در بازدید رئیس مجلس کره از فدراسیون تکواندو؛"کانگ چای هی": پیشرفت تکواندو ایران هشداری است برای تکواندو کره

در بازدید رئیس مجلس کره از فدراسیون تکواندو؛"کانگ چای هی": پیشرفت تکواندو ایران هشداری است برای تکواندو کره
"کانگ چای هی" رئیس مجلس کره جنوبی که در رأس هیئتی ۲۱ نفره از پارلمان این کشور به ایران سفر کرده، از فدراسیون تکواندو ایران و امکانات آن بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛"کانگ چای هی" رئیس مجلس کره جنوبی در رأس هیئتی ۲۱ نفره از پارلمان این کشور، "سانگ یونگ یوئه" سفیر کره در ایران و دیگر مسئولان سفارت کره در کشورمان، از خانه تکواندو و تالار افتخارات تکواندوی ایران بازدید کردند.

در ابتدای مراسم بازدید، سید محمدپولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان ضمن تشکر از حضور مسئولان عالی رتبه کشور کره جنوبی در ایران و بازدید از امکانات خانه تکواندو، از تکواندو ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر جهان نام برد و افزود: تکواندوکاران ملی پوش کشورمان تاکنون در رویدادهای مهم آسیایی و جهانی این رشته از جمله؛‌ بازی های المپیک،‌ مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی، بازی های آسیایی و قهرمانی آسیاو ... موفق به کسب 597 مدال رنگارنگ شده اند.

وی راه اندازی مرکز جهانی و دانشگاه جامع علمی-کاربردی تکواندو را از دیگر دستاوردهای تکواندوی ایران یاد کرد و گفت: فدراسیون تکواندو ایران به عنوان دومین کشور در سطح جهان، با راه اندازی این دانشگاه اقدام به آموزش علمی و تخصصی مربیان این رشته کرده و هم اکنون 420 دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به ادامه تحصیل هستند.

وی همچنین راه اندازی مسابقات لیگ تکواندو را نیز به عنوان یک اقدام منحصر به فرد برای فدراسیون ایران قلمداد کرد.

همچنین پولادگر در رابطه با نقش موثر دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی در رشد و توسعه تکواندو در جهان، دوران مدیریت وی را دوران پرواز تکواندو بر آسمان جهان دانست.

در این دیدار "کانگ چای هی" رئیس مجلس کره جنوبی گفت: تکواندو ایران به عنوان یکی از قدرت های برتر این رشته ورزشی، دارای امکانات بسیار خوبی است که به جرات می توان گفت، فقط تجهیزات کشور کره که به عنوان مهد اصلی این رشته ورزشی می باشد، با ایران برابری می کند.

وی گفت: من نخستین بار با تکواندوی ایران از طریق مصاحبه ای که پولادگر درباره قدرت تکواندوی کشورش و لزوم یادگیری تکواندوکاران کره ای از روش مبارزه تکواندوی ایرانی، با خبرگزاری "موکاس" کره داشت، آشنا شدم و امروز دلیل این صحبت را با دیدن امکانات تکواندوی ایران متوجه شدم.

رئیس مجلس کره یادآور شد: بلافاصله پس از بازگشتم به کره، به رئیس فدراسیون تکواندو کشورم، رشد قابل توجه و پیشرفت تکواندوی ایران را هشدار خواهم داد.

وی عنوان کرد: تکواندو رشته مورد علاقه من بوده و می دانم که در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و شما برای نشان دادن جذابیت این رشته ورزشی در سطح کشور خود، زحمات زیادی را متحمل شده اید که قابل تقدیر است.

در ادامه این مراسم رئیس مجلس کره از تمرین تیم ملی نوجوانان و تالار افتخارات فدراسیون بازدید به عمل آورد.

۷ بهمن ۱۳۹۲ ۱۴:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.