گزارش مصوبات دومین نشست هیات اجرایی از زبان سخنگوی کمیته: چشم انتظار حمایت ویژه دولت و مجلس هستیم/ با منابع مالی موجود نمی توان توقعات را برآورده کرد

گزارش مصوبات دومین نشست هیات اجرایی از زبان سخنگوی کمیته: چشم انتظار حمایت ویژه دولت و مجلس هستیم/ با منابع مالی موجود نمی توان توقعات را برآورده کرد
دبیر کل کمیته ملی المپیک پس از پایان دومین نشست اعضای هیات اجرایی به اعلام مصوبات این نشست با محوریت بازیهای پیش رو بخصوص بازیهای آسیایی اینچئون پرداخت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دومین نشست خود را ساعت 6.30 صبح امروز (چهارشنبه 16 بهمین ماه جاری) در محل کمیته ملی المپیک برگزار کردند. در این نشست که با حضور کیومرث هاشمی رئیس، شاهرخ شهنازی دبیر کل، رباب شهریان و علیرضا دبیر نواب رئیس، محمد علی شجاعی خزانه دار و سید محمد پولادگر، علی کفاشیان، فضل اله باقرزاده،رسول خادم، محمد علیپور (اعضای هیات اجرایی) برگزار شد، وضعیت پیش روی کمیته ملی المپیک با محوریت نحوه حضور در بازیهای پیش رو بخصوص بازیهای آسیایی اینچئون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


شاهرخ شهنازی دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک در خصوص نشست امروز اظهار داشت: در این نشست اصغر رحیمی دبیر مرکز نظارت بر تیم های ملی (ستاد تدارکاتی بازیها) گزارشی کامل و جامع از وضعیت موجود رشته های داوطلب حضور در بازیهای پیش رو با محوریت بازیهای آسیایی اینچئون ارائه داد و با مقایسه وضعیت فعلی با وضعیت پیش از اعزام کاروان ایران به بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو گزارش خود را به اتمام رساند. بعد از ارائه پیش بینی وضعیت مدال آوری ما در اینچئون مقرر گردید تا هر کدام از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با توجه به علاقمندی و اشرافشان بر رشته های مختلف در نشست های تخصصی مسئولین مرکز تیمهای ملی با فدراسیونهای مختلف حضور یافته و برای رسیدن به اهداف کمیته ، همکاری و همیاری لازم را بعمل آورند.


وی ادامه داد: بحث بعدی نشست امروز، بررسی وضعیت کمیسیونهای کمیته ملی المپیک بود. تا پیش از این 13 کمیسیون در کمیته ملی المپیک مشغول به فعالیت بودند که طبق تصمیم اعضای هیات اجرایی مقرر شد تا در نشست بعدی مسئول امور کمیسیونها گزارشی را از وضعیت موجود کمیسیونهای کمیته ملی المپیک آماده کرده و در نشست ارائه دهد. اعضای هیات اجرایی نیز بعد از بررسی گزارش ایشان با توجه به اولویت و اهمیت کمیسیونها و همچنین اساسنامه جدید کمیته به انتخاب مسئولین و اعضای جدید آنها خواهند پرداخت.


دبیر کل کمیته ملی المپیک یادآور شد: در ادامه نشست نیز مقرر گردید تا خزانه دار کمیته ملی المپیک گزارشی از وضعیت مالی 4 سال گذشته کمیته با مستندات لازم ارائه دهد تا با توجه به آن و اعتبارات تخصیص یافته برای سال پیش رو راهبرد مالی کمیته را مشخص سازیم.


سخنگوی کمیته ملی المپیک بحث در خصوص برگزاری بازیهای غرب آسیا را یکی دیگر از موارد نشست امروز عنوان داشت و گفت: همانگونه که اطلاع دارید میزبانی بازیهای غرب آسیا برای اواخر فروردین ماه سال آینده و به میزبانی کیش به ایران واگذار گردیده و طبق مصوبه اولین نشست هیات اجرایی جدید کمیته ملی المپیک مقرر گردیده تا مسئولیت برگزاری این بازیها با شخص بهرام افشارزاده باشد. در همین خصوص اعضای هیات اجرایی تصمیم گرفتند تا دبیر کل کمیته بهمراه اعضای علاقمند هیات اجرایی طی دو هفته آینده با حضور در جزیره کیش و بازدید از امکانات، نشستی را با افشارزاده و مسئولین کیش در خصوص زمان قطعی و نحوه تامین منابع مالی لازم برای برگزاری مسابقات داشته و نتیجه را به هیات اجرایی جهت تصمیم نهایی اعلام کنند.


