با حضور وزیر ورزش و جوانان،رئیس و دبیر کل کمیته؛مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد

با حضور وزیر ورزش و جوانان،رئیس و دبیر کل کمیته؛مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد
صبح امروز با حضور دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان،کیومرث هاشمی رئیس و شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در سالن جلسات کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این جلسه کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به وزیر ورزش و جوانان و اعضای قبلی وفعلی هیات اجرایی کمیته اظهار داشت:بسیار خوشحالم که در نخستین جلسه هیات اجرایی در خدمت عزیزانی هستیم که نزدیک به 5 سال عضو هیات بوده و برای ورزش کشور زحمت کشیدند و همچنین جا دارد از آقای دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان که در این نشست به رغم کمبود وقت حضور یافتند تشکر کنم.
قرار است در ابتدا تقدیر و تشکری از اعضای محترم سابق هیات اجرایی داشته باشیم آقای مهندس علی آبادی که 5 سال مسئولیت کمیته را برعهده داشتند و سایر اعضای محترم هیات اجرایی و آقای افشارزاده که خاک خورده و خادم ورزش کشور است و سالهای سال خدمات زیادی برای ورزش کشور کشیدند که قطعا از تجربیات اعضای محترم سابق هیات اجرایی و رهنمودهای وزیر محترم بهره خواهیم برد.
سپس دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت : خوشحالم که این جلسه برگزار شد تا  از زحمات اعضای سابق هیات اجرایی کمیته قدر دانی شده و اعضای محترم جدید هیات اجرایی کار خود را آغاز کنند. در حال حاضر شرایط بسیار خوب است و جو بسیار دوستانه ای حاکم شده و می توان گفت مجموعه جدید با یکدیگر هماهنگ هستند و باید همه تلاش کنیم تا مشکلات پیش روی ورزش کشور را از بین ببریم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد:‌ متاسفانه مشکل بودجه در کشور عمومی است و تنها مختص ورزش نیست. ورزش هم به نوعی دچار مشکلاتی است  که امیدواریم دولت محترم عنایتی داشته باشند تا بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم .
در ادامه کیومرث هاشمی اظهار داشت: انتخابات کمیته ملی المپیک در فضای مطلوبی برگزار گردید ‌ به عقیده کارشناسان و افرادی که سال‌های سال در ورزش کشور بوده‌اند یکی از بهترین ها دردوره 35 ساله پس از انقلاب اسلامی بوده که برگزارشده است.
 اما هیات اجرایی این دوره ویژگیهایی دارد که نخستین آن حضور دو قهرمان المپیکی ما در بین اعضای محترم هیات اجرایی است که بدون تردید ظرفیت خوبی برای ورزش ما ایجاد می کند چه در عرصه بین المللی و چه در عرصه داخلی، امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت نهایت بهره برداری را ببریم. همچنین بعد از سالیان سال یک نفر از بانوان فعال و زحمتکش در امور ورزش به عنوان نائب رئیس کمیته انتخاب گردید حضور خانم شهریان در میان کاندیداهای قدرتمند نایب رئیسی و انتخاب شدنش،خود بیانگر نگاه مثبت اعضای محترم مجمع به ورزش بانوان و تلاش های وی در این زمینه  است .
در واقع هیات اجرایی تلفیقی از نیروهای با تجربه و پیشکسوتی همچون آقای مشحون و کفاشیان و جوانان است و باید از این پتانسیل و ظرفیت حداکثر استفاده را ببریم وقتی آقای پولاگر و خادم روسای فدراسیون المپیکی و مدال آوری همچون کشتی و تکواندو یا چهره دانشگاهی همچون آقای باقرزاده که از فدراسیون المپیکی شمشیربازی و یا آقای علیپور که 60 تا 70 رشته ورزشی رامدیریت می کند و یا آقای شجاعی که خودفدراسیون المپیکی تیروکمان را اداره می کند به عنوان خزانه دار و آقای شهنازی با کوله باری از تجربه مدیریتی در فدراسیون، هیات اجرایی و آکادمی ملی المپیک باعث گردیده تا در این دوره هیات اجرایی خوبی داشته باشیم.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه ابراز داشت:به هر حال هر تیم جدیدی که روی کار می آید برنامه ای را تنظیم و تدوین می کند لذا باید یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشیم که در برنامه کوتاه مدت که برنامه پیش روی ماست و قسمت عمده آن بر عهده آقای شهنازی دبیر کل کمیته است که خود از نفرات باتجربه ورزش کشور بوده  و درعرصه بین المللی ظرفیت خوبی دارند. به عنوان مثال نخستین رویداد بازیهای المپیک زمستانی است و سپس بازیهای غرب آسیا که به میزبانی کشورمان در کیش برگزار می شود که آقای علی آبادی و افشارزاده و اعضای محترم هیات اجرایی سابق زحمات زیادی در این زمینه کشیدند که مقدمات کار انجام شده ولی نیاز به کمک وزارت ورزش و جوانان هم خواهیم داشت مخصوصا در بخش مالی تا از ظرفیت میزبانی به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی ادامه داد:همچنین سال آینده بازیهای آسیایی اینچئون را داریم و باید برای حضور در این رقابتها برنامه ریزی کنیم چون تا همین الان هم زمان زیادی از دست دادیم و در دوره قبل که چهارم شدیم، در این دوره کار سخت و سنگینی خواهیم داشت که بتوانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم ولی نباید دست از تلاش بکشیم .المپیک نوجوانان، بازیهای ساحلی  و دیگربازیهای مهم در پیش است و هیات اجرایی باید در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته باشد و در کنار همه این موارد باید یک برنامه چهار ساله را تدوین کنیم و امیدواریم که کمیته ملی المپیک  به همراه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیونهای ورزشی روزهای خوبی پیش رو داشته باشد.
