حضور افشارزاده در جلسه کمیته اطلاعات و آمار شورای المپیک آسیا

حضور افشارزاده در جلسه کمیته اطلاعات و آمار شورای المپیک آسیا
جلسه کمیته اطلاعات و آمار شورای المپیک با حضور بهرام افشارزاده رئیس کمیته مزبور ، چهار تن از اعضا و همچنین نیاف سراج نماینده شورای المپیک آسیا در جزیره کیش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ هدف از برگزاری این نشست بررسی و مذاکره پیرامون آخرین فعالیت های صورت گرفته در راستای سیستم اطلاعات و آمار شورای المپیک آسیا براساس دستورالعمل ها و وظایف تصریح شده این کمیته در اساسنامه شورای المپیک آسیا بود.
در ابتدای این نشست نیاف سراج نماینده شورای المپیک آسیا ضمن ابلاغ پیام خیر مقدم شیخ احمد الفهد الصباح ریاست همچینن حسین المسلم ، مدیر کل این شورا از حضور اعضا و همچنین رئیس کمیته اطلاعات و آمارتشکر نموده و قدر دانی خود را بخاطر میزبانی و استقبال گرم دست اندر کاران ورزش کیش از ایشان و دیگر اعضا ابراز نمودند.
در ادامه بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان و رئیس کمیته اطلاعات و آمار شورای المپیک آسیا ضمن خیر مقدم به کلیه حاضران گزارشی از فعالیت های یک ساله این کمیته را ارائه نمودند .
1-تهیه و تنظیم و انتشار دو جلد کتاب در زمینه های فوتبال و کشتی که دارای آمار و اطلاعات بسیار مفید و ارزنده ای از رشته های ورزشی مزبور در طول تاریخ بازی های آسیایی بوده و می تواند به عنوان منبعی بسیار ارزشمند مورد استفاده کلیه محققین و پژوهشگران قرار گیرد.

2-تهیه و تنظیم و انتشار یک جلد کتاب دیگر تحت عنوان ASIAD که بعنوان یکی از مهمترین فعالیت های انتشاراتی این کمیته محسوب می شود . این کتاب که دارای نتایج کلیه دوره های بازی های آسیایی از آغاز تاکنون و همچنین دیگر اطلاعات آماری و تاریخی بسیار مفید می باشد اکنون در دست چاپ است و انتظار می رود تا اواخر فروردین ماه سال آتی آماده گردد.موارد عنوان شده از سوی دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان بود.

لازم به ذکر است که کتاب دیگری تحت عنوان "وزنه برداری در بازی های آسیایی" نیز در خلال بازی های آسیایی گوانگژو ی چین توسط این کمیته به چاپ رسیده و در اختیار نمایندگان کشورهای آسیایی قرار گرفته بود .

در ادامه محمد شاه از تاجیکستان به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های کمیته ملی المپیک کشور خود پرداخت.
تلاش برای یافتن اسپانسر و منابع مالی بمنظور توسعه فعالیت های این کمیته،اشاره به فعالیت های کمیته المپیک تاجیکستان در راستای توسعه ورزش بانوان ، اقدام به تاسیس موزه المپیک برای گردآوری کتب و انتشارات ورزشی و دیگر موارد ، اقدام به برگزاری فعالیت های تبلیغاتی در خصوص بازی های آسیایی در چارچوب پروژه FunRun با هماهنگی شورای المپیک آسیااز جمله مواردی بود که نماینده تاجیکستان به آن پرداخت.
در این جلسه سلیم از کشور عمان نیز اظهار داشتند که یکی از راه های بسیار مفید برای جمع آوری اطلاعات و آمار ورزشی استفاده از فرصت های آتی در خلال نشست های سرپرستان کاروان برای بازی های آسیایی و دیگر نشست های مهم می باشد.
 ترن ون مان از ویتنام نیز عنوان داشت که یکی از راه های بسیار سودمند جمع آوری و بروز آوردن اطلاعات و آمار ورزشی ایجاد شبکه اطلاعاتی ما بین کمیته های ملی المپیک و تبادل نظر است . وی از نمایندگان شورای المپیک آسیا درخواست کرد تا نسبت به ارسال گزارش رسمی هر دوره از بازی های آسیایی Games Offisial Report  به کمیته های ملی المپیک اقدام نمایند.
صورتجلسه این نشست به همراه گزارش فعالیت های یکساله کمیته اطلاعات و آمار شورای المیپک آسیا در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که اواسط ماه ژانویه 2014 در مانیل فیلیپین برپا خواهد شد به سمع و نظر حاضران خواهد رسید.

۳ دی ۱۳۹۲ ۱۲:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.