از سوی IOC جایزه ورزش و محیط زیست قاره آسیا به ایران تعلق گرفت

از سوی IOC جایزه ورزش و محیط زیست قاره آسیا به ایران تعلق گرفت
دهمین کنفرانس بین المللی ورزش و محیط زیست کمیته بین المللی المپیک در حالی در سوچی روسیه برگزار شد که طی آن کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک ایران موفق به دریافت جایزه قاره آسیا شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛دهمین کنفرانس بین المللی ورزش و محیط زیست که با حضور حدود 100 شرکت کننده از 94 کشور جهان  در سوچی روسیه که میزبان بازیهای المپیک زمستانی نیز می باشد برگزار گردید که دکتر عباسعلی گائینی رئیس کمیسیون ورزش و محیط زیست و خانم خوشبختی عضو کمیسیون کمیته ملی المپیک کشورمان در این کنفرانس شرکت کردند.  
این کنفرانس با شعار " امروز را برای فردای بهتر تغییر دهیم" کار خود را آغاز نمود که در ابتدای در این مراسم توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک، خانم اسوتیانا  کورکینا قهرمان المپیک ونایب رئیس فدراسیون ژیمناستیک از روسیه، آقای دنیس پاکراتوقهرمان المپیک و نایب رئیس فدراسیون شنا از روسیه به ایراد سخنرانی پرداختند.
سپس  جوایز این کنفرانس به پروژه های موفق زیر از 5 قاره جهان تعلق گرفت.
در این کنفرانس از قاره آسیا کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک کشور ایران  با ارائه پروژه"طرح عمرانی زیست محیطی کوهستان توچال" موفق به دریافت جایزه گردید.
از قاره امریکا  کشور کانادا با پروژه "قهرمانان هوای پاک "، از قاره آفریقا کشورکنیا با پروژه "قایقرانی "،از اروپا  کشور صربستان با پروژه " دریاچه آدا سیگان لیجا" واز اقیانوسیه کشورپاپوآگینه نو - با پروژه " خط ساحلی پایدار" موفق به دریافت این جوایز گردیدند.
همچنین در این نشست جایزه ویژه  نیزبه کشور روسیه به دلیل اقدامات انجام شده برای برگزاری مسابقات المپیک زمستانی 2014 سوچی اهداء گردید.
گزارش پروژه های منتخب توسط نمایندگان کمیته های ملی المپیک 5 قاره فوق ارائه شد که از  کشورمان دکتر گائینی به ارائه  گزارش خود پرداختند و سپس  CD تهیه شده ازاین پروژه در اختیار حاضرین قرار گرفت.
نکته قابل توجه آنکه بنرهای مختلفی  نیز در حاشیه این کنفرانس بین المللی و همچنین در سطح شهر نصب  شده بود که توله پلنگ نادر ایرانی را به تصویر می کشید.

۱۳ آذر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.