رقابتهای داخل سالن دهه فجر؛تهران قهرمان شد، جابجایی سه رکورد ملی ، نتایج هشت نفر برترمواد مختلف

رقابتهای داخل سالن دهه فجر؛تهران قهرمان شد، جابجایی سه رکورد ملی ، نتایج هشت نفر برترمواد مختلف
رقابتهای دوومیدانی داخل سالن دهه فجر سال 92 در حالی به پایان رسید که با جابجایی سه رکورد ملی و کسب 11 حد نصاب ورودی رقابتهای داخل سالن آسیا همراه بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون دوومیدانی، رقابتهای دوومیدانی داخل سالن گرامیداشت دهه مبارک فجر، طی روزهای سوم و چهارم بهمن ماه، در دو بخش زنان و مردان و در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد که با قهرمانی تیم تهران به پایان رسید.
در این مسابقات در بخش مردان تیم تهران با 333 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و تیم های خراسان رضوی و کرمانشاه با 102 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.
از برجسته ترین اتفاقات این رقابتها، جابجایی دو رکورد ملی در مواد دوهای 60 متر آزاد و 60 متر مانع در بخش بانوان توسط مریم طوسی و الناز کمپانی و جابجایی یک رکورد ملی در ماده دو 60 متر آزاد در بخش مردان، توسط رضا قاسمی بود.
مریم طوسی با کسب زمان 7 ثانیه و 43 صدم ثانیه توانست پس از 10 سال رکورد پیشین این ماده را که با زمان 7 ثانیه و 53 صدم ثانیه که متعلق به نفیسه مطاعی بود به میزان 10 صدم ثانیه کاهش دهد و همچنین حد نصاب ورودی مسابقات داخل سالن آسیا (7 ثانیه و 50 صدم ثانیه) را کسب کند. الناز کمپانی هم در ماده دو 60 متر مانع با زمان 8 ثانیه و 74 صدم ثانیه رکورد قبلی (8 ثانیه و 94 صدم ثانیه- سال 89) را به میزان 22 صدم ثانیه بهبود بخشید.
رضا قاسمی هم در ماده دو 60 متر آزاد با زمان 6 ثانیه و 60 صدم ثانیه رکورد پیشین این ماده را (6 ثانیه و 62 صدم ثانیه- متعلق به خودش بود) به میزان 2 صدم ثانیه کاهش داد و مجوز حضور در رقابتهای داخل سالن آسیا را نیز کسب کرد. 
همچنین از دیگر رویدادهای جالب توجه این مسابقات، میتوان به  کسب 11 حد نصاب ورودی رقابتهای داخل سالن آسیا (27 بهمن ماه در چین برگزار خواهد شد) اشاره کرد.
البته لازم به ذکر است که در بخش بانوان الناز کمپانی تنها چهار صدم ثانیه با رکورد ورودی رقابتهای داخل سالن آسیا فاصله داشت. مصطفی ابراهیمی دونده 800 متر کشورمان هم با اختلاف 44 صدم ثانیه با حدنصاب مصوب جهت حضور در رقابتهای داخل سالن آسیا، موفق به کسب رکورد ورودی نشد.
به دلیل بروز موارد اینچنینی قرار است فهرست نهایی ورزشکارانی که مجاز به حضور در رقابتهای داخل سالن آسیا هستند، پس از بررسی از سوی کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی اعلام شود.
در این رقابتها بیش از 100 دوومیدانی کار از 18 استان در بخش آقایان و بیش از 60 دوومیدانی کار در قالب 5 تیم در بخش بانوان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
رقابتها دو دو نوبت صبح (در بخش زنان) و عصر (در بخش مردان) و با حضور افشین داوری رئیس فدراسیون، پریسا بهزادی نایب رئیس فدراسیون و دیگر مسئولان فدراسیون دوومیدانی برگزار شد.
در رقابتهای داخل سالن دهه فجر که امسال به شکل رقابتی داخلی و بدون حضور تیم های بین المللی برگزار شد، دو دوومیدانی کار کویتی به نام های صالح حداد وعزیز الماندیل به صورت داوطلبانه در جریان مسابقات حضور داشتند، که موفق شدند  به ترتیب در مواد پرش طول و دو 60 متر مانع مقام نخست را از آن خود سازند.

۸ بهمن ۱۳۹۲ ۰۹:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.