رقابت های کاراته قهرمانی جهان/اسپانیا؛ علی بهبود و میلاد تیغی دومدال برنز به ارمغان آوردند

رقابت های کاراته قهرمانی جهان/اسپانیا؛ علی بهبود و میلاد تیغی دومدال برنز به ارمغان آوردند
علی بهبود کومیته کای وزن منهای 76 کیلوگرم و میلاد تیغی کومیته کای وزن منهای 55 کیلوگرم تیم جوانان ایران به مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا دست یافتند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته ؛ در دومین روز از مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان که با حضور نمایندگان 92 کشور در شهر "گوادالاخارا" اسپانیا درحال پیگیری است، روز گذشته کاراته کاهای رده سنی جوانان به رقابت پرداختند.

در وزن منهای 76 کیلوگرم، "علی بهبود" در نخستین دیدار برابر مکزیک به برتری پنج بر صفر رسید و در ادامه کاراته کای اوکراینی را پنج بریک مغلوب کرد و سپس حریفی از اسلواکی را شکست داد.

بهبود در ادامه نماینده فرانسه را 3 بر صفر از پیش روی برداشت و به نیمه نهایی رسید که در این مرحله نتوانست برابر کومیته کایی مصری به پیروزی برسد و با قبول شکست به دیدار رده بندی رسید. وی در دیدار رده بندی نماینده ژاپن را مغلوب کرد تا به مدال برنز دست یابد.

همچنین "میلاد تیغی" دیگر نماینده کشورمان  در وزن منهای 55 کیلوگرم کومیته پسران، در نخستین مبارزه به مصاف نماینده لوکزامبورگ رفت و به پیروزی دست یافت اما در دومین مبارزه نتیجه را یک بر صفر به کومیته کایی از مصر واگذار کرد. با رسیدن نماینده مصر به دیدار پایانی، میلاد تیغی نیز برای کسب مدال برنز تلاش خود را آغاز کرد.

وی در جدول شانس مجدد ابتدا نماینده قزاقستان را شکست داد و سپس مکزیک را در مبارزه ای نزدیک، یک بر صفر مغلوب کرد تا به دیدار رده بندی برسد. تیغی در دیدار رده بندی در مبارزه ای شجاعانه، حریف ارمنستانی را 9 بر صفر مغلوب کرد و به نشان برنز رسید.


شایان ذکر است : دروزن منهای 61 کیلوگرم نیز نماینده دیگر ایران ، "دانیال زحمتکش" ابتدا حریفی از کرواسی را 6 بر صفر برد اما در گام دوم به نماینده قزاقستان باخت. در ادامه ورزشکار قزاقستان مغلوب نماینده فرانسه شد تا پرونده زحمتکش بسته شود.

در وزن منهای 68 کیلوگرم، "شهاب نوروزی" ابتدا نماینده کونگو را 2 بر صفر برد اما در مسابقه دوم به نماینده کویت دو بر صفر باخت تا در انتظار عملکرد این کویتی در ادامه مسابقات باشد و با شکست کومیته کای کویتی در مرحله بعدی، نوروزی نیز به کار خود پایان داد.

در وزن منهای 48 کیلوگرم کومیته دختران، "سمیه تکمار" گام نخست را محکم برداشت و مقابل حریفی از مجارستان 4 بر یک پیروز شد و سپس ترکیه را پنج بر صفر مغلوب کرد.

تکمار در سومین دیدار به نماینده مصر 3 بر صفر باخت و پس از اینکه نماینده مصر نتوانست فینالیست شود، تکمار نیز با مسابقات خداحافظی کرد.

در وزن منهای 53 کیلوگرم، "زهرا طرازپو" در اولین دیدار مغلوب نماینده مصر شد ولی با راهیابی این مصری به دیدار پایانی، راهی جدول شانس مجدد شد. طرازپور در جدول شانس مجدد نیز راه به جایی نبرد و با رقابت ها وداع کرد.


۱۸ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.