در دیدار سرزده افشارزاده و هاشمی از اردوی تیم ملی کشتی عنوان شد؛هاشمی:کشتی یک ورزش انفرادی نیست/افشار زاده:به حاشیه ها توجهی نکنید/یزدانی خرم:حتی اگر باختید تا آخرین لحظه مبارزه کنید

در دیدار سرزده افشارزاده و هاشمی از اردوی تیم ملی کشتی عنوان شد؛هاشمی:کشتی یک ورزش انفرادی نیست/افشار زاده:به حاشیه ها توجهی نکنید/یزدانی خرم:حتی اگر باختید تا آخرین لحظه مبارزه کنید
بعد از ظهر روز گذشته بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک و کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی و رئیس توسعه ورزش قهرمانی با حضور در خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی در جریان تمرینات ملی‌پوشان کشتی آزاد اعزامی به مسابقات جهانی دانمارک قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدار صمیمی  ابتدا غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ضمن ارائه گزارش از چگونگی انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی دانمارک تصریح کرد: هر چند میانگین سنی نفرات اعزامی به مسابقات جهانی 21 سال است اما همگی آنها از تجربیان خوبی برخوردارند و 7 کشتی گیر اعزامی به این رقابتها تمرینات سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند و از انگیزه بسیار بالای نیز برای موفقیت در این رقابتها برخوردارند.
وی ادامه داد:حضور مسئولین سازمان و کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی کشتی قوت قلبی است برای ما آنهم در آستانه اعزام به یک رویداد بزرگ که جا دارد از این عزیزان تشکر کنم و از زحمات اصحاب رسانه ها نیز به دلیل حمایتشان از ورزش اول کشور  قدردانی می کنم .
محمدی یاد آرو شد: ذکر یک نکته در اینجا ضروری است و آنهم این است که برخی کارشناسان و  پیشکسوتان عزیز با بیان این که کشتی گیران ما باید چند طلا بگیرند یا قهرمان جهان شوند بنوعی بار روانی شدید و استرس فراوانی بر تیم ایجاد می کنند و این در حالیست که رقابتهای جهانی دانمارک نخستین مسابقه مهم بعد از المپیک بوده و کشتی گیران ما هم با تلفیقی از تجربه و جوانی عازم این مسابقات می شوند.
طبق گزارشات رسیده بیش از 100 كشور در این مسابقه حضور خواهند یافت که مطمئنا خود این موضوع نشان دهنده سطح کیفی و کمی مسابقات است.
وی در ادامه افزود: هم کادر فنی و هم ورزشکاران تلاش زیادی برای موفقیت  دراین مسابقات کرده اند و مطمئن هم باشید که هیچ کدام از آنها در میدان کم فروشی نخواهند کرد. 
وی در پایان از حمایت های فدراسیون و کمیته ملی المپیک تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه با حمیاتهای صورت گرفته توانستیم اردوهایی خوب را پشت سر بگذاریم که حضور در 4 تورنمنت ارزشمند نیز این پشتیبانی را تکمیل نمود تا بیش از پیش به موفقیت آزادکاران امیدوار شویم.
سپس یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی ضمن تشکر از حمایتهای سازمان و کمیته ملی المپیک اظهار داشت:ما کلیه امکانات لازم را برای کشتی گیران فراهم آوردیم تا آنها از لحاظ جسمانی و روحی به مرحله آمادگی مطلوب برسند و بتوانند در این رقابتها عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند. خواهش من اینست که کشتی گیران کشورمان در کنار کسب مدال و افتخار برای میهن عزیزمان نمایندگان شایسته ای از تمامی جهات برای مردم عزیز ما باشند.
وی تصریح کرد: ممکن است حواشی در مسابقات بوجود بیاید و سر و کله دلاها پیدا شود اما من به کشتی گیران خود اعتماد کامل دارم که برای سربلندی کشورشان می جنگند و  از آنها می خواهم  اگر هم کسی در مسابقه‌ای شکست خورد و مدال طلا را از دست داد کشتی را رها نکرده و تا آخر به مبارزه خود ادامه دهد تا برای تیم امتیاز به دست آورد.
