پیام تبریک سال نو توماس باخ به خانواده المپیک

پیام تبریک سال نو توماس باخ به خانواده المپیک
توماس باخ رئیس کمیته ملی المپیک طی پیامی سال نو میلادی را به خانواده المپیک تبریک گفت.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک آغاز سال نو میلادی را به خانواده المپیک تبریک گفت.

در متن نام تبریک توماس باخ آمده است.

سال مهمی را از نقطه نظر جنبش المپیک پشت سر گذاشتیم. جلسه کمیته بین المللی المپیک در بوینس آیرس یکی از پررویداد ترین جلسات در تاریخ 19 ساله خود بود که طی آن به انتخاب شهر میزبان، رای گیری برای تنظیم برنامه المپیک و انتخاب رییس جدید برای کمیته بین المللی المپیک پرداخته شد.

مسئولیت هدایت کمیته بین المللی المپیک افتخار بزرگی بود که در تاریخ 10 سپتامبر اعطاء شد. به لطف میراث به جا مانده از ژاک روگ رییس افتخاری کمیته بین المللی المپیک سازمان ما از سلامتی لازم برخوردار است و در حال حاضر ما برای ساختن آینده بر روی این بنیان استوار، آغاز به کار نموده ایم.

سالی که پیش رو داریم بعنوان سال مهمی از لحاظ جنبش المپیک در حال شکل گیری است. ما در سال 2014 موارد بسیاری داریم که باید به پیگیری آن بپردازیم، اول از همه بازیهای المپیک زمستانی در ماه فوریه در سوچی و نیز بازیهای المپیک تابستانی جوانان در ماه آگوست در نانجینگ می باشد. سال گذشته پیرو بازدید از هر کدام از این شهرها و ملاقات با برگزار کنندگان مربوطه، این اطمینان را حاصل نمودم که هر دو رویداد به شکل ایده آل خود و با بالاترین کیفیت برگزار خواهد شد.

ورزشکاران در سچی باردیگر به کشف جادوی بازیهای المپیک و دهکده المپیک خواهند پرداخت. آنها مستقیما توانایی بازیهای المپیک را در ساختن پل های ارتباطی و تخریب دیوارهای بازدارنده تجربه خواهند نمود. در عوض ورزشکاران این نیروی جادویی را با بقیه دنیا به مشارکت گذاشته و ارزشهای المپیک را در زندگی خارج و داخل زمین با خود به ارمغان خواهند برد. این در واقع فرصتی برای درخشش آنان است. ما نیز باید متضمن آن باشیم تا هیچ عاملی مانع از شناخت نیروهای بالقوه ایشان در بزرگترین صحنه ورزشی دنیا نباشد. بازیهای المپیک سوچی باید نمایشی از وحدت در عین کثرت و در عین حال دستیابی ورزشکاران به موفقیت های برجسته باشد - نه زمینه ای برای سیاست و تفرقه. این امر حتی پس از حملات تروریستی در روسیه که از نظر ما کاملا محکوم می باشد، از اهمیت بیشتری نیز برخوردار شده است. تروریسم هرگز نباید پیروز شود. ما اطمینان داریم که مسئولین روسیه بازیهای المپیک زمستانی را با تامین امینت و ایمنی برای ورزشکاران و کلیه شرکت کنندگان برگزار خواهند نمود.

نانجینگ برای ما فرصتی بهنگام جهت قدم برداشتن در مسیری جدید می باشد. هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک طی ماه گذشته موافقت خود را برای مجاز شمردن برخی رشته ها و ماده های ورزشی جدید که در حال حاضر مشمول برنامه المپیک نمی باشند( رشته های ورزشی کوهنوردی، رولر اسکیت، اسکیت برد و نیز ووشو که تا به الان ثابت نموده که می تواند در بازیهای المپیک جوانان امسال تابستان ویژگیهای خود را به نمایش بگذارد) اعلام نمود.

ما به نمایندگی از ورزشکاران پاک و با هدف مبارزه هر چه بیشتر، تعداد آزمایشات مربوط به قبل از رقابتهای سوچی 2014 را در مقایسه با ونکوور2010،  57 درصد افزایش دادیم.

ضمنا هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک بودجه ای به مبلغ 10 میلیون دلار پیش بینی نموده تا بطور ویژه صرف تحقیقات علمی در زمینه مبارزه با دوپینگ شود و نیز بودجه 10 میلیون دلاری دیگری را بمنظور محافظت بیشتر از ورزشکاران پاک از هر نوع دستکاری و انحراف در این زمینه لحاظ نموده است.

تغییرات بیشتر در جنبش المپیک طی چند سال آینده امری ضروری است و لازم است از سوی همگی ما مورد بحث قرار گیرد. اینجانب از ماه سپتامبر گفتگوهایی را با 5 کاندیدای دیگر، اعضاء کمیته بین المللی المپیک و خانواده بزرگتر المپیک در رابطه با موارد مهمی که به خلاصه ای از آن در پایگاه انتخاباتی ام اشاره شده بود، آغاز نموده ام. طی این گفتگوها تا بحال به یکسری نظرات مهم دست یافته ایم که اساس دستورجلسه المپیک 2020 را تشکیل خواهد داد و می تواند راهنمای جنبش المپیک با هدایت کمیته بین المللی المپیک باشد که در نظر است تا پایان سال 2014 نهایی شود.

بحث های ما روی سه موضوع اصلی پایداری، اعتبار و جوانان متمرکز است که در نتیجه آن به موضوعات اصلی ذیل که طی آن می توان منحصر به فرد بودن  بازیهای المپیک را حفظ نمود، می پردازیم: تمرکز بر روی ورزشکاران بعنوان قلب جنبش المپیک، پرورش المپیزم در طول سال، تعریف نقش کمیته بین المللی المپیک و بهبود ساختار و سازمان کمیته بین المللی المپیک.

قدم بعدی به کلیه اعضاء کمیته بین المللی المپیک مربوط خواهد شد تا به بحث در مورد نظرات حاصل از جلسه چهار روزه تبادل اندیشه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک بپردازند. این مذاکرات در جلسه کمیته بین المللی المپیک پیش از بازیهای المپیک زمستانی سوچی صورت خواهد گرفت که انتظار می رود روند آن در تاریخ 6 و 7 دسامبر 2014 در موناکو، به هنگام ارائه دستورجلسه المپیک 2020 جهت تصویب نهایی به جلسه فوق العاده کمیته بین المللی المپیک، به اوج خود برسد.

این گفتگو برای کلیه شرکاء جنبش المپیک جهت ارائه نظرات و بیانات مختلف آزاد می باشد. من پیشاپیش از همه شما بخاطر حضور فعالتان در این مباحثه ها بمنظور ایجاد آینده ای روشن برای جنبش المپیک، سپاسگزارم.

 

با تبریک سال نو 2014

توماس باخ

۲۵ دی ۱۳۹۲ ۱۲:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.