بازیهای المپیک زمستانی سوچی؛مایر اولین مدال طلای آلپاین را صید کرد

بازیهای المپیک زمستانی سوچی؛مایر اولین مدال طلای آلپاین را صید کرد
در اولین روز از مسابقات المپیک زمستانی در رشته آلپاین و در رقابتی دیدنی و مهیج ، مایر اتریشی با کسب مدال طلا تعجب اسکی دنیا را برانگیخت .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی، مسابقه اسکی سرعت که در تمامی المپیک ها به عنوان آغاز رقابتهای آلپاین برگزار می شود اینبار در سوچی و با نتایجی خیر کننده کانون خبر علاقمندان به اسکی از سراسر جهان شد .
در این مسابقه که علیرغم خالی بودن اکثر صندلی های تماشاچی ها در سایر رشته ها مملو از علاقمندان مشتاق به هیجانی ترین رقابتهای آلپاین بود، 2 اسکی باز حماسه ساز سرعتی نتوانستند در سکوهای قهرمانی قرار گیرند .
بودی میلر آمریکایئ و اکسل لوند اسویندال نروژی بخت اول کسب مدال در میانه های مسیر با از دست دادن زمان موجب شدند تا تاریخ اسکی سرعت همچون المپیک های گدشته با چهره های جدید در صید طلا همراه باشد . ماتیاس مایر که پیش از این در هیچ سکوی از مسابقات جام جهانی قرار نداشت با اسکی تکنیکی و اما زیرکانه توانست سیطره اتریش را پس از 12 سال در اسکی سرعت المپیک زنده کند . مایر همچون هرمن مایر هموطن وی و دارنده مدال در المپیک زمستانی ناگانو و تورینو اولین مدال طلا را در اسکی آلپاین به گردن آویخت تا موجب جشن سرور در کاروان اتریشی ها به ویژه در خانه اتریش واقع در دهکده شود . پدر مایر در المپیک زمستانی کالگاری کانادا 1988مدال نقره را بدست آورده بود.
کریستین اینرهوفر ایتالیائی نیز که در سال گذشته سکوی اول 3 جام جهانی را در تسخیر خود داشت مدال نقره را بدست آورد .
در سکوی سوم کتیل یانسرود اسکی باز جوان نروژی پرچم کشورش را در این رشته بالا برد تا همچنان سایه نروژی ها همچون آموت بر سر مسابقات سرعت المپیک زمستانی سایه داشته باشد .
در این مسابقه اسویندال به جایگاه چهارم رسید .
بودی میلر بخت مدال در این رشته زمانی که بیش از 20 خبرنگار بر او حلقه زده بودن گفت شاید جای برای جبران داشته باشم در حالی که می دانم این از واقعیتی است ازدنیای حرفه ای اسکی.
طالبی سرپرست فدراسیون اسکی ، ساوه شمشکی نماینده وزیر در توسعه ورزشهای زمستانی ، سولقانی دبیر فدراسیون و اعضا تیم ملی اسکی آلپاین نظاره گر رقابت قهرمانان در پیست روز خاطور سوچی بودند .
۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.