پایان همایش بین المللی ورزش زنان آسیا و آفریقا در کویت و کمیسیون ورزشکاران IOC

پایان همایش بین المللی ورزش زنان آسیا و آفریقا در کویت و کمیسیون ورزشکاران IOC
نخستین همایش ورزش و زنان آسیا و آفریقا در حالی به میزبانی کویت خاتم یافت که تصمیمات مهمی برای ورزش زنان دو قاره اتخاذ گردید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این همایش توسط کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا به همراه انجمن کمیته ملی المپیک آفریقا در کویت به برگزار شد برای تقویت و گسترش نقش زنان در جهان ورزش هر دو قاره آسیا و آفریقا نوید روشنی خواهد داشت.
در این همایش نمایندگانی از 98 کشور و کمیته های المپیک آسیا و آفریقا و نمایندگانی از سازمان ملل متحد،کمیته بین المللی المپیک، انجمن کمیته های ملی المپیک آفریقا و فدراسیونهای ورزشی ملی و قاره ای حضور داشتند.
این همایش که در واقع سه روز بطول انجامید با حضور بیش از 130 نماینده و ورزشکار زن دو قاره برگزار، گفتگو و مذاکراتی در خصوص نقش پر رنگ تر بانوان در ورزش دو قاره  صورت گرفت ودر  خصوص موانع و چیزهایی که سد راه توسعه ورزش بانوان می شود  و همچنین تبادل تجربیات کشورها در این زمینه جهت تقویت بخشهای مختلف زنان دو قاره بحث و تبادل نظر شد.
آنیتا الدو فرانتز رئیس کمیته ورزش و زنان کمیته بین المللی المپیک در خصوص برگزاری این همایش گفت: از نتایج مثبت این همایش بسیار خوشحالم چرا که این همایش یک گردآوری بی نظیر از همه کمیته های المپیک آسیا و آفریقا بود و همچنین گزارشهایی که  پرسش و پاسخهای آن در خصوص ورزش زنان در این همایش ارائه شد بسیار شگفت زده شدم و فکر می کنم نتایج این همایش با همکاری کمیته بین المللی المپیک شورای المپیک آسیا و انجمن کمیته های ملی المپیک آفریقا تحول بزرگی در ورزش زنان دو قاره خواهد داشت.
رباب شهریان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک نیز در این نشست حضور داشت.
همچنین در حاشیه ورزش زنان دو قاره کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک نیز برگزار و حمید سوریان و احسان حدادی از کشورمان در این همایش حضور داشتند.
این نشست که کارگاه دو روزه ای برای ورزشکاران و المپین های بسیاری از کشورها بود توانست تاثیر بسزایی در افزایش ارتباطات ورزشکاران جهان داشته باشد.

۲ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.