افتتاحیه المپیک زمستانی بیست و دوم1300مدال بین ورزش کاران توزیع می گردد

افتتاحیه المپیک زمستانی بیست و دوم1300مدال بین ورزش کاران توزیع می گردد
«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در مراسم افتتاح این المپیک که ساعت 20 و 14 دقیقه پنجشنبه شب به وقت مسکو در ورزشگاه 40 هزار نفری ˈفیشتˈ شهر سوچی آغاز شد، گفت: امیدوارم برگزاری بازی های المپیک سوچی به کشورهای مختلف امکان دهد با نگاه جدیدی به روسیه بنگرند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل زا سایت فدراسیون؛رییس جمهوری روسیه برای ورزشکاران کشورهای مختلف آرزوی موفقیت و رقابت سالم کرد و خواستار برقراری روح دوستی در میان آنها به عنوان شعار اصلی المپیک شد.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل نیز در این مراسم گفت: بازی های المپیک و پارالمپیک برای شناسایی بهترین ورزشکاران برگزار می شود.

وی افزود: امیدوارم روح المپیک سراسر جهان را فرا بگیرد.

در مراسم افتتاح بازی های المپیک سوچی، روسای جمهور و نخست وزیران بیش از 40 کشور جهان و سران سازمان های بین المللی همچون بان کی مون دبیرکل سازمان ملل شرکت کردند.

در این مراسم، چندین خواننده و گروه موسیقی روسیه برنامه اجرا کرده و صحنه های هنری به نمایش درآمد.

در بازی های المپیک زمستانی سوچی بیش از 2800 ورزشکار از 88 کشور جهان شرکت دارند و در 15 رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

از قاره آسیا 18 کشور از جمله ایران، چین، ‍ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان در این بازی ها شرکت دارند.

بیشترین شرکت کنندگان در المپیک زمستانی سوچی از قاره اروپا هستند و ورزشکاران 49 کشور اروپایی در این المپیک به رقابت خواهند پرداخت.

بزرگترین کاروان ورزشی در بازی های المپیک زمستانی سوچی به ایالات متحده آمریکا تعلق دارد و این کشور 230 ورزشکار به این بازی ها اعزام کرده است.

پس از آمریکا، کشورهای روسیه با 225 و کانادا با 221 تنها کشورهایی هستند که با بیش از 200 ورزشکار عازم سوچی شده اند.

به گزارش رسانه های روسیه، 1300 مدال طلا، نقره و برنز برای اعطا به ورزشکاران برتر رشته های مختلف در المپیک سوچی آماده شده است که توسط شرکت روسی ˈآداماسˈ ساخته شده است.

بازی های المپیک زمستانی سوچی در شرایط تدابیر امنیتی شدید برگزار می شود .

در مجموع بیش از 40 هزار نیروی امنیتی و مامور پلیس مسوولیت تامین امنیت شهر ساحلی سوچی و مناطق پیرامون آن در هنگام برگزاری بازی های المپیک زمستانی را برعهده دارند.

سازمان های امنیتی روسیه در تامین امنیت این بازی ها از امکانات ماهواره ای و تصاویری که به صورت آنلاین از فضا ارسال می شود هم استفاده می کنند.

در مجموع حدود 47 میلیارد دلار برای ساخت مراکز ورزشی و امکانات مختلف همچون هتل و جاده در منطقه سوچی هزینه شده است که بخش عمده آن از بودجه دولت روسیه صرف شده است.
با برگزاری آئین افتتاحیه مشعل این بازیها با زیبائی تمام روشن شد تا رسما" این دوره از رقابتهای المپیک آغاز شود .
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ۰۶:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.