رئیس کمیته ملی المپیک در خاتمه ابراز داشت:با توجه به زمان از دست رفته آن چیزی که ورزش در حال حاضر برای موفقیت در رویداهای مهم بین المللی نیاز دارد آرامش است و بیان برخی مطالب مربوط به گذشته و پیش کشیدن بعضی موضوعات کمکی به ورزش نمی کند و باید تلاش کنیم چند صدایی را از ورزش دور و همه برای موفقیت ورزش کشور یکصدا شویم تا با کمک دوستان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیونهای ورزشی که خط مقدم ما هستند بتوانیم به عنوان پشتیبانی کننده و هماهنگ کننده کارهای لازم را برای موفقیت ورزش کشور انجام دهیم.
همچنین علی آبادی رئیس سابقه کمیته در ادامه  این جلسه تصریح کرد:بسیار خوشحالم که نخستین جلسه هیات اجرایی جدید برگزار شد تا امانت را تحویل آقای هاشمی و همکاران وی بدهیم و باید بگویم تیم خوب و ارزشمندی برای کمیته انتخاب شد و نقطه قوت آن اینست که چهار نفر از اعضای قبلی هم در آن حضور دارند و می توانند اطلاعات لازم را انتقال دهند و فکر می کنم آقای گودرزی و هاشمی با منشی که دارند بتوانند ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته و کارهای ورزش را بخوبی پیش ببرند.
وی ادامه داد:همانطور که آقای هاشمی اشاره کردند کارهای بزرگی در پیش است تا انشاالله برای کشور نتایج خوبی بدست آید.در حال حاضر مشکل اصلی فدراسیون ها کمبود منابع مالی است و اگر پشتیبانی خوبی از فدراسیونها شود می توانند در عرصه بین المللی موفق ظاهر شوند و امیدوارم با همتی که در مجمع وجود دارد و روح جدیدی که در هیات اجرایی و کمیته دمیده شده شاهد موفقیتهای بزرگ و ارزشمندی در ورزش باشیم.
در ادامه بهرام افشارزاده ضمن ارائه گزارشی کوتاه در خصوص اقدامات انجام شده در گذشته خاطر نشان کرد: در ابتدای امر از آقای گودرزی و آقای هاشمی و علی آبادی و اعضای قبلی و جدید هیات اجرایی تشکر و قدردانی می کنم . در واقع همانطور که اشاره کردید کارهای بسیار بزرگی در پیش است ما در گذشته کارهای مختلفی انجام دادیم و مهمتر اینکه بازیهای غرب آسیا، المپیک نوجوانان و بازیهای ساحلی را در پیش داریم. از طرفی  8 ماه بیشتر تا بازیهای آسیایی فرصت نداریم مقدمات برای رشته هایی که باید شرکت کنند فراهم شده اما تداوم می خواهد .
وی در خاتمه گفت:باید خیلی کار کنیم تا بتوانیم در بازیهای آسیایی مقام چهارمی گذشته  را حفظ کنیم کار سختی است  و برای اعضای جدید هیات اجرایی تحت مدیریت آقای هاشمی آرزوی موفقیت دارم .
دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان،کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،شاهرخ شهنازی دبیر کل، بهرام افشار زاده،محمد علی آبادی ،محمد علی شجاعی،سید محمد پولادگر،علیرضا دبیر،رباب شهریان،محمود مشحون،فضل الله باقر زاده ،محمد علیپور ،مهدی کرباسیان و احمد ناطق نوری در نشست تودیع و معارفه امروز حضور داشتند.
در خاتمه از زحمات اعضای هیات اجرایی سابق کمیته ملی المپیک با اهدای لوح تقدیر و یادبود تجلیل به عمل آمد.

۶ بهمن ۱۳۹۲ ۱۵:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.