در نشست خبری فدراسیون بولینگ و اسنوکرمطرح شد؛ برای شناسایی استعدادها برنامه ریزی کرده ایم / امتیاز میزبانی مسابقات غرب آسیا 2016 را بدست آوردیم

در نشست خبری فدراسیون بولینگ و اسنوکرمطرح شد؛ برای شناسایی استعدادها برنامه ریزی کرده ایم / امتیاز میزبانی مسابقات غرب آسیا 2016 را بدست آوردیم
رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با تاکید بر لزوم شناسایی استعدادها در سرتاسر کشور گفت: برنامه های زیادی برای پیشرفت داریم اما مشکلات مالی سد راه ماست و اجازه اجرایی شدن این برنامه‌ها را نمی‌دهد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک  ، نشست خبری رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران امروز سه‌شنبه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد. در این جلسه هاشم اسکندری ضمن تشریح شرایط بولینگ و بیلیارد گفت: 20 سال از تاسیس این فدراسیون می گذرد و ما با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و رسانه ها توانسته ایم مقام های ارزنده ای در آسیا و جهان کسب کنیم.
وی افزود: تا به حال 36 مدال معتبر بین المللی به دست آمده و این امکان وجود دارد که 68 مدال در آسیا بگیریم که این امر می تواند رتبه ایران در بازی های آسیایی را رشد دهد. ایران با کسب مدال طلای جهان در رشته اسنوکر توسط حسین وفایی خود را به مدعیان این رشته معرفی کرد. ماه گذشته در مسابقات جهانی ایرلند هم مقام نایب قهرمانی جهان به ایران رسید تا موفقیت های ما به شکل مستمر ادامه یابد.
اسکندری افزود: برنامه مهم ما ایجاد پایگاه قهرمانی در خاورمیانه است. 13 عضو غرب آسیا سرمایه گذاری فراوانی برای کسب مدال دارند و ما نباید لحظه ای در این باره غفلت کنیم. رشته بولینگ به عنوان یک رشته خانوادگی شناخته می شود که جا برای پیشرفت فراوان دارد. رشته جدید بولز به فدراسیون ما اضافه شده که مدال های زیادی در آسیا دارد و ما در تلاش هستیم این مدال ها را به دست آوریم.
رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: جلساتی با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم که قرار است این رشته ها را به میان دانش آموزان ببریم که این را حرکت خوبی می دانم. اگر این اتفاق رخ دهد بستر مناسبی برای آینده ایجاد خواهد شد. فدراسیون ما بودجه اش به اندازه نصف قرارداد یک سال برخی بازیکنان فوتبال است و این نشان می دهد  که ما چه مشکلاتی در بخش مالی داریم. ما رقبای سرسختی در آسیا داریم. به عنوان مثال در کشور چین 38 میلیون ورزشکار در این رشته ها فعال هستند آنها مسابقات متعدد بین المللی دارند و رقابت ما با آنها مشکل است.
اسکندری اضافه کرد: چند وقتی است که ما لیگ های استانی را آغاز کرده ایم و از سال آینده لیگ برتر را به صورت کشوری برگزار خواهیم کرد تا به این طریق فضای مناسبی برای رشد ورزشکاران مان فراهم سازیم. در بخش داوری ما شرایط عالی داریم، بهترین های جهان در ایران حضور دارند به طوری که داوران ما فینال جام جهانی در ایرلند را قضاوت کرده اند. اخیراً در منطقه غرب آسیا و در رقابت با 5 کشور کاندیدا خوشبختانه توانستیم کرسی خود را حفظ کنیم و در تلاش هستیم تا نایب رئیسی خود را در آسیا استمرار بخشیم. در بخش بانوان پیشرفت زیادی داشته ایم و به مقام نهم جهان رسیدیم که امیدوارم به زودی آن را به شکل قابل توجهی ترقی دهیم.
وی گفت: با حضور در جایگاه آسیایی فرصت این پیدا شد تا داوران ایرانی بتوانند شایستگی های خود را در بالاترین سطح نشان دهند.
رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در خصوص تولیدات وسایل ورزشی در ایران گفت: ما محدودیتی برای باشگاه های خود برای استفاده از وسایل استاندارد ایجاد نکرده ایم. از تولید کنندگان داخلی دراین باره استقبال می‌کنیم. البته تاکنون کسی پیشنهادی در این باره نداشته است.
وی در خصوص میزبانی مسابقات بین المللی گفت: ما دو سال پیش در کیش مسابقات آسیایی را برگزار کردیم برای سال 2016 باز هم میزبان آسیا خواهیم بود البته در این راه مشکل مالی داریم.
اسکندری در خصوص استفاده از مربیان خارجی گفت:  با توجه به مشکل مالی با استفاده از کرسی آسیایی نصف قرار داد مربی خارجی توسط کنفدراسیون آسیا پرداخت می شود. در این راه آقای حسین هدایتی هم به ما کمک کرده اما حتی با این روش نمی توانیم این کار را به شکل مستمر ادامه دهیم.
وی گفت: رشته های فعال در فدراسیون ما می توانند به عنوان یک رشته مکمل برای سایر رشته ها استفاده شود. مثلاً بهترین های فوتبال ایران در رشته های بولینگ و بیلیارد هم فعالیت می کنند که این نشان از جذابیت های این رشته دارد.
در این جلسه همچنین مریم اسداللهی نایب رئیس بانوان، علی اصغر فوادیان دبیر فدراسیون، مهدی جعفری نایب رئیس و بیژن شیری مشاور عالی فدراسیون حضور داشتند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

۳ دی ۱۳۹۲ ۱۳:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.