کاهش سهمیه دوومیدانی‌کاران در المپیک 2016 برزیل

کاهش سهمیه دوومیدانی‌کاران در المپیک 2016 برزیل
تعداد مسابقه دهندگان دوومیدانی در المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل نسبت به المپیک 2012 لندن ریزش حدودا 200 نفری خواهد داشت.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی ؛در المپیک 2012 لندن ، 2231 ورزشکار دوومیدانی مسابقه دادند. اما IOC تعداد ورزشکاران دوومیدانی را که می‌توانند در المپیک 2016 برزیل شرکت کنند، به دو هزار نفر کاهش داد. دوومیدانی تنها ورزشی است که سهمیه‌اش برای بازی‌های 2016 برزیل کاهش یافته است.

دبیر فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی (IAAF) می‌گوید : مشکلی در این باره نداریم و این تصمیم با مشورت و حمایت ما صورت گرفته است. ما همیشه معتقد بودیم که دو هزار نفر باید در مسابقات دوومیدانی المپیک شرکت کنند. سهمیه بیش از دو هزار نفر در لندن نیز اشتباه بود.

سباستین کو، نایب رییس IAAF اظهار داشته است که تصمیم IOC را درک می‌کند و اگر تنها جدی‌تر عمل کنند تعداد شرکت کنندگان در مسابقات دوومیدانی کمتر نیز خواهد شد، همان طور که در المپیک 1992 بارسلونا این رقم 1725 نفر بود.

او بیان کرد: اگر بخواهیم بگوییم سهمیه دوومیدانی در لندن بیش از حد بود، اکنون سهمیه به میزانی که باید می‌بوده رسیده است. بنابراین ما با این تصمیم مشکلی نداریم.

با این وجود کم شدن سهمیه ورزشکاران دوومیدانی در المپیک 2016 برزیل باعث شده است که نگرانی‌هایی درباره کم شدن سهمیه مالی دوومیدانی بوجود آید.

در اوایل سال جاری IOC الگوی جدیدی برای تقسیم بخشی از درآمدهای بازی‌های المپیک بین 28 فدراسیون بین‌المللی تعریف کرد که باعث شده است در المپیک 2016 ورزش‌های آبی و ژیمناستیک هم‌ردیف با دوومیدانی شوند.

پیش از این IAAF بیشترین سهم را از صدها میلیون دلاری که از تلویزیون و معامله های بازی‌های تابستانی به دست می‌آمد، کسب می‌کرد.

طبق قوانین جدید، FINA (فدراسیون شنا) و فدراسیون ژیمناستیک نیز هم ردیف با IAAF قرار گرفته‌اند.

IAAF حدود 45 میلیون دلار از کل 520 میلیون دلار درآمد در المپیک 2012 لندن را دریافت کرد، اما در المپیک 2016 رقم کمتری به آنها اختصاص داده خواهد شد.

 

سباستین کو خاطر نشان کرد که دوومیدانی همچنان ورزش اول المپیک باقی خواهد ماند. مشکلاتی درباره تقسیم سهمیه مالی وجود دارد که ما باید به آنها رسیدگی کنیم. ما همواره برای ورزش دوومیدانی اهمیت خاصی قائل هستیم.

 

۹ آذر ۱۳۹۲ ۰۸:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.