آخوندزاده : نباید از جودو روز دنیا فاصله بگیریم

آخوندزاده : نباید از جودو روز دنیا فاصله بگیریم
مربی تیم ملی جودو گفت:ملی پوشان روی تاتامی ابوظبی مبارزات خوبی به نمایش گذاشتند واگر امکانات لازم فراهم شود می توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون جودو ، مسعود حاجی آخوندزاده با بیان مطلب فوق افزود: برای حضور در مسابقات ابوظبی 25 روز تمرین مفید را پشت سرگذاشتیم و در این مدت توانستیم اردونشینان را به آمادگی مطلوب رسانده وبا شرایط خوبی راهی ابوظبی شویم و اگر کمی با تجربه تر بودیم بدون شک با مدال به ایران بازمی گشتیم.

وی ادامه داد: ملایی یکی از بهترین نفرات ما در اردو بود که می توانست در این مسابقات مدال کسب کند. جودوکاری که چندبار به ملایی باخته بود مدال طلا کسب کرد. ملایی از بهترین سرمایه های ماست که باید مشکل خروجی او حل شود تا بتوانیم روی برای بازیهای آسیایی سرمایه گذاری کنیم. بهزاد وحدانی دور نخست نماینده قرقیزستان را خیلی خوب شکست داد ولی در پیکار با نماینده روسیه که ک جودوکار طراز اول ، با تجربه با رنکینگ یک رقمی است علی رغم ارائه یک مبارزه پایاپای بازنده شد.

مربی تیم ملی در خصوص حسن زاده هم گفت: این جودوکار در مسابقات کشوری مبارزات خوبی انجام داد و به اردو دعوت شد. ابوظبی اولین میدان برون مرزی او بود که به جودوکار فرانسوی 5 دقیقه واقعا" جنگید و تنها با یک اخطار باخت که آن هم فقط روی بی تجربگی او بود.

آخوندزاده با اشاره به عنوان پنجمی قاسمی نژاد گفت: امیر روند رو به رشدی دارد، او بعد از افتی که در مسابقات کشوری مشهد داشت ، خیلی خوب تمرین کرد و در این مسابقات هم حریفان خوبی را شکست داد. نماینده آمریکا بان رنکینگ 9 از بهترین های این وزن است که قاسمی نژاد شکست قبلی مقابل او را با یک پیروزی خوب جبران کرد. قاسمی نژاد مقابل رنکینگ 7 جهان از ازبکستان می توانست برنده باشد که با غفلت داور در اعلام "اوسایکومی" بازنده شد.

وی در مورد مبارزات محمد جمالی گفت: جمالی در مسابقات قهرمانی کشور قهرمان شد ولی آمادگی بالایی نداشت ، او در اردوی تیم ملی آسیب دیدگی را فراموش کرد و خیلی عالی تمرین کرد. او در ابوظبی جودوی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت . برتری مقابل نماینده روسیه با رنکنیگ یک رقمی کار بزرگی بود که جمالی با انجام آن نشان داد توانایی پیشرفت دارد.

مربی تیم در مورد باخت دوباره محجوب به نماینده ازبکستان گفت: محجوب در این مدت به دلیل برخی مشکلات خوب تمرین نکرد. مطمئن باشید محجوب اگر به اردوهای برون مرزی اعزام شود و خوب تمرین کرده و به آمادگی بالا برسد در هر میدانی می تواند مدال کسب کند. در همین مسابقات هم می توانست برنده میدان باشد که بازهم یک لحظه غفلت کرد.

آخوندزاده به اردوی بعد از مسابقات هم اشاره کرد و گفت: این اردو در روند کار تیم هم به لحاظ فنی و هم ذهنی و فکری خیلی موثر بود. ما اگر بتوانیم حضور در چنین اردوهایی را در بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهیم می توانیم روند پیشرفت تیم را سرعت دهیم. محجوب چند ماه قبل به ارمنستان رفت و بعد از یک دوره تمرینی در این کشور با آمادگی خوبی راهی مسکو شد و طلا گرفت.

این مربی تیم ملی افزود: رسیدن به مدال در رقابتهای جودو دور ار دسترس نیست به شرط آنکه شرایطش فراهم شود، در واقع ما در تورنمنت های مختلف در یک جنگ نابرابر با رقبای خود مبارزه می کنیم ، آنها دائم در اردوهای مشترک و مسابقات معتبر هستند ولی ما فقط در داخل تمرین می کنیم.در ایران بهترین ها را در اختیار داریم ولی اینها حریفان تمرینی در اندازه خود ندارند، هر دو هفته یکباری یک تورنمنت سطح بالا در دنیا برگزار می شود که باید امکانات لازم باید فراهم شود تا بتوانیم در تعداد بیشتری از آنها شرکت کرده و با جودوکاران طراز اول دنیا مبارزه کنیم تا از جودو روز دنیا فاصله نگیریم.

وی در پایان گفت: هدف ما موفقیت در بازیهای آسیایی "اینچئون" کره جنوبی است و باید بتوانیم در مسابقات مختلف و اردوها حضور فعال تری داشته باشیم تا با آمادگی بالا راهی مسابقات شده و موفق باشیم. جودوکاران خوبی در اختیار داریم که در صورت فراهم شدن امکانات لازم توانایی پیشرفت و کسب مدال در هر میدانی را دارند.

۱۰ آذر ۱۳۹۲ ۱۴:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.