نامه نگاری کمیته ملی المپیک با IOC و OCA در خصوص ورزش چوگان

نامه نگاری کمیته ملی المپیک با IOC و OCA در خصوص ورزش چوگان
کمیته ملی المپیک طی نامه نگاری با کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا چوگان را ورزش تاریخی ایرانیان دانسته و حمایت همه جانبه خود را از مسئولین فدراسیون چوگان کشورمان اعلام داشتند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛عصر روز گذشته با حضور محمد علی آبادی رئیس، بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی عضو هیات اجرایی و رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک،حمزه ایلخانی زاده رئیس فدراسیون چوگان و حسن مسجدی مسئول کمیته فرهنگی ستاد تدارکاتی بازیهای آسیایی و المپیک جلسه ای در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
در این جلسه رئیس فدراسیون چوگان ضمن اشاره به تاریخچه چوگان به عنوان ورزش تاریخی ایرانیان به برخی اقدامات انجام شده از سوی کشور آذربایجان برای ثبت این ورزش برای خود اشاره کرد و عنوان داشت در این زمینه فدراسیون با حداکثر توان با همکاری مسئولین ورزش کشوروسازمان میراث فرهنگی در حال پیگیری این مسئله است و اجازه نخواهد داد این ورزش تاریخی متعلق به ایران برای کشور دیگری ثبت شود.
سپس محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به قدمت چوگان در کشور گفت:چوگان رشته ای کاملا ایرانی و قدمتی به اندازه تاریخ کشورمان دارد و باید با توجه به شرایط پیش آمده از تمامی پتانسیل ورزشی و غیر ورزشی کشور و با همکاری وزارت ورزش جوانان، کمیته ملی المپیک، وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط در این زمینه بهره برد.
وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک با ارسال نامه به کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا ضمن تاکید بر این نکته که چوگان رشته ای ایرانی است و کشورهای دیگر نباید در این باره ادعایی داشته باشند به شکل جدی پیگیر این مسئله بوده و با حداثکر توان در کنار فدراسیون خواهد بود.
شاهرخ شهنازی نیز در این باره تصریح کرد:باید با توجه به مسئله پیش آمده برای چوگان تمامی مسئولان کشور با تمام قدرت در کنار مسئولین فدراسیون چوگان بوده و با نامه نگاری با نماینده ایران در یونسکو، سازمان ملل و حتی سفرای کشورمان در اقصی نقاط جهان در جهت معرفی هر چه بیشتر چوگان به عنوان رشته ورزش ایرانی و عدم ثبت آن برای دیگر کشورها اقدامات عاجل صورت پذیرد.
در ادامه بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد:در این باره کمیته ملی المپیک اقدامات عاجلی با نامه نگاری به IOC وOCA انجام داده است و شخصا حتی جدای از نامه نگاری با تماسی های تلفنی با مسئولان شورای المپیک آسیا پیگیر این مسئله هستیم.
در خاتمه حسن مسجدی مدیر کمیته فرهنگی ستاد تدرکاتی بازیهای آسیایی و المپیک عنوان داشت این کمیته برای ارتباط با سازمان و نهادهای فرهنگی می تواند در همه حال در اختیار فدراسیون باشد.

۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.