سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان:نوجوانان آسمان تکواندو ایران را پرفروغ تر از گذشته می کنند

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان:نوجوانان آسمان تکواندو ایران را پرفروغ تر از گذشته می کنند
سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان اعزامی به مسابقات کسب سهمیه المپیک و قهرمانی جهان چین تایپه از اردونشینان این رده سنی به عنوان باهوش ترین، فنی ترین و با انگیزه ترین تکواندوکاران ایران نام برد و افزود: با وجود این بازیکنان، آسمان پرستاره تکواندو ایران پرفروغ تر از گذشته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک محمدرضا زوار با بیان این مطلب افزود:اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان پسر از 17 آذر با حضور 34 تکواندوکار آغاز و با برگزاری دو مرحله رقابتهای انتخابی درون اردویی،‌ تعدادی از این نفرات از گردونه حضور در تمرینات حذف و 24 نفر جواز حضور در ادامه اردو را به دست آوردند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد: سومین مرحله رقابتهای انتخابی درون اردویی تیم ملی، روز گذشته یکشنبه 29 دی ماه همزمان با برگزاری دیدارهای دو هفته نخست از دور برگشت لیگ برتر تکواندو و با برگزاری 8 بازی رسمی در خانه تکواندو صورت گرفت که در پایان و با حذف 4 نفر، 20 هوگوپوش در اردوی تیم ملی باقی ماندند.

زوار با مطلوب توصیف کردن سطح فنی تکواندوکاران نوجوان گفت: کم تجربگی و عدم حضور در میادین بزرگ تنها نقطه ضعف تکواندوکاران نوجوان ایرانی است که با برطرف کردن این امر، در آینده ای نزدیک باید شاهد کسب بهترین نتایج از این نفرات در مسابقات مختلف برون مرزی باشیم.

وی با اشاره به صعود نوجوانان حاضر در رقابتهای لیگ برتر امسال به مسابقات رده های سنی بالاتر به خصوص دیدارهای جام "خلیج فارس"، افزود: با کسب نتایج درخشان از سوی این تکواندوکاران در دیدارهای دور رفت و حذف تعدادی از ورزشکاران صاحب نام توسط هوگوپوشان نوجوان در جام خلیج فارس، نتایج به دست آمده بیانگر سطح فنی و پتانسیل بسیار بالا هوگوپوشان این رده سنی است که با سرمایه گذاری بیشتر به طور حتم به عنوان پدیده های تکواندو ایران معرفی خواهند شد.

وی با مهم خواندن برگزاری رقابتهای لیگ و اردوهای آماده سازی در ایجاد شرایط مطلوب از لحاظ فنی و روانی در تکواندوکاران نوجوان گفت: این اردوها باید به طور منظم و مستمر برگزار شود تا با شناسایی نقاط ضعف، به افزایش سطح آمادگی تکواندوکاران توجه شود.

زوار به نتایجی که نوجوانان تکواندوکار در رقابتهای مهم برون مرزی کسب کرده اند، اشاره کرد و افزود: ابوالفضل یعقوبی یکی از این تکواندوکاران خوب و با استعداد این رده سنی است که در بازی های آسیایی نوجوانان و با کسب مدال نقره، نخستین مدال این رقابتها را برای تکواندوی ایران به ارمغان آورد و این امر نشان دهنده برنامه ریزی صحیح بر روی سنین پایه است.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ضمن تاکید به پشتوانه سازی تیم های ملی اظهار داشت: هرگونه برنامه ریزی و سرمایه گذاری در رده های سنی پایه، زنجیره تکواندو ایران را منسجم تر می نماید.

وی تاکیدکرد: تکواندوکاران ایران به لحاظ توانمندی، هوش و ذکاوت در سطح بسیار بالایی قرار دارند و هدایت صحیح این نفرات، آسمان پرستاره تکواندو ایران را برای سالهای آتی پرفروغ تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: به طور حتم در مسابقات کسب سهمیه المپیک چین تایپه، 3 سهمیه از آن تکواندوکاران نوجوان کشورمان خواهد بود.
۱ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.