سخنگوی هیات اجرایی مهمترین بخش بحث های امروز را بحث حضور قدرتمند در بازیهای آسیایی اینچئون دانست و اظهار داشت: همانگونه که در جریان هستید انتخابات کمیته ملی المپیک با تاخیری 14 ماهه برگزار گردید و همین موضوع تا حدودی برنامه های کمیته ملی المپیک و بالطبع فدراسیونها را تحت الشعاع قرار داد. در همین زمینه می بایست برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و ببلند مدت خود را با توجه به وضعیت منابع موجود تنظیم کنیم که مقرر شد تا در جلسات مرکز نظارت بر تیمهای ملی ( ستاد تدارکاتی بازیها) این موارد در اولویت امور قرار گرید: 1- فرایند حضور در بازیهای پیش رو با توجه به منابع مالی و زمانی محدود کمیته و فدراسیونها فعلا گلخانه ای تعریف گردد تا رشته ها و افرادی که شانس کسب مدال طلا دارند با بررسی های دقیق مشخص شده و برنامه پشتیبانی و حمایتی خاصی برای آنان تدوین گردد. برای باقی رشته ها و افراد شاخص تیمهای ملی نیز برنامه ریزی ویپه ای در نظر گرفته شود. 2- در بخش بانوان نیز مقرر شد چهره های شاخص مدال آوری با محوریت کسب مدال طلا همانند بحث آقایان در پروسه خاص و ویژه پیگیری گردد تا با توجه به پتانسیل و استعدادهای موجود، درصد مدال آوری این بخش نیز تقویت شود.

البته این بدان معنا نیست که رشته ها و افراد کم شانس مورد حمایت قرار نگیرد، بلکه با توجه به اینکه رده بندی کشورها در بازیها با میزان مدال طلایشان مشخص می گردد باید هدفگذاری و اولویت بندی ویژه ای صورت گیرد.


آخرین موضوعی که در این نشست مطرح و مصوب شد بحث زمان و ساعت برگزاری منظم جلسات هیات اجرایی بود که شهنازی آنرا اینگونه مطرح کرد: با توجه به تصمیم اعضای هیات اجرایی مقرر شد تا نشست اعضا از این پس هر دو هفته یکبار ساعت 17 روزهای یکشنبه برگزار شود. البته با توجه به موارد خاص و تشخیص هیات رئیسه ممکن است مابین این نشست ها جلسات فوق العاده ای نیز داشته باشیم.


وی در پایان گفت: تمامی دست اندرکاران ورزش، مردم و مسئولین می دانند که سال 93 و 3 رویداد مهم آن چه حجم فعالیت و اعتباری را می طلبد و در همین خصوص نیز از تمامی مجموعه فدراسیونها، وزارت ، رسانه ها و نهادهای حمایتی و نظارتی درخواست حمایت همه جانبه داریم بخصوص از دولت و مجلس محترم که با در نظر گیری حجم فعالیت و توقعات ایجاد شده بودجه ای مناسب و فراخور با انتظارات را به کمیته ملی المپیک برای پشتیبانی از برنامه های آماده سازی فدراسیونها و حضوری قدرتمند در بازیهای آسیایی به این کمیته اختصاص دهند. در همین خصوص نیز روز گذشته نشستی را با اعضای فراکسیون ورزش مجلس داشتیم که آنها با اشتیاق کامل اعلام داشتند که در حد توان حمایت خوبی از کمیته ملی المپیک و کاروان اعزامی به بازیها خواهند داشت. ضمنا جا دارد از جناب آقای لاریجانی بواسطه توجه ویژه به امر ورزش و حضور آقایان مصری و عاشوری دو تن از اعضای هیات رئیسه مجلس تقدیر و تشکر نمایم.
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.