در ادامه کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی گفت: همیشه برای موفقیت یک فدراسیون یا تیم ورزشی  هماهنگی بین سه رکن اصلی لازم است. رکن اول خود ورزشکار است که در این مدت همه دیدند شما در گرما و سرما و حتی در ماه مبارک رمضان به تمرینات خود ادامه دادید و زحمت کشیدید ، رکن دوم هدایت‌کننده‌ها  یا همان مربی‌ها  هستند که در این مدت خیلی برای آماده سازی تیم زحمت کشیدند و همگی آنان که خود از قهرمانان و با تجربه های این رشته هستند نکات فنی را به اردونشینان گوشزد کرده و درصدد رفع برخی نواقص برآمده اند . در دانمارک هم با آنالیز حریفان موارد لازم را باز هم به شما گوشزد می کنند و شما نیز باید تماما گوش به فرمان مربیان باشید تا به امید خدا نتیجه لازم را بگیرید.  رکن سوم  هم مدیریت  یا عامل حمایت کننده همچون فدراسیون، سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک هستند که در این خصوص نیز شاهدیم حمایت ها در حد توان صورت گرفته است تا با تلفیق این سه رکن خروجی کار معین شود.
وی ادامه داد:خوشبختانه تمامی سه رکن اساسی فوق تا کنون هماهنگ بوده و این هماهنگی به موفقیت تیم در عرصه جهانی کمک می کند، از طرفی فکر نکنید کشتی یک ورزش انفرادی است چرا که شما یک تیم هستید و این روح جمعی و تیمی که در تمرینات حاکم شده باید در مبارزات نیز بر شما حاکم باشد تا وقتی کشتی گیری بر روی تشک رفت احساس تنهایی نکند.  البته از یاد نبریم همانقدر که شما در اردو تمرین کرده و زحمت کشیدید حریفان هم تلاش کرده اند پس نباید آنها دست کم گرفت.
در ادامه این بازدید بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز ابراز داشت:با شناختی که از کادر فنی و تمامی نفرات اعزامی به این رقابتها دارم مطمئنم که تمام تلاشهای لازم برای آماده سازی تیم انجام گرفته تا شما بتوانید ضمن آمادگی جسمی و روحی با انگیزه و روحیه جنگندکی به مصاف حریفان بروید. شما بعنوان نمایندگان ورزش اول ایران باید با ارائه یک کشتی ایرانی برای مردم کشورمان پیروزی و شادی به ارمغان بیاورید.
افشارزاده ادامه داد:لازم است به این نکته اشاره کنم که شایعه‌ای که در المپیک در مورد دلالی به وجود آمده بود کذب محض است و تطمیع در بین کشتی گیران جایی ندارد ممکن است این امر در بین برخی رشته های ورزش  کشورهای خارجی  وجود داشته باشد اما کشتی در ایران نماد پهلوانی است و هیچ وقت در کشورمان شاهد چنین مسائلی نه فقط در کشتی بلکه در هیچ رشته ورزشی نبوده  و نخواهیم بود و من هم همچون مسئولین فدراسیون اعتماد کاملی به این تیم دارم.
وی ضمن تاکید بر اینکه مسابقات جهانی دانمارک مقدمه خوبی است برای موفقیت در بازیهای آسیایی گوانگجو و لندن تصریح کرد:کشتی پس از مسابقات جهانی دانمارک به بازیهای آسیایی گوانگجو و المپیک لندن نگاه خواهد کرد چرا که کاروان ورزش ایران به موفقیت این رشته ورزشی در این رقابتها و افزایش رنگینگ ایران به مدال کشتی نیازمند است و خودتان خوب می دانید ورزش کاران بسیاری بودند که مدال جهانی داشتند اما تنها ورزش کارانی که مدال المپیک دارند جاودانه ماندند چرا که ارزش مدال المپیک بالاست و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
افشار زاده خاطر نشان کرد:تمرکزتان را برروی تمرینات و صحبتهای مربیان قرار دهید و اصلا به حواشی کاری نداشته باشید اگر در دانمارک موفق شدید که دل میلیونها هموطن خود را شاد کردید و اگر نه باز هم تلاش و زحمت خود را کشیدید به خاطر همین زحمات شما بود که وظیفه خود دانستیم تا به جمع شما بیایم تا ضمن خسته نباشید به مجموعه شما برایتان آرزو ی موفقیت در مسابقات جهانی دانمارک کنیم.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان تصریح کرد: من به صنعت‌کاران و کادر فنی تیم‌های آزاد و فرنگی اعتقاد دارم. اگر در جهانی مشکلاتی وجود داشت، باید آن‌ها را یادداشت کرد تا برای میادین مهم بعدی رفع کنیم. آرزو می‌کنم با موفقیت برگردید و پیروزی‌تان را جشن بگیرید.

۲۳ شهریور ۱۳۸۸ ۰۹:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.