بدون رقیب در المپیک ها هستند گفت : تجربه و پیشنه در این رشته ورزشی حرف اول را میزند و باید بپذیریم که فرهنگ همگانی و قهرمانی این رشته در کشورهای همچون سوئد و نروژ نهادینه شده و نتایج مبین آن است که همچنان بدون رقیب در المپیک ها جایگاه اصلی متعلق به این کشورهاست .
وی اضافه کرد : فدراسیون اسکی با برنامه از 4 سال پیش به دنبال جهش در این رشته بود که برای اولین بار شاهد مدال آوری در بازیهای آسیائی بودیم و امروز که سیر ستار صید مسابقه را به پایان رساند توانستیم 10 پله صعود کنیم . میرهاشمی با اشاره راه حل سرعت بخشیدن به بهبود رنکینگ گفت : تجربه اندوزی و حضور در مسابقات جهانی با افزایش کار علمی و هدف گذاری بلند مدت می تواند در المپیک های آینده ثمربخش باشد تا حتی رفته رفته به رنکینگ 30 نفر المپیک نیز دست پیدا کنیم .
سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی اضافه کرد : شناسائی استعداد ها و توسعه این رشته در میان جوانان می تواند آینده این رشته را تضمین کند ، چرا که باید رقابت بیشتری در میان اسکی بازان ایرانی برای حضور در المپیک باشد تا ورزشکاران با نگاه حرفه ای به المپیک راه یابند وهم حرفه ای فکر کنند و هم حرفه ای مسابقه دهند . کاری که سالهاست اروپائی ها آن را دنبال میکنند و به نتیجه رسیدند .
سید مصطفی میرهاشمی که خود به عنوان اولین المپین ایران در بازیهای سالت لیک 2002 آمریکا شرکت کرداظهار داشت : اسکی صحرانرودی ایران ثابت کرد که در یک مسیر پیشرفت قرار گرفته و می طلبد که با نگاه حمایتی خوبی که امروز توسط سرپرست فدراسیون اسکی و در سطح کلان وزیر ورزش و جوانان به این رشته در کشوراست با بستر سازی مناسب و رفع نواقص برای بازیهای آسیائی و المپیک کره جنوبی 2018 شرایط را برای استعداد های این رشته مساعد و را قهرمانی را هموار کرد .
وی شرایط اسکی قهرمانی صحرانوردی در ایران را متفاوت از سایر کشور دانست و خاطر نشان کرد : اکثر کشورهای در حال توسعه که در بین 50 نفر برتر قرار گرفتند از دانش و تجربیات کشورهای صاحب سبک استفاده میکنند که برای بهره بردن اسکی صحرانوردی ایران از این الگوها باید تنها در کنار قهرمانان قرار گرفت و از امکانات آنها استفاده کرد .
وی ابراز امیدواری کرد : رقابت خوب ورزشکاران ایرانی در این مسابقات و ارتقا رنکینگ در المپیک زمستانی سوچی نوید روزهای خوب را برای اسکی ایران خواهد داد .
۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ۰۷:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.