جشن یکصدسالگی فدراسیون جهانی شمشیربازی برگزار شد

جشن یکصدسالگی فدراسیون جهانی شمشیربازی برگزار شد
مسئولان فدراسیون جهانی شمشیربازی به مناسبت یکصدسالگی این فدراسیون جشنی باشکوه برگزار کردند. این جشن در پاریس و با حضور مهمانانی از سراسر دنیا برگزار شد. رئیس و دبیر فدراسیون شمشیربازی ایران از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، شمشیربازی از جمله رشته های جذاب و پرطرفدرا ورزشی است که همزمان با برگزاری اولین دوره بازی های المپیک (1896 آتن) المپیکی شد و ورزشکاران آن در کنار ورزشکاران 10 رشته دیگر شرکت کننده این بازی ها، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این در حالی است که آن زمان شمشیربازی فاقد فدراسیون جهانی بود تا اینکه این فدراسیون سال 1913 افتتاح شد.

حال 100 سال از تاسیس این فدراسیون می گذرد. به همین دلیل مسئولان فدراسیون جهانی طی دو روز  (9 و 10 آذرماه) و به همین مناسبت یعنی یکصدسالگی این فدراسیون جشنی باشکوه را در پاریس برگزار کردند.

فضل الله باقرزاده و پیمان فخری، رئیس و دبیر فدراسیون شمشیربازی از دعوت شدگان به جشن یکصدسالگی فدراسیون جهانی شمشیربازی بودند که در آن شرکت کردند.

فدراسیون جهانی شمشیربازی در حالی جشن یکصدسالگی خود را برگزار کرد که چندی پیش "توماس باخ"، قهرمان المپیکی شمشیربازی به عنوان رئیس کمیته بین المللی المپیک انتخاب شد. وی از مهمانان ویژه شرکت کننده در جشن یکصدسالگی  فدراسیون جهانی شمشیربازی بود.

رئیس و دبیر فدراسیون شمشیربازی که برای حضور در کنگره سالیانه فدراسیون جهانی و همچنین جشن یکصدسالگی این فدراسیون به پاریس سفر کرده بودند، ملاقاتی با رئیس فدراسیون جهانی داشتند. وی در این ملاقات قول داد از این پس همکاری های بیشتری با ایران و در زمینه های مختلف داشته باشد.

۱۲ آذر ۱۳۹۲ ۱۴:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.