نائب رئیس فدراسیون معلولین و جانبازان :میزبانی ژاپنی ها ضعیف بود

نایب رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان کسب عنوان دومی رقابت های پارالمپیک جوانان توسط ورزشکاران کشورمان را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛کاروان ورزشی ایران تحت عنوان کاروان رمضان با 69 مدال شامل 25 مدال طلا، 27 نشان نقره و 17مدال برنز (که از این تعداد10مدال طلا،4مدال نفره و4برنز به ورزشکاران کم بینا و نابینا  اختصاص دارد)با کسب عنوان دومی به کار خود در رقابت های پارالمپیک جوانان توکیو پایان داد.
غفور کارگری در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزشکاران ما هیچ گونه شناختی از رقبای خود در این دیدارها نداشتند به نظر من نتایج بسیار خوبی در ژاپن کسب کردند. البته یک اشتباهی که اکثر رسانه ها در طول برگزاری این رقابت ها مرتکب شدند این بود که از این مسابقات به عنوان دومین دوره یاد کردند در حالی که اولین دوره بود.
نایب رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در ادامه با اشاره به اینکه این ورزشکاران می توانند پشتوانه این بخش از ورزش کشورمان در رقابت های پارالمپیک آتی باشند، افزود: برخی از این ورزشکاران قادر خواهند بود به دلیل شرایط سنی و فیزیکی، در رقابت های پارالمپیک 2012 لندن شرکت کنند اما عمده این ورزشکاران، سرمایه های ما برای پارالمپیک 2016 محسوب می شوند.
غفورکارگری در پایان گفت: این رقابت ها دو پیام مهم برای ما داشت. اول اینکه نگرانی برخی از علاقمندان ورزش معلولان و افراد ذیربط در خصوص آینده این رشته برطرف شده است. بسیاری فکر می کردند با توجه به اینکه سن ورزشکاران جانباز ما افزایش پیدا کرده و بازنشسته شده اند، نسل جدید ورزشکاران معلول قادر نخواهد بود جای آنها را پر کند. پیام دیگر این است که از سرمایه گذاری بر روی جوانان بهره و سود برده ایم. ما پیش از این در رقابت های آتن و پکن هم جوانگرایی کرده بودیم اما رقابت های توکیو صورت عینی تری داشت.

 

۲۵ شهریور ۱۳۸۸ ۱۱:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.